Hónapokig elvannak a karácsonyi megrendelésekkel a csomagolók

Több havi rendelésállományt hozott az idei karácsonyi bevásárlási szezon a hazai csomagolóiparnak. Az év végi kereskedelmi akciókhoz kapcsolódó legtöbb megrendelés – a korábbi évekhez hasonlóan – idén is a szórakoztatóelektronikai és a fehérárugyártó vállalatoktól, valamint az ital- és édességgyártó cégektől érkezett.

Kép: Pixabay

A szezonalitástól független, trendszerű változás, hogy a mennyiségi igények kielégítésén túl egyre nagyobb hangsúly kerül a gyorsaságra, a megbízhatóságra, valamint a csomagolóanyagok minőségére és megjelenésére is. Ennek oka, hogy a csomagolás egyre fontosabb eszköze a fogyasztók befolyásolásának, hiszen felmérések szerint a vásárlói döntések 80 százaléka a vásárlás helyén történik meg.

Idén sem kerülte el a magyarországi csomagolóipart sajátos szezonalitása, a megrendeléseket hónapok óta a karácsonyi akciókra készülő ügyfelek megbízásai hajtják. Az előzetes kiskereskedelmi becslések szerint a magyarországi fogyasztók karácsonyi költései idén összességében elérhetik a 770-780 milliárd forintot is. Az év végi kereskedelmi kampányok és akciók pedig rengeteg munkát adnak a csomagolóanyag-gyártó vállalatoknak is. A legtöbb megrendelés 2014-ben is a szórakoztatóelektronikai termékeket és a fehérárut gyártó vállalatoktól, valamint az ital- és édességgyártó cégektől érkezett a csomagolóiparba – hívják fel a figyelmet a Rondo Hullámkartongyártó Kft. szakértői. (A céges ajándékok és üdvözlőlapok megtervezésével se várjunk már sokáig!)

„A csomagolóipar számára kedvező, hogy a különböző ágazatok megrendelései nem egy időpontban csapódnak le, hanem több hónap alatt, elnyújtva jelennek meg. A feldolgozóiparban például már hónapokkal ezelőtt megkezdődött a november végén, december elején piacra dobott új termékek gyártása. Az új termékeket pedig rendszerint a gyártósorokról való lekerülésüket követően azonnal becsomagolják” – fogalmazott Sigray Mária, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója. A vállalatvezető szerint a csomagolóipar termelésének szezonális kilengéseit az is enyhíti, hogy egyes nagy megrendelő ágazatokból éppen az évnek ebben a szakaszában érkezik a legkevesebb megbízás.

Nyáron is van szezon

A hullámkarton csomagolóanyagok gyártói például évek óta egyre több megrendelést kapnak a zöldség- és gyümölcsexportőr vállalatoktól. Azonban a megrendelések nagy része a nyári hónapokban jelenik meg, a mezőgazdasági termeléshez igazodva. Éppen abban az időszakban, amikor a feldolgozóipari vállalatok jelentős része hetekre csökkenti, vagy éppen leállítja a termelését a nyári szabadságolások miatt.

Így lehet sikeres a karácsonyi szezon!
 A legtöbb cég már megkezdte az ünnepi vásárlásra ösztönző kommunikációs kampányát, ebben az időszakban mindenki erőteljes hirdetésbe kezd, ezért nagyon fontos az alapos tervezés, hogy az üzenetek biztosan elérjék a vásárlásra kiszemelt célcsoportot.
„Az év minden időszakának megvannak a maga sajátosságai a csomagolóiparban is, ám ezek a hatások kiegyenlítik egymást, s viszonylag állandó megrendelésállományt biztosítanak a nemzetgazdaság e fontos szegmensének” – fejtette ki a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója.

Ezzel szemben trendszerű elmozdulást jelez a megrendelői igényekben, hogy a mennyiségi igények mellett egyre nagyobb hangsúly kerül a gyorsaságra és a megbízhatóságra is. „Az igazán felkészült csomagolóanyag-gyártók a nyomtatással kapcsolatos feladatokat is teljes mértékben átveszik megrendelőiktől. Ezzel párhuzamosan a kész csomagolóanyagok minőségével és megjelenésével kapcsolatban is egyre nagyobbak az igények, amelyek csak a legkorszerűbb gyártási technológiával elégíthetőek ki” – mondta Sigray Mária.

A csomagolás fontos marketingeszköz

Ennek oka, hogy a csomagolás az egyik legjobb eszköz arra, hogy a gyártók és forgalmazók az adott termék megvásárlására ösztönözzék a fogyasztókat. Ugyanis a csomagolás a legjobban kihasználható felület az áruval kapcsolatos vevői érzelmek befolyásolására, valamint az adott termék pozicionálására és a márkaépítésre.

Egy korábbi nemzetközi GfK-kutatás rámutatott: a fogyasztók 45 százalékát a termékek csomagolása befolyásolja leginkább a vásárlói döntések meghozatalában, s csak ezt követi a televíziós reklámok (29 százalék), az újsághirdetések (15 százalék), valamint az óriásplakátok (10 százalék) hatása.

„Több felmérés is megerősítette, hogy a fogyasztási cikkek esetén a vásárlói döntések 80 százaléka a vásárlás helyén születik meg. A boltok polcain egy-egy termék sikere legtöbbször alig 2-3 másodperc alatt dől el a fogyasztóknál, így a csomagolás milyensége különös jelentőséget kap a karácsonyi bevásárlási rohamban” – tette hozzá a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója.

14 DOLOG, AMIT AZ ÜNNEPEK ELŐTT ÉRDEMES MEGTENNI
A nyugodt ünnep érdekében muszáj előre gondolkodni – és dolgozni is. érdemes egy olyan év végi stratégiát kialakítani, amellyel biztosíthatja, hogy vállalkozása a lehető legjobb formájában kezdi meg az új évet. Ezzel nemcsak az üzletnek teheti szebbé az ünnepi időszakot, hanem családjának is, hiszen nem kell majd a karácsonyi asztal mellett is a céges ügyek miatt aggódnia.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo