Hónapokig elvannak a karácsonyi megrendelésekkel a csomagolók

Több havi rendelésállományt hozott az idei karácsonyi bevásárlási szezon a hazai csomagolóiparnak. Az év végi kereskedelmi akciókhoz kapcsolódó legtöbb megrendelés – a korábbi évekhez hasonlóan – idén is a szórakoztatóelektronikai és a fehérárugyártó vállalatoktól, valamint az ital- és édességgyártó cégektől érkezett.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A szezonalitástól független, trendszerű változás, hogy a mennyiségi igények kielégítésén túl egyre nagyobb hangsúly kerül a gyorsaságra, a megbízhatóságra, valamint a csomagolóanyagok minőségére és megjelenésére is. Ennek oka, hogy a csomagolás egyre fontosabb eszköze a fogyasztók befolyásolásának, hiszen felmérések szerint a vásárlói döntések 80 százaléka a vásárlás helyén történik meg.

Idén sem kerülte el a magyarországi csomagolóipart sajátos szezonalitása, a megrendeléseket hónapok óta a karácsonyi akciókra készülő ügyfelek megbízásai hajtják. Az előzetes kiskereskedelmi becslések szerint a magyarországi fogyasztók karácsonyi költései idén összességében elérhetik a 770-780 milliárd forintot is. Az év végi kereskedelmi kampányok és akciók pedig rengeteg munkát adnak a csomagolóanyag-gyártó vállalatoknak is. A legtöbb megrendelés 2014-ben is a szórakoztatóelektronikai termékeket és a fehérárut gyártó vállalatoktól, valamint az ital- és édességgyártó cégektől érkezett a csomagolóiparba – hívják fel a figyelmet a Rondo Hullámkartongyártó Kft. szakértői. (A céges ajándékok és üdvözlőlapok megtervezésével se várjunk már sokáig!)

„A csomagolóipar számára kedvező, hogy a különböző ágazatok megrendelései nem egy időpontban csapódnak le, hanem több hónap alatt, elnyújtva jelennek meg. A feldolgozóiparban például már hónapokkal ezelőtt megkezdődött a november végén, december elején piacra dobott új termékek gyártása. Az új termékeket pedig rendszerint a gyártósorokról való lekerülésüket követően azonnal becsomagolják” – fogalmazott Sigray Mária, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója. A vállalatvezető szerint a csomagolóipar termelésének szezonális kilengéseit az is enyhíti, hogy egyes nagy megrendelő ágazatokból éppen az évnek ebben a szakaszában érkezik a legkevesebb megbízás.

Nyáron is van szezon

A hullámkarton csomagolóanyagok gyártói például évek óta egyre több megrendelést kapnak a zöldség- és gyümölcsexportőr vállalatoktól. Azonban a megrendelések nagy része a nyári hónapokban jelenik meg, a mezőgazdasági termeléshez igazodva. Éppen abban az időszakban, amikor a feldolgozóipari vállalatok jelentős része hetekre csökkenti, vagy éppen leállítja a termelését a nyári szabadságolások miatt.

Így lehet sikeres a karácsonyi szezon!
 A legtöbb cég már megkezdte az ünnepi vásárlásra ösztönző kommunikációs kampányát, ebben az időszakban mindenki erőteljes hirdetésbe kezd, ezért nagyon fontos az alapos tervezés, hogy az üzenetek biztosan elérjék a vásárlásra kiszemelt célcsoportot.
„Az év minden időszakának megvannak a maga sajátosságai a csomagolóiparban is, ám ezek a hatások kiegyenlítik egymást, s viszonylag állandó megrendelésállományt biztosítanak a nemzetgazdaság e fontos szegmensének” – fejtette ki a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója.

Ezzel szemben trendszerű elmozdulást jelez a megrendelői igényekben, hogy a mennyiségi igények mellett egyre nagyobb hangsúly kerül a gyorsaságra és a megbízhatóságra is. „Az igazán felkészült csomagolóanyag-gyártók a nyomtatással kapcsolatos feladatokat is teljes mértékben átveszik megrendelőiktől. Ezzel párhuzamosan a kész csomagolóanyagok minőségével és megjelenésével kapcsolatban is egyre nagyobbak az igények, amelyek csak a legkorszerűbb gyártási technológiával elégíthetőek ki” – mondta Sigray Mária.

A csomagolás fontos marketingeszköz

Ennek oka, hogy a csomagolás az egyik legjobb eszköz arra, hogy a gyártók és forgalmazók az adott termék megvásárlására ösztönözzék a fogyasztókat. Ugyanis a csomagolás a legjobban kihasználható felület az áruval kapcsolatos vevői érzelmek befolyásolására, valamint az adott termék pozicionálására és a márkaépítésre.

Egy korábbi nemzetközi GfK-kutatás rámutatott: a fogyasztók 45 százalékát a termékek csomagolása befolyásolja leginkább a vásárlói döntések meghozatalában, s csak ezt követi a televíziós reklámok (29 százalék), az újsághirdetések (15 százalék), valamint az óriásplakátok (10 százalék) hatása.

„Több felmérés is megerősítette, hogy a fogyasztási cikkek esetén a vásárlói döntések 80 százaléka a vásárlás helyén születik meg. A boltok polcain egy-egy termék sikere legtöbbször alig 2-3 másodperc alatt dől el a fogyasztóknál, így a csomagolás milyensége különös jelentőséget kap a karácsonyi bevásárlási rohamban” – tette hozzá a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója.

14 DOLOG, AMIT AZ ÜNNEPEK ELŐTT ÉRDEMES MEGTENNI
A nyugodt ünnep érdekében muszáj előre gondolkodni – és dolgozni is. érdemes egy olyan év végi stratégiát kialakítani, amellyel biztosíthatja, hogy vállalkozása a lehető legjobb formájában kezdi meg az új évet. Ezzel nemcsak az üzletnek teheti szebbé az ünnepi időszakot, hanem családjának is, hiszen nem kell majd a karácsonyi asztal mellett is a céges ügyek miatt aggódnia.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo