Export roadshowt rendezett a Kereskedőház

Három állomásos export roadshow-t szervezett a Magyar Nemzeti Kereskedőház, amelynek keretein belül a közép-európai régió külpiaci lehetőségeiről kaptak tájékoztatást magyar vállalkozások.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Kép: SXC

Külpiaci lehetőségek a közép-európai régióban címmel három állomásos roadshowt szervezett a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH). A megyei iparkamarákkal együttműködve Miskolcon, Debrecenben és Békéscsabán interaktív előadásokon mutatták be az érdeklődőknek a Kárpát-medencei Gazdasági Régióban rejlő exportlehetőségeket.

Az érdeklődők az ukrán, román és lengyel piac potenciális üzleti lehetőségeiről, az adott ország jogi-és gazdasági hátteréről kaptak tájékoztatást az MNKH regionális irodáinak vezetőitől, akvizíciós tanácsadóitól valamint a megyei iparkamarák képviselőitől. A fórumok végén üzletember találkozók keretein belül személyre szabott tanácsokat kérhettek a szakértőktől a regisztrált vállalkozók, akik száma összesen meghaladta a 100 főt. Az irodavezetők a három nap alatt pedig több száz személyes tanácsadást bonyolítottak le.

Skapinyecz Péter, az MNKH Közép-Európai Kereskedelem-fejlesztési Hálózat ügyvezetője elmondta, az első – de nem utolsó – alkalommal megrendezett rendezvény célja, hogy a Kereskedőház partnerkapcsolatait bővítse, bemutassa a hazai kis- és középvállalkozások számára a szomszédos országokban rejlő üzleti lehetőségeket, népszerűsítse a külpiacokat valamint tanácsokkal lássa el a vállalkozásokat exporttevékenységük fejlesztésével kapcsolatban. Az ügyvezető hozzátette, a nagy érdeklődésre való tekintettel idén további 3 hasonló roadshow-t szerveznek, különböző külpiacok bemutatásával.

Tóth Edina, az Enterprise Europe Network (EEN) régióvezetője a Kereskedőházzal való partnerségre hívta fel a figyelmet. Elmondta, az EEN célja, hogy segítse a hazai vállalkozásokat a külpiacra jutásban, nemzetközi partnerkapcsolataik bővítésében, így számos szolgáltatással állnak partnereik rendelkezésére, úgy mint a cégre szabott pályázati és a szellemi tulajdonvédelemmel kapcsolatos tanácsadás, vagy partnerkeresés, melyben az MNKH közreműködését kiemelten fontosnak tartja. A külképviseleti irodáik a Kereskedőházzal együttműködve folyamatosan keresik a legmegfelelőbb külföldi partnereket a hazai vállalkozások számára, így segítve a külpiacra lépésüket.

Már nem vakrepülés a keleti terjeszkedés
Románia magyar határhoz közeli területei az ígéret földjét jelenthetik a hazai kis- és középvállalkozásoknak. Nagy lehetőségeket rejt számukra az építőipar, a bútorgyártás, vagy éppen a mezőgazdaság. Ráadásul most már több erdélyi városban is várják a vállalkozó szellemű cégeket a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) regionális irodái, amelyek segítséget tudnak adni a hazai vállalkozásoknak.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo