Nagykarácsonya volt a kisvállalkozásoknak

A 2008-as válság óta a tavalyi volt a kis- és közepes vállalkozások legjobb karácsonya, minden második (51 százalék) úgy nyilatkozott, hogy nagyobb forgalmat ért el, mint egy évvel korábban. Ugyancsak rekordszintre, 12 százalékra csökkent a kevesebb forgalomról beszámoló kisvállalkozások aránya.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Legsikeresebb karácsonya azoknak a vállalkozásoknak volt, akik többet reklámoztak: 72 százalékuk számolt be nagyobb forgalomról. Ezek a legfontosabb megállapításai a Marketing Commando online felmérésének, amelyet január első felében készített 1500 kis- és közepes vállalkozás megkérdezésével.

Karácsonyi csúcsforgalom

A megkérdezett kis- és közepes vállalkozások 51 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagyobb volt a karácsonyi forgalma mint tavaly. Ez amellett, hogy 5 százalékpontos növekedés a múlt év karácsonyához képest, a 2008-óta mért legmagasabb arány is. Ezzel folytatódik a javuló tendencia, amely a válságot követő mélypont óta tart.

Emellett tovább csökkent a stagnáló és csökkenő forgalmat realizáló cégek aránya. A megkérdezett kis- és közepes vállalkozások 37 százalékának stagnált és mindössze 12 százalékának csökkent a karácsonyi forgalma, ami csaknem harmada a 2009-ben mért mélypontnak (34 százalék).

Kis marketing, kiskarácsony - nagy marketing, nagykarácsony

A megkérdezett vállalkozások 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy többet reklámozott mint az előző év karácsonyán. E vállalkozások 73 százaléknak nőtt forgalma, ami jelentős, 9 százalékpontos növekedés az egy évvel előttihez képest. A többet reklámozó vállalkozások ötödének (20 százalék) nem változott és 7 százalékának csökkent a forgalma.

A vállalkozások 31 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ugyanannyit hirdet, mint egy évvel korábban. Jóval kisebb részük, 35 százalék karácsonyi forgalma növekedett tavalyhoz képest, 49 százalékuknak stagnált, 16 százalékuknak pedig csökkent.

A csökkenő reklámozásról a vállalkozások 7 százaléka nyilatkozott. 35 százalékuknak nőtt, 31 százalékuknak stagnált, 33 százalékuknak csökkent a forgalma összehasonlítva az egy évvel korábbi karácsonnyal.

Nem félnek az újtól a kisvállalkozások
Opportunista a kisvállalatok marketingje: mindent kipróbálnak, majd használják, ami működik. A Facebook működik, ezért azt használják a legtöbben – már többen, mint a Goggle Adwords-öt. Közben fejben készítenek marketing tervet és van, aki szégyenszemre spammel is.
Az összes megkérdezett 27 százaléka egyáltalán nem reklámozott karácsonykor. E vállalkozások  35 százalékának így is nőtt a forgalma, 46 százalékuknak stagnált, 16 százalék forgalma pedig csökkent, ami 4 százalékkal magasabb, mint tavaly.

“A marketing aktivitás és a forgalom közötti közvetlen kapcsolat kezdetektől kimutatható, azonban a különbség most a legszembetűnőbb: a többet marketingező vállalkozások jobb eredményeket érnek el, elveszik a vevőket a nem marketingező konkurens kisvállalkozásoktól”  – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Bővülő online kereskedelem

A megkérdezett kkv-k ötöde (21 százalék) kizárólag interneten, 41 százalék csak offline, 37 százalékuk online és offline csatornán egyaránt értékesít. A utóbbi vállalkozások karácsonyi forgalma nőtt a legjobban, 59 százalékuk nyilatkozott javulásról. A kizárólag internetes kereskedő cégek 56 százalékának, míg a csak offline értékesítő vállalkozások alig 41 százalékának lett nagyobb bevétele a tavalyi karácsonnyal összevetve. (Azonban ez még mindig nem az online kereskedelem igazi forradalma.)

“A javuló eredmények javarészt a kedvező gazdasági környezetnek köszönhetők. Azonban az adatokból kitűnik, hogy a marketing javuló környezetben intenzívebb növekedést eredményez. Hát most kell rátaposni a marketing gázpedálra, mert gyors sikereket ígér” – mondta Wolf Gábor.

Hat Facebook-trend, amire idén ügyelni kell
Itt a január, és újra beindulhat a marketing a közösségi oldalakon. Azonban már most látszik hat olyan trend a legnagyobb közösségi platform esetében, amelyet nem szabad figyelmen kívül hagynunk az eredményes online jelenlét érdekében!

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo