Nem tetszik az ajándék – de mit tehetünk vele?

A karácsony előtti időszakban mindenki a tökéletes ajándékot próbálja megtalálni szeretteinek, a statisztikák szerint azonban a magyar vásárlók 38 százaléka egy, vagy két alkalommal rendelt már olyan terméket, amely nem felelt meg elvárásainak.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sokan várják izgatottan az ünnepeket - Kép: IKSZ

Tízből kilenc európainak pozitív a ünnepi időszakhoz való hozzáállása, 85 százalék izgatottnak írja le magát, és a legtöbben egyetértenek azzal, az állítással, hogy szeretnek ajándékokat vásárolni. Ennek megfelelően a karácsonyi ajándékokkal kapcsolatos várakozások nagyon magasak. Miközben mindenki eredeti és egyedi ajándékot próbál találni, nagy a veszélye, hogy a választott termék végül nem felel meg a megajándékozott elképzeléseinek.

Eladni vagy kidobni?

A modern technológia segítségével ma már könnyedén megkímélhetjük magunkat az offline vásárlással járó kényelmetlenségektől. Az online vásárlás sokkal gyorsabb és egyszerűbb, továbbá akár segítséget is adhat az ideális ajándék kiválasztásában. Egy pillantás a leggyakrabban vásárolt, vagy a legnépszerűbb termékekre, és máris a virtuális bevásárlókosárba helyezhetjük a megfelelő tárgyat. Mindazonáltal, sokszor hasonlóan nehéz eltalálni, hogy miről álmodnak családtagjaink vagy barátaink, mint ha a lottószámokat akarnánk megtippelni. Amennyiben mégsem sikerült a megfelelő ajándékot választanunk, gyakran felmerül a kérdés: mit tegyünk vele?

A PayPal kutatása szerint a legnépszerűbb megoldás a felesleges ajándék online értékesítése (25%), ami nem csak az eladó számára remek megoldás, de jól jöhet azoknak is, akik a január folyamán igyekeznek megtalálni a legkedvezőbb ajánlatokat. Léteznek más megoldások is, mint az adott termék személyes elvárások szerint történő testreszabása (22%), a továbbajándékozás (13%), vagy a kidobás (11%).

Így adózunk a karácsonyi ajándék után
Túl vagyunk az ünnepeken, örültünk az ajándékoknak, most azonban már a gyakorlati kérdésekkel is ideje foglalkozni. Összeszedtük, mikor, milyen és mennyi adót kell fizetnünk a céges ajándékok után.
Ajánljuk fel jótékony célra!

Az online aukciós újraértékesítés vagy a valamilyen hasznos dologra cserélés mellett,a legjobb módja annak, hogy ne menjen kárba a haszontalan meglepetés, hogy felajánljuk jótékony célra. Az olyan karácsonyi ajándékokat, mint  a játékok, odaadományozhatjuk kórházaknak, árvaházaknak. A könyveket iskolák, könyvtárak számára ajánlhatjuk fel, míg a ruhaneműk a hajléktalanszállókon jelenthetnek nagy segítséget. Mindezek mellett az olyan weboldalakon, mint az eBay vagy a Gumtree, lehetőség van arra is, hogy a meghirdetett termék ára értékesítéskor automatikusan a felhasználó által meghatározott jótékonysági szervezet számlájára kerüljön.

Mindent egybevetve a legegyszerűbb megoldást mégis az kínálná, ha egész egyszerűen visszaküldhetnénk az árut az üzletnek, ahonnan vásároltuk. Ennek ellenére a magyarok 36 százaléka nem küldi vissza azokat a termékeket, amelyekkel elégedetlenek, elsősorban a visszaküldés költsége miatt (19%), a visszaküldéshez kapcsolódó eljárás bonyolultsága miatt (25%), vagy mert túl sok időt vesz igénybe (6%).

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo