Az eMAG felmérésében a válaszadók közel 34 százaléka jelölte meg a kényelmet, több mint 25 százalék pedig az árat, mint az online vásárlás legnagyobb előnyét. A nemek szerinti bontást figyelembe véve a férfiak jellemzően az árak miatt vásárolnak interneten keresztül (29,5%), míg a nők számára a kényelem (37,9%) és az idő (17,3%) a legfontosabb. A harmadik leggyakoribb válasz a kínálat volt, mely a válaszadók több mint 16 százaléka szerint a webes vásárlás fő előnye.
Műszaki eszközökre vágyunk leginkább
A felmérés eredményei szerint, az idei karácsonyi szezonban a legjobban vágyott termékek (a válaszadók több választ is megjelölhettek):
• Telefon, táblagép vagy laptop: 49%
• Televízió és szórakoztató elektronikai eszközök: 31%
• Egyéb számítástechnikai eszközök: 26,6%
• Háztartási cikkek: 26,7%
• Ruházat: 26,1 %
• Könyv: 23,4%
A nemek szerinti bontást tekintve a férfiak okoseszközöket (telefon, táblagép és notebook: 50,8%), TV-t és szórakoztató elektronikai cikkeket (37,8%), valamint egyéb számítástechnikai eszközöket (37%) szeretnének ajándékba kapni. A nők pedig szintén okoseszközöket (46,9%), valamint háztartási cikkeket (39,5%), ruhákat (35,7%), és könyvet (31%) látnának szívesen a fa alatt.
Azonban vannak különbségek aközött, amire vágyunk és aközött, amit vásárolni tervezünk idén karácsonykor. A férfiak nagy része okoseszközöket (31,8%), szépségápolási termékeket (35,5%) és háztartási cikkeket (34,7%) tervez vásárolni szeretteinek karácsonyra, a nők pedig ruházati cikkeket (47,5%), szépségápolási termékeket (42,1%), könyveket (39,3%), valamint játékokat (39,3%).
A felmérés eredményei azt mutatják, hogy átlagosan 35 500 forintot költünk karácsonyi ajándékokra: ez az összeg a férfiaknál túllépi a 37 000-et, a nőknél pedig több mint 33 000 forint. Korcsoportok szerint elmondhatjuk, hogy a 36-45 év közöttiek költik a legtöbbet (körülbelül 39 000 forintot).
A válaszok azt mutatják, hogy az idei karácsonyi szezonban a PC és laptop használók közel 80 százaléka tudja elképzelni, hogy interneten rendelne ajándékot, valamint 47 százalék, hogy fizetne is a világhálón keresztül. Ez az érték a nőkre vetítve közel 39 százalék, a férfiak estében pedig több mint 54 százalék, ami azt mutatja, hogy pillanatnyilag még a férfiak bíznak jobban a netes fizetésben. Az okostelefonon keresztül közel 54 százalék rendelne, és 24 százalék (nők: 20,4%, férfiak: 26,6%) fizetne így. A legjellemzőbb fizetési mód továbbra is toronymagasan a készpénz.