Céges parti: menni, nem menni? És mit vegyek fel?

Az üzleti év lezárásának egyik klasszikus módja a cég által szervezett ügyfélparti. Mégis, sokan fogadják vegyes érzésekkel, ha egy-egy ilyen eseményre érkezik meghívó, tartva attól, hogy számos feszélyező pillanatnak néznek elébe. Szakértőnk segít, hogy sikeres legyen a céges rendezvény!

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: Pixabay

Egy ilyen partinak (ami valójában „egy társasági eseménynek álcázott üzleti esemény”) az lenne a célja, hogy kötetlen körülmények között találkozhassunk, beszélgethessünk üzleti partnereinkkel, esetleg új, kellemes ismeretségeket kössünk, amelyek később üzlet lehetőségeket is megnyithatnak számunkra. Számos kérdés fogalmazódik meg ekkor…

Menni vagy nem menni?

A kérdésre mindenkinek magának kell megadnia a választ, azonban nem szabad elfelejteni, a döntés nemcsak személyes döntés, üzleti döntés is… Határozzunk bárhogyan, köszönjük meg a meghívást, és tájékoztassunk a partnerünket, hogy részt kívánunk-e venni a partin vagy sem. Amire ügyeljünk a válaszunknál:

  • Akkor is válaszoljunk, ha nem áll módunkban részt venni.
  • Válaszunkat – akár részt tudunk venni, akár nem - 24 órán belül közöljük.
  • Azon a címen, e-mail címen, telefonszámon tájékoztassunk a partnerünket, amelyet a meghívójában megjelölt.
  • Amennyiben elfogadtuk a meghívást, a részvételt nem „delegálhatjuk” valamelyik kollégánkra. Különösen súlyos sértés az is, ha – minden értesítés nélkül - nem megyünk el a partira, vagy az utolsó pillanatban jelezzük, hogy mégsem áll módunkban részt venni a rendezvényen.
Mit vegyünk fel?

A dress code meghatározása a házigazda joga. Ha elfogadjuk a meghívást, azt is vállaljuk, hogy a meghívóban szereplő valamennyi „feltételt” (érkezés időpontja, derss code, távozás időpontja, adományozás stb.) teljesítjük. Ha nem vagyunk biztosak abban, mire is gondolt a vendéglátó a dress code megadása során, ma már az internet is segíthet, ugyanakkor legvégső esetben „telefonos segítséget” is lehet kérni a házigazdától.

Segítség, nem ismerek senkit a buliban!
Az év vége közeledtével egyre több meghívó érkezik, partnerrendezvényekre, céges partikra, és cégvezetőként gyakran előfordul, hogy olyan eseményre vagyunk hivatalosak, amelyen a vendéglátón kívül nem ismerünk senkit. Feszengve állva, kortyolgatni az italát senki sem szeretne, ugyanakkor nem kis kihívást jelenthet, hogy egy ilyen helyzetben hogyan tegyük meg az első lépéseket új ismeretségek felé. Etikett szakértőnk segít!
Egy parti, két bakira is csábít:
  • Az alulöltözöttségre - ez inkább a férfiak gyengesége.  (Például business causal „elvárt megjelenés” esetén, nem jó döntés a farmernadrág, kihúzott ing vagy póló, zakó, sportcipő összeállítás.)
  •  A túlöltözöttség - inkább a nők hibája. (Maradva ez előbbi példánál: business causal „elvárt megjelenés” estén, nem megfelelő - ha mégoly előnyös is - a koktélruha, illetve a drámai ékszerek…)
Mit tegyünk, ha nem ismerünk senkit?

Talán az egyik legnagyobb mumus, hogy nem lesz ismerős az eseményen és feszélyezve ácsoroghatunk. Alkalmazzuk nyugodtan ilyenkor a „konferencia stratégia” egy-egy fogását:

  • Beszédbe elegyedhetünk bárkivel, egy koktél, vagy a svédasztal apropóján.
  • Közös vendéglátónk okán, nyugodtan odasétálhatunk egy „egyedülállóhoz” és akár olyan megától értetődő kérdést is feltehetünk neki a beszélgetés indításaként, hogy honnan, vagy mióta ismeri a vendéglátónkat…
Miről beszélgessünk?

Az aznap esti program remek beszédtéma lehet, mint ahogyan az étel, vagy italválaszték egy-egy különleges eleme is. „Jégtörésre” az örök klasszikusok is tökéletesen alkalmasak: a helyszínre jutás kihívásai, vagy – az időjárás…

Remek parti vagy kínos este? Ezen múlik
Nem a karácsonyi parti az egyetlen céges rendezvény, amit meg kell szervezni az év során, de már az sincs ám annyira messze! Megmutatjuk a tipikus hibákat, hogy sikeres legyen, bármilyen rendezvényt is tervez.
Belemelegedve a beszélgetésbe már szóba jöhet az utazás (wellness, síelés), hobbi, aktuális kulturális, illetve sportesemény is.

Mikor érkezzünk? Mikor távozzunk?

Késni, nem elegáns. Vegyük komolyan a meghívóban az érkezésre megadott időtartamot vagy időpontot. Ha úgy éreznénk, hogy a meghívó nem ad elég támpontot, mikorra is várnak bennünket, nézzük meg a programot és érkezzünk úgy, hogy a program előtt még legyen időnk beszélgetni a vendéglátóval, illetve megismerkedni néhány vendéggel.

Az ügyfélparti egy néhányórás esemény. Ha pontosan maghatározott időtartamra szól a meghívás, a program (műsor, vacsora) végét követően, de a meghívóban megadott időtartam vége előtt illik távozni, ám nem „angolosan”. Vendéglátónknak köszönjük meg, hogy gondolt ránk és szívesen látott vendégei voltunk, illetve nyugodtan kifejezhetjük az iránti reményeinket is, hogy a jövő évben is jól alakul üzleti együttműködésünk.

dr. Erdős Zsuzsanna üzleti etikett tanácsadó és coach www.erdosetikett.hu

Profi tippek a könnyed társalgáshoz
A könnyed társalgás lényegét maga a kifejezés is mutatja: könnyedén, nem „vérre menő” témákról – társalogni, vagyis egymásnak adni a szót, derűs hangulatban. Ezáltal érhetjük el a „célt”: felvehetjük a kapcsolat fonalát, jobban megismerjük partnerünket, ő is bennünket, és így erősödhet a bizalom kettőnk között. Hogy mit és hogyan mondjunk vagy ne mondjunk, arról itt olvashat bővebben.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo