Egy amerikai felmérés során 1000 élelmiszerbolti vásárlót kérdeztek meg szokásaikról. 10 válaszadó közül 4 egy jó ajánlat hatására többet vásárolt a tervezettnél, ráadásul ugyanilyen arányban vásároltak olyan márkát, amelyet egyébként nem vettek volna meg – írta együttműködő partnerünk, a Kosárérték magazin.
A fogyasztók továbbra is a különféle kupon típusok kombinációjára támaszkodnak a megtakarítások tekintetében: a megkérdezettek 55%-a digitális és hagyományos papírkuponokat is használ. Azonban figyelemre méltó, hogy a válaszadók több mint fele (53%) inkább csak digitális kuponokat szeretne. Sőt, a vásárláskor felhasznált kuponok mennyisége 63%-kal növekedne, ha az ajánlatok online is elérhetők lennének.
A mobilon elérhető kuponok hatékonyságának és kényelmének ellenére az eMarketer becslései szerint csupán a felnőtt lakosság 53,2% -a használ idén digitális kuponokat, ami mindössze 3,3%-os növekedés a 2017-es értékekhez képest. A digitális kuponok terjedésének kerékkötői többek között a kiskereskedelmi boltok heti kiadványai, amelyeket a vásárlók több mint fele néz át alaposan hétről hétre a leértékelések után kutatva.
Rengeteg vásárló (43%) azonban lemarad az akciókról, mert elfelejti beváltani digitális kuponját a fizetés során. Ennek elkerülésére az úgynevezett scan-and-go alkalmazások – amelyek iránt a válaszadók 60%-a mutatott élénk érdeklődést – jelenthetnek jó alternatívák a kereskedők számára.
A technológia lehetővé teszi, hogy a vevők beolvassák a termékek egyedi azonosítóit (SKU – stock-keeping unit), megnézzék az áruhoz kapcsolódó elérhető engedményeket, majd sorban állás nélkül kifizessék a megvásárolt árucikkeket.