Nyáron könnyebben nyúlunk a bankkártyánk után

Közel másfélszer annyi kártyás műveletet hajtanak végre a nyári hónapokban a fogyasztók, mint az év többi részében. Az utazási irodákban, autókölcsönzőkben és a légitársaságoknál mintegy 40 százalékkal nő a forgalom az átlaghoz képest ebben az időszakban.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jóval aktívabban használják bankkártyáikat nyáron a fogyasztók – derül ki a CIB Bank összesítéséből. A bank saját adatai alapján a kártyabirtokosok közel másfélszer annyi tranzakciót hajtanak végre júniustól augusztusig, mint a megelőző hónapokban. Különösen figyelemre méltó a kártyás tranzakciók számának megugrása a kimondottan nyaraláshoz köthető vásárlásokban: 2016 nyarán az autókölcsönzőknél, légitársaságoknál és az utazási irodákban közel 40 százalékkal többször használták bankkártyáikat a fogyasztók, mint az év más hónapjaiban.

Nyáron a költések hozzávetőlegesen 90 százaléka Magyarországon történik, nagyjából tizede külföldön. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a magyar lakosság tavaly 37,5 milliószor használta vásárlásra, és 1,4 milliószor készpénz-felvételre a bankkártyáját külföldön. Ezen időszak alatt vásárlásra 464 milliárd forintot költöttek, és 80 milliárd forint készpénzt vettek fel.

Kép: Pixabay

Ezen belül a harmadik negyedévben – ahova a nyári hónapok nagy része is esik – 10,1 milliószor használták vásárlásra a bankkártyáikat, amelyekkel 127 milliárd forintot költöttek el. A külföldi készpénz-felvételek száma és értéke is ebben a negyedévben a legmagasabb: 443 ezer alkalommal összesen 23,7 milliárd forintnak megfelelő összeget vettünk fel külhoni ATM-ből. A külföldi kártyahasználatnál nyáron a CIB tapasztalatai szerint Nagy-Britannia a leggyakoribb helyszín, majd Luxemburg, az Egyesült Államok és Horvátország következik a sorban.

A jegybank statisztikái szerint 2016-ban a magyar lakosság belföldön 495 milliószor használta vásárlásra és 105 milliószor készpénz-felvételre a bankkártyáját. A vásárlások értéke ezen időszakban 3515, a készpénz-felvételeké pedig 6802 milliárd forint volt. A harmadik negyedévben a vásárlási tranzakciók száma és értéke is a második legmagasabb volt 2016-ban: 128,5 milliószor vásároltunk bankkártyával, összesen 894 milliárd forint értékben. A július–augusztus–szeptemberi időszakban megugrott a készpénz-felvételek száma is, 26 millió alkalommal összesen 1747 milliárd forintot vettünk fel ATM-ből.

Paypassban már jók vagyunk: a kártyás vásárlások közel kétharmada érintéses
Folytatódott az elektronikus pénzforgalom bővülése 2017 első negyedévében: a kártyás forgalomban meghatározó lett az érintéses fizetés, a vásárlások 63 százaléka történt így, ami értékben a teljes forgalom közel felét jelentette.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo