Az online kupon még több vásárlásra csábítana

Annak ellenére, hogy sokan kész bevásárlólistával vágnak neki az üzleteknek, egy vonzó kupon arra ösztönözheti a fogyasztókat, hogy megvásároljanak valamit, amit egyébként nem terveztek.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Egy amerikai felmérés során 1000 élelmiszerbolti vásárlót kérdeztek meg szokásaikról. 10 válaszadó közül 4 egy jó ajánlat hatására többet vásárolt a tervezettnél, ráadásul ugyanilyen arányban vásároltak olyan márkát, amelyet egyébként nem vettek volna meg – írta együttműködő partnerünk, a Kosárérték magazin.

Forrás: Kosárérték magazin

A fogyasztók továbbra is a különféle kupon típusok kombinációjára támaszkodnak a megtakarítások tekintetében: a megkérdezettek 55%-a digitális és hagyományos papírkuponokat is használ. Azonban figyelemre méltó, hogy a válaszadók több mint fele (53%) inkább csak digitális kuponokat szeretne. Sőt, a vásárláskor felhasznált kuponok mennyisége 63%-kal növekedne, ha az ajánlatok online is elérhetők lennének.

A mobilon elérhető kuponok hatékonyságának és kényelmének ellenére az eMarketer becslései szerint csupán a felnőtt lakosság 53,2% -a használ idén digitális kuponokat, ami mindössze 3,3%-os növekedés a 2017-es értékekhez képest. A digitális kuponok terjedésének kerékkötői többek között a kiskereskedelmi boltok heti kiadványai, amelyeket a vásárlók több mint fele néz át alaposan hétről hétre a leértékelések után kutatva.

A nők nem tudnak ellenállni a kuponoknak
Minden második ember vásárolt már internetes bónt, tízből kilenc kuponozó nő – derült ki az Appspect Kft. friss kutatásából. A legvonzóbb kategóriák az utazás, a szórakozás, a wellness, a gasztronómia és a szépség. A felmérés szerint legalább 50 százalékos kedvezmény a legjobb csali.
Bár a vásárlók nem álltak át teljesen a digitális kuponokra, a tanulmány szerint a formátum jelentősen befolyásolja majd a vásárlási döntésekre fordított időt. A vásárlás közben digitális kuponokat használók 82%-a egy héten belül beváltja az engedményeket, minden tizedik vásárló pedig 24 órán belül felhasználja a kedvezményeket.

Rengeteg vásárló (43%) azonban lemarad az akciókról, mert elfelejti beváltani digitális kuponját a fizetés során. Ennek elkerülésére az úgynevezett scan-and-go alkalmazások – amelyek iránt a válaszadók 60%-a mutatott élénk érdeklődést – jelenthetnek jó alternatívák a kereskedők számára.

A technológia lehetővé teszi, hogy a vevők beolvassák a termékek egyedi azonosítóit (SKU – stock-keeping unit), megnézzék az áruhoz kapcsolódó elérhető engedményeket, majd sorban állás nélkül kifizessék a megvásárolt árucikkeket.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo