Pénteken kezdődik a roham, brutális évvégére számíthatnak a játékboltok

A közel 45 milliárd forintos játékpiac fele realizálódik az idei karácsonyi időszakban, amikor hagyományos áruházi vásárlás esetén 6800 forintot, online 8300 forintot költenek a magyar családok játékokra alkalmanként – derült ki a REGIO JÁTÉK adataiból. A legtöbb fa alá társas- és kreatív játékok, ruhák és sporteszközök kerülnek karácsonykor, az ajándékokat a szülők több mint kétharmada a Black Friday akciók keretében tervezi megvásárolni.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A REGIO JÁTÉK friss kutatása alapján idén a szülők egyharmada 5-10 000 forint között, többsége (57%) viszont 10 000 forint felett költ egy gyermek karácsonyi ajándékaira. „Becslésünk szerint az idén cirka 45 milliárd forintos játékpiac csaknem fele az év végi ünnepi időszakban fog realizálódni. Ilyenkor darabszámra több, ráadásul magasabb értékű játékok kerülnek a szülők kosarába, számszerűsítve a hagyományos bolti vásárláskor 6800 forint, míg a kiadósabb online beszerzés esetén 8300 forint az átlagos végösszeg” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. Idén jellemzően 2-3 különböző meglepetést találnak a gyermekek a fa alatt. A kutatás szerint a játékok – társas- és kreatív játék, valamint a LEGO – mellett ruhát és sporteszközt fognak rejteni a csomagok. A 14 éven aluliak egyharmada ezenkívül könyvre, a 6 éven aluliak egynegyede pedig kisautóra, egyötöde játékbabára is számíthat.

Az idei TOP 10 játékkategória
  • Társasjáték, kártya
  • Kreatív, fejlesztő
  • LEGO
  • Autó, jármű
  • Baba, babakocsi
  • Plüss
  • Bébijáték, kellék
  • Szerepjáték
  • Játékfigura
  • Diavetítő, diafilm
Növekszik az online, mobilról történő vásárlás

A megkérdezettek 61 százaléka tervezi online megvásárolni az ajándékokat, elsősorban azért, mert így könnyen össze lehet hasonlítani az árakat, kényelmesebb, és elkerülhető a sorban állás. „A tavalyi évhez képest idén 20 százalékkal nőtt a webáruházunkban történő vásárlás, és 70 százalékkal több a mobilról érkező tranzakciók száma. Az internetes akciók is

a virtuális vásárlás felé terelik az embereket, minden második válaszadónk figyeli az ilyen alkalmakat, továbbá sokan keresik az ingyenes házhozszállítás lehetőséget, és készülnek a Black Friday leárazásokra is” – tette hozzá a marketingvezető. A kutatásban résztvevők fele éppen ezért novemberben kezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatra százból mindössze egy család hagyja a vásárlást.

Fekete pénteken kezdődik az igazi roham

Tízből hét válaszadó kalkulál jobb ajánlatokkal és egyúttal vásárlással az idei Fekete Pénteken: a legnépszerűbb kategóriák a játékok, elektronikai eszközök, háztartási cikkek és a könyvek. „Minden évben kiterjesztjük a fizikai áruházainkra is a Black Friday kedvezményeket, egy kisebb forgalomnövekedés azonban még csak a tavalyi évben volt először megfigyelhető. Webáruházunk ezzel szemben a háromnapos akció alatt – egy átlagos naphoz képest – sokszoros forgalmat generált 10 600 forintos átlagos kosárérték mellett” – árulta el Gyaraki Dávid. Legtöbben egyébként 31-50 százalékos (46%), valamint 51-70 százalékos (41%) kedvezményekkel lennének igazán elégedettek a REGIO JÁTÉK felmérése alapján.

Már nem csak játék: megélhetés
Nemzetközi szinten egyre nagyobb népszerűségnek örvend az e-sport, akár megélhetés szintjén is – különösen az 1995 után születettek életében. Felmerülhet a kérdés: pontosan mi is az e-sport, és vajon tekinthetünk-e rá szellemi sportként?

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo