Németországban is versenybe szállhatunk pályázati pénzekért

Tévhit, hogy a szövetségi köztársaságban nincsenek az itthoni uniós konstrukciókhoz hasonló pályázatok. Az infokommunikációs cégek és a startupok nagyon népszerűek Németországban, ha pályázati támogatási lehetőségekről beszélünk – figyelmeztettek a szakértők a Piac&Profit konferenciáján.

Kép: Pixabay

Németország Magyarország legnagyobb külkereskedelmi partnere, és számos magyar cég vetette meg a lábát a szövetségi köztársaságban az elmúlt években. Azonban közülük csak kevesen vannak tisztában azzal, hogy ott is elérhetőek számukra olyan források, mint a hazánkban uniós pénzekből kiírt pályázatok – figyelmeztettek a szakemberek a Piac&Profit által szervezett konferencián a német piaci lehetőségek kapcsán. (A külpiacra lépés - és különösen Németország nem menekülési pálya, csak a felkészült cégeknek lehet esélye, hogy megvessék a lábukat.)

„Sok cég abban a tévhitben él, hogy Németországban nincsenek pályázatok, nem lehet pályázni. Mivel olyan országról beszélünk, ami régóta EU tag, ott már régen kifutottak az EU pályázatok, ez részben így is van, de a német állam saját forrásból is képes pályázatokat kiírni. Ez évente pár milliárd euró, amit ki tud írni pályázati célra” – mondta Vasvári Ferenc, a Goodwill Consulting ügyvezető igazgatója.

A német állam ugyanis nem csupán a klasszikus regionális fejlesztési, vagy szociális alapokkal gazdálkodik, hanem a szövetségi államnak is megvan a saját kerete, másrészt a tartományoknak is megvan a saját forrása, amivel pályázatokra hívja a vállalkozásokat. „Emellett a brüsszeli keretből is bőven jut az országnak, például a hazai viszonyokkal hasonlítjuk össze, az elmúlt másfél évben a német cégek, kkv-k, egyetemek nagyobb rész tudtak kiszakítani, mint a magyar cégek. Tehát elmondható, hogy több forrásra is sokkal sikeresebben tudnak pályázni a német cégek, mint magyar vállalatok” – hangsúlyozta a szakember.

 

A pályázati stratégia kiszámítható és hosszútávra tervezhető. Létezik olyan pályázat amelyet 1981 óta folyamatosan kiírnak.
A német piacra jutást segítő szervezetekről információt, valamint praktikus jogi és adózási tippeket itt talál.

Hetven százalékos intenzitás

Alapvetően kétféle forráslehetőség érhető el Németországban. Egyrészt a vissza nem térítendő pályázati támogatások. A német állam például ebben a konstrukcióban támogatja a kutatás-fejlesztést, az energetikai fejlesztéseket, az agrárberuházásokat. De a tanácsadási piac, a kiállítások, a képzések is gyakran kapnak ebből a keretből. „Vannak olyan kutatás-fejlesztési pályázatok, ahol a támogatási intenzitás a hetven százalékot is elérheti” – hangsúlyozta Vasvári Ferenc.

A másik forráslehetőség visszatérítendő támogatások, illetve a kamattámogatott hitelek formájában érhető el. Németországban ezek is igen népszerűek: főleg cégalapításhoz, beruházásokhoz, az energiahatékonysági pályázatokhoz vehetők igénybe.

A németországi szabályozási környezetről itt olvashat bővebben.

Berlin is startup lázban ég

„Németország is startup lázban ég, ezeket a vállalkozásokat is szereti támogatni az állam, ráadásul partnerként kezelik a pályázó cégeket. Gyakori az előzetes konzultáció, mintegy előszűrés van, ahol felmérik, hogy a támogatandó ötlet mennyire lehet életképes, érdemes-e energiát, pénzt belefektetni. És ne feledkezzünk meg a turizmusról sem, ez a terület is prioritást élvez pályázati szinten, és főleg visszatérítendő és kamattámogatott konstrukcióban pályázhatnak” – hangsúlyozta a Goodwill Consulting ügyvezető igazgatója.

Jelenleg elérhető források:
Közvetlen brüsszeli pályázat 2015-2020 között – összeg: 80 milliárd EUR (24.000 milliárd Ft)
Német szövetségi állam, saját forrás 2 éves viszonylatban:10 milliárd EUR (3.000 milliárd Ft)
Német szövetségi állam ERFA, ESZA, vidékfejlesztés 2015-2020 között: 19 milliárd EUR (5.700 milliárd Ft)
A 16 szövetségi állam összesen, 2 éves viszonylatban: 16 milliárd EUR (4.800 milliárd Ft)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo