Szeretet és reklám - ez már összefügg

Kár is lenne tagadni, hogy a karácsony manapság az ajándékokról (is) szól sokak számára. A karácsonyi reklámok tehát mára egy egészen külön "kasztot" képviselnek a marketingen belül.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Mikulás „atyja”

Tulajdonképpen egy leleményes marketingesnek köszönhetjük a Mikulást – vagy legalábbis azt, ahogyan ma ismerjük. Az 1930-as évek elején a Coca Cola Company arra kereste a választ, hogy hogyan lendíthetnék fel a télen hagyományosan pangó üdítőpiacot. A cég reklámkoncepciójában először 1931-ben jelent meg a Mikulás – köszönhetően a tehetséges grafikusnak, Haddon Sundblomnak. E reklámok amellett, hogy segítettek felpörgetni a téli eladásokat, a gyerekek körében különösen népszerűvé tették a terméket. A figura ruhája a cég logójának megfelelően piros lett – ahogy mostanra minden valamire való Mikulásé. Ez azonban a zseniális marketing ötletnek köszönhető, akkoriban ugyanis zöld és lila ruhás Télapók is éppannyira megszokottak voltak. A Coca Cola és a karácsony mára annyira összekapcsolódnak, hogy sokak számára a cég minden évben menetrend szerűen kiadott karácsonyi reklámja indítja el valójában az ünnepi szezont.

A pingvin mindent visz

A karácsonyi reklámok szerepe mára akkora lett, hogy az ezen a területen szintén komoly sikereket elkönyvelő angol John Lewis áruház idei hirdetésének „farvizén” egy másik cég is eladási rekordot döntött. Az áruház 2014-es karácsonyi reklámja kedves történet egy kisfiúról, aki egy barátra vágyik a pingvinje számára. A videó hatalmas siker lett, vírusként terjed a neten. (És a megjelenés utáni hétre 13,2%-kal növekedtek az áruház eladásai.)  Az McVitie élelmiszeripari vállalat zseniális húzással ült fel a Monty pingvin által keltett népszerűségi hullámra. Két nappal az eredeti reklám megjelenése után közösségi oldalán saját Penguin keksze képe mellett az alábbi szöveget jelentette meg: „Pingvin nem csak karácsonyra, ebédre is!” Az eredmény? 75%-os eladás növekedés a héten.

Véleményvezér

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban 

Egyoldalú Szuverenitásvédelmi Hivatal.
Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak

Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak 

Az alkotmánybíróság lassan olyan lesz, mint egy fideszes menhely kivénhedt politikusainak.
15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható

15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható 

Végnapjait éli a magyar gyümölcsnemesítés.
Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo