Nem is szeretünk annyira vasárnap vásárolni?

A decemberi bankkártyaforgalmi adatok alapján a magyarok szívesebben vásárolnak pénteken, az utolsó pillanatra hagyták az ajándékbeszerzést, és a legtöbbet élelmiszerekre és ruhákra költöttek a karácsonyi szezonban.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Global Payments

A szeretet ünnepén a hasunkat szerettük a legjobban. A Magyarországra csak tavaly megérkező Global Payments 2014. decemberi forgalmi adatai alapján legalábbis erre következtethetünk.  A legtöbbet ugyanis élelmiszerre költöttük, összes vásárlásunk 16,32  százalékát. A második helyen álló kategória, a ruházati cikkek alapján, amelyekre decemberi büdzsénk 15,31 százalékát fordítottuk, azt gondolhatnánk, azért magunkra is ugyanolyan kiemelten adtunk, mint a bendőnkre, az ünnepléssel töltött hónapban, és a legtöbb fa alá is került egy-egy rénszarvasos pulóver. Azonban a harmadik dobogós helyet elfoglaló éttermi költések 10,61 százaléka jelentősen megemeli a táplálkozásra fordított anyagi források arányát, amely így összesen 26,93 százalékot, összes decemberi kiadásunk több mint egynegyedét teszi ki. (A tavalyi karácsonyi szezon jól telt a kisvállalkozásoknak.)

„Az első helyen az élelmiszerek állnak, majd a ruházat. A harmadik helyre azonban a műszaki cikkeket várnánk, hasonló piacokon szerzett, például csehországi tapasztalataink alapján” - véleményezte az eredményeket Sármay Bence, a Global Payments magyarországi értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója. Bronz- ezüst- és aranyvasárnap ide vagy oda, bankkártyás fizetéseinkből az is kiderül, hogy a hét utolsó napjait szívesebben töltöttük otthon vagy a szabadban, családi, baráti körben, mint vásárlással. Nem így a péntekeket, amikor a munkahelyről kiszabadulva, a decemberi kiadásaink jelentős részét, 19,5 százalékát költöttük el. Ezek a kimagasló pénteki értékek több mint kétszeresei a vasárnapiaknak.

2014 decemberében, egy-egy alkalommal átlagosan 5896 Ft-ot fizettünk a bankkártyánkkal, amely átlagos költés december 6-án volt a legmagasabb, 7204 Ft. A Global Payments adatai alapján ezen a napon is élelmiszer-, ruházati boltokban, valamint éttermekben fizettünk a legtöbbet, de úgy tűnik, Mikulás napján drágább holmikat, ételeket, vagy csak többet vettünk magunkhoz.

A napi adatokat vizsgálva elmondható, hogy december 22-én volt mérhető a legnagyobb forgalom, amit nem csak a bejglik és pontyok beszerzése, hanem a karácsonyi nagybevásárlások is eredményeztek. Sokunk hagyta az utolsó pillanatra az ajándékvásárlást, amit az erre a napra a dobogó harmadik helyére berobbanó háztartási cikkek és általában a top 10-ben sem szerepelő óra, ékszer kategória hatodik helyezése bizonyít.

A család a fontos, nem az ajándék
A magyarok háromnegyede úgy gondolja, hogy a családdal együtt töltött idő a legfontosabb a karácsony során, az ajándék egyáltalán nem lényeges az ünnepi hangulathoz. Mégis szinte mindenki készült valamilyen meglepetéssel.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo