A Halloween indítja be a karácsonyi csúcsszezont a játékboltokban

A magyarok közel 90 százaléka ismeri a Halloween eredetét, olvasott róla, több mint 80 százalékuk töklámpást is készít, de csak harmaduk megy el szabadtéri rendezvényre, és körülbelül ugyanennyien öltöznek be rémisztő jelmezekbe egy-egy buli kedvéért.

A magyar családok csupán 6 százaléka vallotta be, hogy egyáltalán nem tartja ezt az ünnepet, 13,6 százalék horrorfilmet néz, 16,6 százalékuknak pedig inkább a gyerekei öltöznek be. Fejenként 1-2000 forintot költenek a legtöbben, 20 százalék alatt van azok száma, akik akár 5000 forintot is kiadnak egy-egy Halloween-partira készülődve. A legnépszerűbb kelléknek továbbra is a töklámpás számít, a megkérdezett családok mintegy 30 százaléka szeret saját kezűleg is töklámpást készíteni, 5 százalék gondolja úgy, hogy a Halloween csak egy külföldi hagyomány majmolása, ezért nem kedveli. A válaszolók közel fele azonban jó bulinak tartja, 10 százalékuknak pedig a gyerekei szeretik – derült ki a Játéksziget bolthálózatot üzemeltető Formatex felméréséből.

Fotó: SXC

„A játékboltban kapható ijesztő dekorációt és a jelmezeket a válaszadóink közel 60 százaléka sorolta a legnépszerűbb kellékek közé, az arcfestékeket és sminkkészleteket pedig közel 40 százalék. A Halloween ugyanakkor nem okoz jelentős forgalomnövekedést a boltokban, ezt alátámasztja az online felmérés is, hiszen a családok átlagosan 1-2000 forintot költenek erre az ünnepre.

Így hozzuk ki a legtöbbet a Black Friday-ből
Amerikában az egyik legkedveltebb vásárlási nap a Black Friday, és úgy tűnik, egyre inkább Magyarországon is az. Ám a várható tumultusban jó, ha felkészültek vagyunk: fogadja meg alábbi tanácsainkat, hogy igazán jól járjon a Fekete Pénteken.
A november 3-i internetes vásárlás napja viszont már átlagosan 300 százalékkal növeli a webáruházak forgalmát, melyet november végén a Black Friday követ, általában 30-szoros növekedést produkálva egy átlagos novemberi naphoz képest, ezzel az egynapos forgalmi csúccsal veszi kezdetét tehát a karácsonyi szezon, ami idén az őszi szünettel is egybe esik” – mondta el Borhi János, a Formatex ügyvezetője. (A magyarok már tavaly ráharaptak a Black Friday-re)

A családok 4 százaléka azt válaszolta, hogy az őszi szünetben nem csinál semmit, közel 60 százaléka leginkább otthon pihen, 40 százalék valamilyen környékbeli családi programot választ, 7,6 százalék tervez belföldi utazást és csak 1,1 százalék utazik külföldre. A játékkereskedő vállalat egy korábbi felméréséből az is kiderült, hogy a szülők 37,7 százaléka több kisebb szünetet preferál év közben, 60 százaléka pedig helyesnek tartja a hosszú nyári szünetet.

Nélkülözhetetlen tanácsok az ünnepi online kampányhoz
Az ünnepek nem csak magánemberként okozhatnak kihívást a megfelelő ajándékok kiválasztása és beszerzése miatt. A webáruházakat üzemeltető vállalkozóknak mások ajándékigényeiről is gondoskodniuk kell. Sőt, minél nagyobb szeletet szeretnének kiharapni maguknak a karácsonyi vásárlási lázból, annál ügyesebb és kreatívabb kampányokkal és praktikákkal kell előrukkolniuk. Szakértőnk négy tippet is ad, hogy minél szebb legyen a 2017-es karácsonyi szezon!

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo