Pénteken kezdődik a roham, brutális évvégére számíthatnak a játékboltok

A közel 45 milliárd forintos játékpiac fele realizálódik az idei karácsonyi időszakban, amikor hagyományos áruházi vásárlás esetén 6800 forintot, online 8300 forintot költenek a magyar családok játékokra alkalmanként – derült ki a REGIO JÁTÉK adataiból. A legtöbb fa alá társas- és kreatív játékok, ruhák és sporteszközök kerülnek karácsonykor, az ajándékokat a szülők több mint kétharmada a Black Friday akciók keretében tervezi megvásárolni.

A REGIO JÁTÉK friss kutatása alapján idén a szülők egyharmada 5-10 000 forint között, többsége (57%) viszont 10 000 forint felett költ egy gyermek karácsonyi ajándékaira. „Becslésünk szerint az idén cirka 45 milliárd forintos játékpiac csaknem fele az év végi ünnepi időszakban fog realizálódni. Ilyenkor darabszámra több, ráadásul magasabb értékű játékok kerülnek a szülők kosarába, számszerűsítve a hagyományos bolti vásárláskor 6800 forint, míg a kiadósabb online beszerzés esetén 8300 forint az átlagos végösszeg” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. Idén jellemzően 2-3 különböző meglepetést találnak a gyermekek a fa alatt. A kutatás szerint a játékok – társas- és kreatív játék, valamint a LEGO – mellett ruhát és sporteszközt fognak rejteni a csomagok. A 14 éven aluliak egyharmada ezenkívül könyvre, a 6 éven aluliak egynegyede pedig kisautóra, egyötöde játékbabára is számíthat.

Az idei TOP 10 játékkategória
  • Társasjáték, kártya
  • Kreatív, fejlesztő
  • LEGO
  • Autó, jármű
  • Baba, babakocsi
  • Plüss
  • Bébijáték, kellék
  • Szerepjáték
  • Játékfigura
  • Diavetítő, diafilm
Növekszik az online, mobilról történő vásárlás

A megkérdezettek 61 százaléka tervezi online megvásárolni az ajándékokat, elsősorban azért, mert így könnyen össze lehet hasonlítani az árakat, kényelmesebb, és elkerülhető a sorban állás. „A tavalyi évhez képest idén 20 százalékkal nőtt a webáruházunkban történő vásárlás, és 70 százalékkal több a mobilról érkező tranzakciók száma. Az internetes akciók is

a virtuális vásárlás felé terelik az embereket, minden második válaszadónk figyeli az ilyen alkalmakat, továbbá sokan keresik az ingyenes házhozszállítás lehetőséget, és készülnek a Black Friday leárazásokra is” – tette hozzá a marketingvezető. A kutatásban résztvevők fele éppen ezért novemberben kezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatra százból mindössze egy család hagyja a vásárlást.

Fekete pénteken kezdődik az igazi roham

Tízből hét válaszadó kalkulál jobb ajánlatokkal és egyúttal vásárlással az idei Fekete Pénteken: a legnépszerűbb kategóriák a játékok, elektronikai eszközök, háztartási cikkek és a könyvek. „Minden évben kiterjesztjük a fizikai áruházainkra is a Black Friday kedvezményeket, egy kisebb forgalomnövekedés azonban még csak a tavalyi évben volt először megfigyelhető. Webáruházunk ezzel szemben a háromnapos akció alatt – egy átlagos naphoz képest – sokszoros forgalmat generált 10 600 forintos átlagos kosárérték mellett” – árulta el Gyaraki Dávid. Legtöbben egyébként 31-50 százalékos (46%), valamint 51-70 százalékos (41%) kedvezményekkel lennének igazán elégedettek a REGIO JÁTÉK felmérése alapján.

Már nem csak játék: megélhetés
Nemzetközi szinten egyre nagyobb népszerűségnek örvend az e-sport, akár megélhetés szintjén is – különösen az 1995 után születettek életében. Felmerülhet a kérdés: pontosan mi is az e-sport, és vajon tekinthetünk-e rá szellemi sportként?

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo