Szeretet és reklám - ez már összefügg

Kár is lenne tagadni, hogy a karácsony manapság az ajándékokról (is) szól sokak számára. A karácsonyi reklámok tehát mára egy egészen külön "kasztot" képviselnek a marketingen belül.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A Mikulás „atyja”

Tulajdonképpen egy leleményes marketingesnek köszönhetjük a Mikulást – vagy legalábbis azt, ahogyan ma ismerjük. Az 1930-as évek elején a Coca Cola Company arra kereste a választ, hogy hogyan lendíthetnék fel a télen hagyományosan pangó üdítőpiacot. A cég reklámkoncepciójában először 1931-ben jelent meg a Mikulás – köszönhetően a tehetséges grafikusnak, Haddon Sundblomnak. E reklámok amellett, hogy segítettek felpörgetni a téli eladásokat, a gyerekek körében különösen népszerűvé tették a terméket. A figura ruhája a cég logójának megfelelően piros lett – ahogy mostanra minden valamire való Mikulásé. Ez azonban a zseniális marketing ötletnek köszönhető, akkoriban ugyanis zöld és lila ruhás Télapók is éppannyira megszokottak voltak. A Coca Cola és a karácsony mára annyira összekapcsolódnak, hogy sokak számára a cég minden évben menetrend szerűen kiadott karácsonyi reklámja indítja el valójában az ünnepi szezont.

A pingvin mindent visz

A karácsonyi reklámok szerepe mára akkora lett, hogy az ezen a területen szintén komoly sikereket elkönyvelő angol John Lewis áruház idei hirdetésének „farvizén” egy másik cég is eladási rekordot döntött. Az áruház 2014-es karácsonyi reklámja kedves történet egy kisfiúról, aki egy barátra vágyik a pingvinje számára. A videó hatalmas siker lett, vírusként terjed a neten. (És a megjelenés utáni hétre 13,2%-kal növekedtek az áruház eladásai.)  Az McVitie élelmiszeripari vállalat zseniális húzással ült fel a Monty pingvin által keltett népszerűségi hullámra. Két nappal az eredeti reklám megjelenése után közösségi oldalán saját Penguin keksze képe mellett az alábbi szöveget jelentette meg: „Pingvin nem csak karácsonyra, ebédre is!” Az eredmény? 75%-os eladás növekedés a héten.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo