Karácsonykor is a bizalom dönt a vásárlóban

Pár hét múlva itt a karácsony, a legtöbb fogyasztó ilyenkor dönt arról, mivel lepi meg szeretteit. Ugyanakkor a döntésében nagy szerepet játszik, hogy mennyire bízik az adott termékben, vagy szolgáltatásban – derül ki a Groupama Biztosító felméréséből.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: IKSZ

Még vásárlásainkat is gyakran az határozza meg, mennyire bízunk az adott termékben vagy szolgáltatásban – derült ki a Groupama Biztosító az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. segítségével végzett országos reprezentatív felméréséből.

Az adatok alapján a magyarok számára a második legfontosabb érték a bizalom (75%) a szeretet (79%) után. A kutatás rávilágított arra is, hogy a bizalomnak a márkaválasztásban is nagy szerepe van. A 18 és 59 év közötti válaszadók háromnegyedének jelentősen megkönnyíti a vásárlásra vonatkozó döntést, ha megbízik a termékben vagy szolgáltatásban, aminek az alapja lehet akár egy közeli ismerősétől szerzett tapasztalat is. Sokan egyenesen törekszenek arra, hogy olyan terméket vagy márkát válasszanak, amellyel kapcsolatban van bizalmuk: az erre irányuló állítással a válaszadók 70%-a ért egyet. (Nem véletlen, hogy most már a kisebb pénzek is nagy gondot fordítanak a márkájukkal szembeni bizalom, a reputációjuk felépítésére.)

„Ha egy terméket vagy szolgáltatást vásárolunk, hatalmas jelentősége van a bizalomnak, valamint a korábbi tapasztalatainknak, családtagjaink és ismerőseink véleményének. De még a szakértők tanácsának, független forrásoknak, sőt akár a reklámoknak is. A bizalom ugyanis biztonságérzetet ébreszt bennünk” - mondta Szvetelszky Zsuzsanna, szociálpszichológus. Habár Magyarországon ez kemény dió, a fogyasztók háromnegyede ugyanis nem bízik meg a kommunikációs szakemberek által kitalált "üzenetben".

A szeretetmárka mindent visz
Vannak márkák, amelyeknek nem árt a válság. Vannak olyanok, amelyeknek nem kell beszállnia az állítólag mindenki számára kikerülhetetlen árversenybe. Ezekhez ugyanis a fogyasztókat sokkal több fűzi holmi racionális választásnál. Szeretet. Szinte bármi kiválhatja – egy íz, egy illat, egy semmi máshoz nem hasonlító módon befűzött cipőfűző. A szeretet több annál, mint egyszerűen kedvelni valamit. Ennek kialakulásához idő kell, és bizony, ha nem viszonozzák, előbb-utóbb elmúlik. A szeretetet nem lehet kierőszakolni, meg kell érte dolgozni.
Bizalom az ajándékválasztásban

A bizalom az ajándékválasztásban több megközelítésen is érvényre juthat. Egyrészt azt vesszük számításba, szerettünk melyik termékben, márkában vagy szolgáltatásban bízik meg, mivel ha ilyen ajándékot választunk, biztosan örömet okozunk neki. A másik megközelítés szerint a megajándékozni kívánt személy bízik bennünk, tudja, hogy tőlünk csak számára tetsző ajándékot kap, és e bizalomra alapozva rá tudjuk vezetni egy új márka használatára. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy sokan olyan ajándékot szeretnek választani, melyet maguknak is megvennének, itt pedig megint előtérbe kerül a bizalom: az említett kutatásban megkérdezettek háromnegyede (75%) vallja, hogy megkönnyíti a döntést, ha már van a termékről vagy szolgáltatásról pozitív tapasztalata, kétharmaduk (62%) pedig azt állítja, hogy vásárlási döntéseinél fontos a bizalom, valamint sokszor az olyan immateriális pluszértékek is nyomnak a latban, amelyek révén megformálódik a vevőben az egyediség és kiválóság érzete a márka megvásárlásakor.

A biztonság igénye nem egyformán befolyásolja a választásunkat, hatása nagyban függ a termékkategóriától. Ebben markáns eltéréseket mutatnak a válaszok. A Groupama Biztosító kutatásából kiderül, hogy az egészségügyi mellett a pénzügyi szolgáltatások a leginkább bizalmi termékek, a lakosság 70%-ánál szerepet játszik a bizalom, amikor ezek közül választ. Kimagasló azok aránya is, akik számára fontos a bizalom, ha élelmiszert (62%), autót (64%), műszaki cikket (65%) vesznek. Legkevésbé ugyanakkor az utazás és a ruhaneműk kiválasztásakor játszik szerepet a bizalom.

 

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo