Csúcsra járnak a klímák és a televíziók

Az elmúlt két hónapban a klímák és a televíziók eladásával hasított az elektronikai piac. A kiemelkedő forgalomban része van a hőségnek és az egymást érő sportközvetítéseknek is.

Az elmúlt két hónapban a klímák és a televíziók eladásával hasított az elektronikai piac. A kiemelkedő forgalomban része van a hőségnek és az egymást érő sportközvetítéseknek is. Az eMAG tavaly június-júliusi időszakhoz képest jelentős, több mint 70 százalékos forgalomnövekedést könyvelhet el, amihez a kereskedelmi akciók is hozzájárultak. Augusztusban kiemelt figyelmet kapnak az iskolaszerek, tanszerek és a laptopok is. Ezt támasztja alá, hogy a cég adatai szerint a szülők egy része már a nyár közepétől érdeklődik a tanévkezdéshez szükséges termékek iránt.

Ha nyár, akkor klíma!

Hagyományosan a nyár slágertermékei közé tartoznak a légkondicionáló berendezések. Ezen termékek iránti kereslet az eMAG.hu által regisztrált adatok szerint májustól folyamatosan növekedett és június-júliusra tetőzött. 2016 hasonló időszakához képest júniusban 80 százalékkal nőtt a klímaértékesítés az emag.hu-n. Júliusban a tavalyihoz képest még ennél is nagyobb arányban, 150 százalékot meghaladóan emelkedett a klímamegrendelések értéke, amit a vásárlói akciók is elősegítettek. Az eladott darabszám tekintetében a légkondicionáló eszközök a nyári hónapokban felkerültek a TOP 10-es listára. A megrendelésekből látszik, hogy a legnépszerűbb klímaberendezések az A+ és A++ energiahatékonysági osztályba tartozó 3,5 kW teljesítményű, kisebb lakások (36 m² alapterületig) hűtésére alkalmas készülékek. A legújabb modellek már WiFi-vezérlést is kínálnak, így a felhasználók mobilalkalmazáson keresztül akkor is testre szabhatják a készülék beállításait, nyomon követhetik az energiafogyasztást és korcsoport alapján szabályozhatják az alváshoz szükséges optimális légkörnyezetet, ha épp nem tartózkodnak otthon. A megrendelt termékek alapján, a magyarok a magasabb árkategóriájú légkondicionálókat is keresik, és főként a Samsung, az LG és a Whirlpool márkák egy-egy prémium készülékéért akár közel félmillió forintot is kifizetnek. Azonban, a vásárlók az eMAG kínálatában már 80 és 90 ezer forint között is találnak klímaberendezést.

Kép:PP archív

Töretlenül az élbolyban a televízió

Bár a televízió az év más időszakaiban is népszerű terméknek számít, az eMAG –a sporteseményeknek is köszönhetően – júniusról júliusra, forgalmi értéket tekintve 10 százalékos növekedést tapasztalt a kategóriában. Keresettek voltak a nagy képátlóval rendelkező, Full HD felbontású, okos, LED televíziók. Az elmúlt időszakban értékesített legdrágább televízió pedig egy több mint kétmillió forint értékű, 164 cm képátlójú, 4K Ultra HD felbontást kínáló LG OLED Smart készülék volt. A sikeres értékesítési eredményekhez hozzájárult az is, hogy az internetes áruház online felületén a vásárlók az eMAG és Marketplace partnereinek köszönhetően széles választékkal találkozhatnak, amellyel így az egyéni igényeiknek leginkább megfelelő televíziók közül választhatnak.

Iskolakezdésre fel!

Ami a tanévkezdést illeti, a nyár közepén a tíz legtöbbet keresett kifejezés között már szerepel a tolltartó és az az iskolatáska, illetve a korábbi hónapokhoz képest júliusban már a laptopokra is többen keresnek rá. Ebben az időszakban az érdeklődők jellemzően inkább felmérik a webáruház kínálatát, az iskolaszerek, tanszerek tényleges megrendelése augusztusra marad.

A nyár slágerei
A kitartó nyári hőség hatására az online boltokban is többszörösére nőtt egyes szezonális termékek forgalma. A vásárlókat főként a strandruházat, a kerti bútorok és a medencék vonzzák, de jól pörögnek a grillezés és a sátorozás kellékei is – derül ki a Vatera adatelemzéséből. A klímák és a hűtők iránt valamivel visszafogottabb a kereslet, ezekből a nagyobb beruházást jelentő termékekből pedig inkább a használtat viszik, amelyek a jobb ár-érték arányt kínálnak. Az online piactér adatai alapján úgy tűnik, hogy a legjobban Budapest és Szeged készült fel a nyárra: a legtöbb vásárló ezekről a településekről érkezett idén júliusban. Strandolásra és kerti kikapcsolódásra vágyunk A nyári termékek között az eladott darabszámok tekintetében toronymagasan vezet a strandruházat és -kiegészítő, melyekből egy hónap alatt közel 3500 darab fogyott az online piactéren. Fürdőruhára, strandpapucsra, egyéb strandruházatra, valamint napszemüvegre átlagosan 1.910 forintot szántak idén júniusban a felhasználók. A vízpart mellett a szerencsésebbeknek saját kertjük, illetve erkélyük is menedéket adhat a hőség elől. Ezek otthonosabbá és komfortosabbá tételére komoly gondot fordítanak a felhasználók: a különböző kerti bútorokból, kert- és teraszdekorációkból, székpárnákból, mécsesekből, illetve lampionokból 681 darab talált gazdára, átlagosan 18.810 forint értékben. A képzeletbeli dobogó harmadik helyét pedig nem meglepő módon a medencék foglalták el. A májusi adatokhoz viszonyítva az eladások száma csupán egy hónap alatt közel a négyszeresére nőtt (150-ről 553 darabra), emellett az eladások összértéke is a háromszorosára növekedett (2,3 millió forintról 7 millió forintra). A nyári szezonális termékkategóriák tekintetében elmondható, hogy a használt cikkek átlaga évről évre nő: míg 2014 júniusában csupán 32 százalék volt, idén ez az arány már 51 százalékot tett ki ugyanebben a hónapban.
 

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo