Nyáron könnyebben nyúlunk a bankkártyánk után

Közel másfélszer annyi kártyás műveletet hajtanak végre a nyári hónapokban a fogyasztók, mint az év többi részében. Az utazási irodákban, autókölcsönzőkben és a légitársaságoknál mintegy 40 százalékkal nő a forgalom az átlaghoz képest ebben az időszakban.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jóval aktívabban használják bankkártyáikat nyáron a fogyasztók – derül ki a CIB Bank összesítéséből. A bank saját adatai alapján a kártyabirtokosok közel másfélszer annyi tranzakciót hajtanak végre júniustól augusztusig, mint a megelőző hónapokban. Különösen figyelemre méltó a kártyás tranzakciók számának megugrása a kimondottan nyaraláshoz köthető vásárlásokban: 2016 nyarán az autókölcsönzőknél, légitársaságoknál és az utazási irodákban közel 40 százalékkal többször használták bankkártyáikat a fogyasztók, mint az év más hónapjaiban.

Nyáron a költések hozzávetőlegesen 90 százaléka Magyarországon történik, nagyjából tizede külföldön. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a magyar lakosság tavaly 37,5 milliószor használta vásárlásra, és 1,4 milliószor készpénz-felvételre a bankkártyáját külföldön. Ezen időszak alatt vásárlásra 464 milliárd forintot költöttek, és 80 milliárd forint készpénzt vettek fel.

Kép: Pixabay

Ezen belül a harmadik negyedévben – ahova a nyári hónapok nagy része is esik – 10,1 milliószor használták vásárlásra a bankkártyáikat, amelyekkel 127 milliárd forintot költöttek el. A külföldi készpénz-felvételek száma és értéke is ebben a negyedévben a legmagasabb: 443 ezer alkalommal összesen 23,7 milliárd forintnak megfelelő összeget vettünk fel külhoni ATM-ből. A külföldi kártyahasználatnál nyáron a CIB tapasztalatai szerint Nagy-Britannia a leggyakoribb helyszín, majd Luxemburg, az Egyesült Államok és Horvátország következik a sorban.

A jegybank statisztikái szerint 2016-ban a magyar lakosság belföldön 495 milliószor használta vásárlásra és 105 milliószor készpénz-felvételre a bankkártyáját. A vásárlások értéke ezen időszakban 3515, a készpénz-felvételeké pedig 6802 milliárd forint volt. A harmadik negyedévben a vásárlási tranzakciók száma és értéke is a második legmagasabb volt 2016-ban: 128,5 milliószor vásároltunk bankkártyával, összesen 894 milliárd forint értékben. A július–augusztus–szeptemberi időszakban megugrott a készpénz-felvételek száma is, 26 millió alkalommal összesen 1747 milliárd forintot vettünk fel ATM-ből.

Paypassban már jók vagyunk: a kártyás vásárlások közel kétharmada érintéses
Folytatódott az elektronikus pénzforgalom bővülése 2017 első negyedévében: a kártyás forgalomban meghatározó lett az érintéses fizetés, a vásárlások 63 százaléka történt így, ami értékben a teljes forgalom közel felét jelentette.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo