Bevásárlóturizmus: a szomszéd boltja zöldebb

Többen és többet vásároltak külföldön 2017 harmadik negyedévében a magyar vásárlók, a friss adatok szerint. A kedvenc változatlanul Ausztria, ahol karácsonykor is ömleni fog a magyar bevásárlóturisták pénze. Közeleg a bevásárlóturizmus a 100 milliárd forinthoz, ezt a kiskereskedelmi ágat nem üti agyon a web.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az egynapos külföldi utazások jellemzője a pénz kergetése a határokon túl is, mivel legnagyobb számban a bevásárolni, üzletelni, vagy éppen dolgozni vágyók kerekednek fel erre a legfeljebb 24 órára. Persze, ott vannak még a turistáskodni, kirándulni szeretők is, de hát a pénzhajhászás - bevásárlás, seftelés, vagy éppen a munkavégzés - többeket mozgat meg egy-egy napon a statisztikák szerint.

Igaz az is, aki bármilyen céllal is lépi át a határokat, feltehetően költekezik is valamennyit, hiszen nyilván egy külföldi gyógykezelés, vagy éppen rokonlátogatás is tudja szívni a pénzt, ilyen, vagy olyan arányban. A többség mindenképpen vásárol valamit azon az egy szem napon is, függetlenül az utazás fő céljától – írta a blokkk.com a KSH adatai alapján.

Nélkülözhetetlen tanácsok az ünnepi online kampányhoz
Az ünnepek nem csak magánemberként okozhatnak kihívást a megfelelő ajándékok kiválasztása és beszerzése miatt. A webáruházakat üzemeltető vállalkozóknak mások ajándékigényeiről is gondoskodniuk kell. Sőt, minél nagyobb szeletet szeretnének kiharapni maguknak a karácsonyi vásárlási lázból, annál ügyesebb és kreatívabb kampányokkal és praktikákkal kell előrukkolniuk. Szakértőnk négy tippet is ad, hogy minél szebb legyen a 2017-es karácsonyi szezon!
Bevásárlóturizmus: a szomszéd boltja sokak számára zöldebb

Szép számmal rugaszkodnak neki egy-egy napra a határon túli kalandozásnak a kifejezetten vásárlás céljával felkerekedők. A kiutazások száma 2016-ban összesen közel 12 millió alkalom volt (nyilván volt aki többször, volt aki egyszer sem indult el), ezen belül a bevásárlóturisták több mint 4 milliószor ingáztak a jobb vásár reményében.

2017 első háromnegyed évében összességében nőtt az egy napra külföldre igyekvők száma, 9,6 millióra a korábbi 8,9 millióról, mintha mindenki legalább egyszer nekidurálta volna magát. A bevásárlóturisták száma is emelkedett, a korábbi 3,1 millióról 3,5 millióra, ami azért 10 százalék feletti növekedés.

Végül az egyes negyedéveket tekintve azért az kerekedik ki, hogy 2016-2017 időszakában szépen emelkedett a külföldre igyekvő bevásárlóturisták száma, de seftelni, vagy éppen munkát vállalni is többen mentek.

Szórjuk a pénzt a külhoni boltokban

Eddig sem volt rest felkerekedni a vásárló és egy külhoni boltban keresni a beszerezni valót, pedig ott az internet, de úgy tűnik, a webáruház egyáltalán nem fojtja el a bevásárlóturizmust, mivel a kalandvágy, a hagyományos vásárlás élményének a hajhászása még mindig erős.

2017 harmadik negyedévében ötödével nőtt a külföldi boltokban elköltött pénz értéke, túllépve a 25 milliárd forintot. Az első három negyedévben pedig már megközelítette a 70 milliárd forintot a családi import, ami a negyedéves növekedéshez hasonló súlyú emelkedést takar.

Ausztria, te drága

Hiába a magasabb árszint, a magyar vásárlók, ha már külföldre mennek, a szomszédos országok közül Ausztriát kedvelik a leginkább. Az elmúlt években és 2017 eddig eltelt időszakában is a külföldi boltokban elszórt pénz fele az osztrák boltosok markába csúszott. A sorban Szlovákia, majd Szerbia következik.

Horvátországban költenek a legkevesebbet a magyar bevásárlóturisták, másfél milliárd forint körül ingázik ennek értéke. Úgy tűnik, inkább a nyaralás a legvonzóbb ebben a viszonylatban, pusztán bevásárolni nem ide igyekeznek a magyar vásárlók.

És majd jön még a karácsonyi bevásárló roham, amikor úgy tűnik, további növekedés várható a bevásárlóturizmusban is. Könnyen a 100 milliárdos határ közelébe is szökhet a bevásárlóturizmus éves költekezési mutatója, ami nem kevés, hiszen az itthoni webvásárlásoknak a negyedéhez hasonló érték.

50.000 forintot szánunk karácsonyi ajándékokra
Karácsonyi dalok a plázákban, tömeg és fahéjillat: indul az év legnagyobb bevásárlássorozata. Az ajándékkeresők több mint 85 százaléka a következő hetekben tervez megvenni szinte mindent, amit majd a fa alá tesz december 24-én – többek között ez derült ki a Vatera saját felhasználói körében végzett friss felméréséből.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo