Fogyasztói szokások cikkek
Egyre tudatosabban veszünk kozmetikumot
Az ár mellett a termék összetétele számít a legfontosabb szempontnak a magyar nők körében, amikor szépségápolási cikket vásárolnak, az életkorral párhuzamosan pedig erősödik a vásárlói tudatosság – derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből.
A nagy buli után jön a kijózanodás
Nem csak az ajándékok, de a karácsonyi menü, a két ünnep közötti családlátogatások és a szilveszteri buli is nyomot hagy a családi költségvetésben. A magyarok többségének jelentős anyagi megterhelést okoz az év vége, amit januárban spórolással kompenzálnak. A többség számára viszont ez egyértelműen jó csere, megéri a költekezőbb decembert szűkebb januárra váltani.
Már nem lehet figyelmen kívül hagyni a fogyasztókat
Az OECD BetterLife Index 2015 kiadványa alapján Magyarországon, 2008 óta a háztartások átlagos éves bevétele több mint 6 százalékkal növekedett, ami egyszerre generál a korábbinál nagyobb fogyasztói elvárásokat az élelmiszergyártók irányába, illetve bővíti azok lehetőségeit. Az élelmiszeriparnak igazodnia kell a változó igényekhez, és biztosítania kell a fogyasztók által elvárt, számukra fontos értékeket – emeli ki Sebastian Gooding, a Fornetti Csoport ügyvezető igazgatója.
A teljes fogyasztásunk tizedét ilyenkor vásároljuk
A december hagyományosan erős forgalmat jelent a kiskereskedelemben, a háztartások az átlagos havi költésüknél mintegy 20 százalékkal többet fordítanak ilyenkor élelmiszerre és háztartási vegyi árura. Ez azt is jelenti, hogy a családok éves FMCG kiadásaik 10 százalékát az év utolsó hónapjában hagyják az üzletek kasszáinál. A karácsonyi ajánlatok és széles árukínálat a hipermarketeknek hoznak a legtöbbet, ugyanakkor a többi csatorna forgalmára is jó hatással vannak az adventi előkészületek.
Vidéken a pénzről is a nők döntenek
Megdőlni látszik a sztereotípia, amely szerint a pénzügyi döntéseket a férfiak hozzák; egy felmérésben a megkérdezett nők közel 80 százaléka vallotta azt, hogy felelős a biztosításokért, azaz ők döntenek arról, hogy milyen biztosítást kössenek ők vagy az egész család.
Milyen címszavakra figyelünk a vásárlásnál?
A magyar nők számára sokkal fontosabb az, hogy mi nincs egy kozmetikumban, mint az, hogy mi a fő összetevője – derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. A kutatás azt vizsgálta, hogy milyen a termékeken szereplő tájékoztató feliratok, információk alapján döntenek legfőképpen a hazai fogyasztók, amikor kozmetikumot vásárolnak. A legösztönzőbben a termék „tisztaságáról”, illetve a hatékonyságáról szóló információk hatnak a vásárlási szándékra, de a kozmetikumok környezet- és állatbarát mivoltára utaló védjegyek is sokakat buzdítanak arra, hogy az adott terméket betegyék a kosarukba.
A vásárlóknak sem árt készülni a Fekete péntekre
November 27-én minden a vásárlásról szól: Black Friday, magyarul Fekete péntek, azaz a vásárlási láz napján jelentős árcsökkenéssel lehet műszaki cikkeket, ruhákat vásárolni. A K&H adatai szerint ilyenkor 25 százalékkal megnő a hitelkártya költések száma. Készüljünk okosan a pénzköltésre!
Nem megvenni akarjuk, csak használni
A használat, a hozzáférés fontosabbá válik, mint a tulajdon? Valószínűnek tűnik, hiszen ma már egyre nagyobb teret hódít a bérlés, a csere és a közösségi fogyasztás Magyarországon is - derült ki a Cetelem Körkép 2015 adataiból.
Az ország negyede rácuppan a netes vásárlásra
Magyarországon az online vásárlás évek óta töretlenül fejlődik, ami keresleti és kínálati oldalon is komoly kihívások elé állítja a szereplőket. Az internetes vásárlás népszerűségét mi sem mutatja jobban, hogy év végére az online vásárlók száma meghaladja a 2,3 millió főt.
Mit és kinek lehet online eladni?
Az internetezők többsége legalább negyedévente rendel valamit online, háromnegyedük szerint a weben sokkal egyszerűbb válogatni a termékek között, mint személyesen egy üzletben. A háztartási kisgép, a könyv és okostelefon a legnépszerűbb három termékkategória. A vidéken élők inkább otthonra rendelik a termékeket, a budapestiek szívesen veszik át rendelésüket személyesen – derül ki az Extreme Digital felméréséből.
Ügyvéd: ajánlásra
Az ügyvédi munka ugyanolyan bizalmi kapcsolatot feltételez, mintha egy orvossal vagy egy építésszel konzultálnánk. Az életünk egy részét bízzuk rájuk, akár az egészségünkről, a lakóhelyünkről vagy ügyvédek esetében mindennapjaink egy fontos eleméről legyen szó. De mi alapján keresünk magunknak jogi képviselőt?
Boom a bababizniszben
Babaételekből valamint babaápolási cikkekből nálunk is egyre többet adnak el a kiskereskedelemben, és a kereslet bővülése beleillik a kedvező nemzetközi trendekbe. Hazánkban a babaételek bolti forgalma 12 százalékkal nőtt értékben legutóbb december-július között, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Pelenkánál és baba-törlőkendőnél szintén növekedést regisztrált mind értéket, mind mennyiséget tekintve a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe az idei első félévben, a tavalyi első hat hónaphoz képest.
Az okos vásárló kihívást jelent a kereskedőnek
Mindinkább alapos kutatás előzi meg a vásárlásokat, főleg az interneten kutakodó „okos vásárlók” jelentenek egyre nagyobb kihívást a kereskedőknek, mert egyre nehezebbé válik megtartani az ügyfeleket – derül ki a Mastercard kutatásából.
Hosszú Katinka és Cseh Laci miatt vettünk tévét
Az utolsó nyári hónap elején jelentősen megnőtt az eladott tévékészülékek száma, míg a klímaberendezések eladása valóságos repülőrajtot vett – tájékoztatott az eMAG.
Fejenként 40 kiló élelmiszert dobunk ki
A magyar családok 42 százaléka rendszeresen dob ki élelmiszert, 10-ből 8 esetben annak érzékelhető minőségváltozása, az esetek ötödében pedig a szavatossági idő lejárta miatt, vagy csak azért, mert megmaradt - derül ki a Tetra Pak országos felméréséből.
A magyar rozé lehet a hiányzó láncszem
Régóta foglalkoztatja a boros szakmát, hogyan lehet férfias italt faragni a rozéból: a testesebb vörösborhoz szokott nyugat-európai fogyasztók ugyanis túlzottan nőiesnek találták eddig ezt az italt. A minap azonban – miután provence-i és olasz rozékat utasított maga mögé egy magyar kékfrankos rozé a neves francia bortermelők és amerikai szakírók által elnökölt vakteszten – a szervező Master of Wine szerint megtalálhatták a kulcsot: a magyar rozék meghódíthatják a könnyebb nyári boroknak még ellenálló vörösborpárti nyugati borisszák szívét.
Lakásbiztosításon nem spórol a magyar
Bár a lakástulajdonosok közel kétharmada legalább 2-3 évente áttekinti, milyen tartalommal kötötte meglévő biztosítását, az elmúlt öt évben a lakásbiztosításoknak mindössze 26 százalékát cserélték le – derül ki az UNION Biztosító felméréséből.
Rezsire megy el a nyugdíjasok pénze – de mire még?
A magyar nyugdíjasok az uniós átlagnál kevesebbet költenek rezsire, és mint minden ország esetében, így hazánkban is jelentős összeget adnak ki az étkezésre. Ezek a megállapítások az Allianz International Pensions által elvégzett, 32 európai országra kiterjedő elemzés eredményeit tükrözik.
Már nálunk sem városi luxus az internet
A kistelepüléseken élők is egyre többet lógnak a világhálón, már nemcsak a nagyvárosi magyarok gondolják úgy, hogy az internet nélkül megállna az élet. A legtöbbet a Facebook-on lógunk, de egyre jobban érdeklődünk a nagyvilág iránt is.
Mozi, színház? Már inkább okostelefonon
A számítógépen keresztüli internetes vásárlás mára elfogadottá vált, de a mobileszközükkel online vásárló okostelefon tulajdonosok száma is folyamatosan nő. Aki már próbálta, nagy valószínűséggel több területen is ezt a megoldást választja.
Bennünk zajlik az online forradalom
Egyre több időt töltünk online vásárlással, mint áruházi nézelődéssel. Az okostelefonok és a tabletek előtérbe kerülése csak fokozza az internet térnyerését, nemcsak a vásárlásnál, de már a hitelfelvételnél is.
Egyre többet költünk élelmiszerre
Megint nőtt az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben is, mennyiségben is. Mintegy 490 milliárd forint bevételt értek el a boltok, 5 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak során.
Éppen a ropi jön ki a legrosszabbul a kormányzati sarcból
A népegészségügyi termékadó bevezetése alaposan felbolydította a nassolnivalók piacát: ugyan viszonylag kevés magyar szereti a ropogtatnivalókat, de egyre inkább az egzotikus csipszek felé fordulnak, míg a ropit már alig veszi valaki.
Tarolnak a hűségprogramok
Bár a magyar és az európai fogyasztók is főként az árak alapján döntenek, az egyre élesebb árverseny miatt nehéz kizárólag ez alapján választani az üzletláncok között. Ezért is értékelődtek fel az elmúlt években az érzelmekre ható vásárlói programok.
Egyre jobban megnézzük, mit veszünk
Európában egyre inkább előtérbe kerül a közösségi fogyasztás és a használt tárgyak adásvétele. Az európai válaszadók csaknem 30 százaléka, míg a magyarok 37 százaléka a korábbinál gyakrabban vásárol használt árucikket.
Az emberek fele vasárnap vásárolt. Mi lesz most?
A vásárlók több mint 50 százaléka vasárnap bonyolította a ruha- és nagybevásárlást. A tömeg miatt a szombat helyett a hétköznap lehet a nyerő.
Kiskarácsony lett a húsvétból
Míg vidéken ötből egy gyermek kap pénzt a locsolásért, a fővárosiak mindössze 8 százaléka jutalmazza anyagiakkal a húsvéti szokást. A nyuszi a magyar gyermekek többségének kisebb játékot és édességet hoz – derült ki a REGIO JÁTÉK friss húsvéti felméréséből. A hölgyek többsége ötnél kevesebb locsolóra számít, közülük leginkább a fiatal korosztály örülne, ha többen locsolnák meg az ünnepen.
Tudta a kormány, hogy utálni fogjuk a vasárnapi boltzárat
Az NGM fiókjainak mélyéről mégis előkerült egy felmérés a vasárnapi zárva tartással kapcsolatban, és bizony a lakosság többsége már 2011-ben sem támogatta a kormány ötletét. Szakértők szerint a fogyasztók mellett a munkavállalók is rosszul járnak, kevesebb lesz a fizetés és dolgozókat küldhetnek el. A legnagyobb veszély a kismamák és a diákok állását fenyegeti.
Tényleg robbanás előtt az e-kereskedelem
Még mindig a magyar fogyasztók több mint fele egyáltalán nem vásárol online, ezért jelentős növekedési potenciál van az e-kereskedelem előtt, méghozzá az élelmiszer-értékesítésben jöhet nagy fellendülés.
Többet költöttünk élelmiszerre – és vodkára
Folytatódik az élelmiszerek kiskereskedelmének kedvező trendje. Ugyanis 2014. február-2015. január között a boltok közel 1 480 milliárd forint forgalmat értek el, ami 5 százalékkal több, mint az előző hasonló időszak során.
Utat mutat a jövőhöz a globális nemzedék
Az első globális nemzedéknek is tartott Z generáció tagjai kulcsszerepet játszanak napjaink technológia-központú kultúrájának alakításában. E legifjabb fogyasztók már most is domináns hatással vannak a többi korosztály fogyasztói hozzáállására és magatartására.
Aki online vásárol, elvárja a rugalmasságot
Az online vásárlók alternatív kiszállítási helyszíneket és több fizetési lehetőséget keresnek. A mobilkészülékek a többcsatornás vásárlás legfőbb katalizátorai, de a kereskedőknek foglalkozniuk kell a technológiai korlátokkal.
Hova utazik idén a magyar?
Ha Magyarországról hárman tengerpartra indulnak, egyikük biztosan Görögország felé veszi az irányt, de idén már visszakerült a nyaralók térképére Egyiptom is, míg a családok Tunézia felé kacsingatnak.
Farsangkor már ne várjunk nagy költekezést
Anyagilag megterhelőnek érzik a farsangot a karácsonyi költekezés után a magyar családok. A legtöbben 5000 forintnál húzzák meg a határt, az ennél drágábban kivitelezhető jelmezötletek sok esetben a kukában végzik.
Többet kényeztetik magukat a fogyasztók
Úgy tűnik, az európaiak fittyet hánynak arra, hogy a gazdasági helyzet nem tudott megnyugtató módon stabilizálódni az elmúlt évek során: 42 százalékuk költ rendszeresen önmagára, ami majdnem 10 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest.
A szállítási díjakat drágállják az online vásárlók
A rendszeresen netezők vásárlásra is előszeretettel használják a világhálót: 81 százalékuk legalább egyszer vásárolt online az elmúlt évben. A netes vásárlók többsége már nem utasítja el a bankkártyás fizetést, és hogy a legtöbbször a magas szállítási díjak miatt állnak el vételi szándékuktól.
A vásárlók bizalmára kell rágyúrniuk a cégeknek
Egyre nyitottabbak a fogyasztók az online vásárlások és a digitális kapcsolatfelvétel iránt, a megvalósuló tranzakciók számában ez azonban egyelőre csak korlátozottan jelenik meg. A vásárlói elvárásokat nem minden esetben elégíti ki a kereskedői gyakorlat, ezért a fogyasztói bizalom erősítése komoly potenciált jelent az internetes üzleteknek.
A "boltélményt" keresik a vásárlók
A vásárlók 79 százaléka még mindig boltban vásárol termékeket, az üzletek tehát nem vesztettek népszerűségükből az online kereskedelem terjedése miatt. A vásárlók társas tevékenységként tekintenek a vásárlásra, és a legtöbb vásárló még mindig szereti látni, érezni és lehetőség szerint azonnal megvenni az árucikket.
A család a fontos, nem az ajándék
A magyarok háromnegyede úgy gondolja, hogy a családdal együtt töltött idő a legfontosabb a karácsony során, az ajándék egyáltalán nem lényeges az ünnepi hangulathoz. Mégis szinte mindenki készül valamilyen meglepetéssel.
A férfiak többet költenek ajándékokra
Az idei karácsonyi slágertermékek többek között a számítástechnikai eszközök, a ruházati termékek, valamint a könyvek lesznek. Az ünnepek közeledtével egyre többen választják a kényelmesebb, kevésbé időigényes online vásárlást, hogy elkerüljék a plázákban tolongó tömeget.
Pénztárcakímélő lehet, ha listát készít a gyerek
A gyerekek általában 10 éves koruk körül jönnek rá, hogy a karácsonyi ajándékot nem az angyalka hozza, hanem a szülők vásárolják. Ettől kezdve együtt tud az ünnepekre hangolódni a család a közös készülődéssel, tervezéssel, ajándékvásárlással.
Kezdjük magunkon a spórolást!
Ha takarékoskodni akarunk az irodánk rezsiköltségein, nem kell azonnal a legmodernebb felszerelést megvásárolnunk, vagy drága beruházásokat végrehajtanunk. Kezdetnek megteszi, ha a szokásainkon változtatunk. Ha ügyelünk a klímára, a fűtésre és arra, hogy ne hagyjuk bekapcsolva az irodai eszközöket, évente százezreket spórolhatunk.
Hűtlen a magyar – a márkákhoz
A magyar lakosság csaknem negyede minden különösebb skrupulus nélkül megvásárol hamis termékeket. Csaknem a lakosság fele nem törődik a márkajelzésekkel, mindössze a fogyasztók harmada márkahű – de egyre többen vannak.
Bővül a készpénzmentes gazdaság
Gyorsan terjed a bankkártyahasználat, a csoportos fizetési megbízások aránya csökken, a mobilfizetés pedig dinamikus fejlődés előtt áll. A háztartások elektronikus fizetéseinek összege két év alatt négyszer olyan gyorsan nőtt, mint a háztartások összes kiadása.
Meglepő, mi dönt a netes vásárlásnál
Alapvetően átírja a fogyasztói szokásokat az internet: az ügyfelek ugyanis nemcsak tájékozódásra használják a már kiválasztott termékről, de ötleteket is innen merítenek a további vásárláshoz. De gondolta volna, hogy a a közösségi oldalakra erőltetett céges tartalmaknál jobban pörgeti a vásárlást egy katalógus?
Nem mond le a készpénzről a magyar
Ma már több mint kétszer annyi alkalommal használjuk vásárlásra a kártyákat, mint készpénzfelvételre, de még mindig háromszor akkora összeget veszünk fel a számlánkról, mint amennyit kártyával költünk
A neten böngészünk, boltban vásárolunk
A magyar vásárlók a családias, lakóhelyük közelében lévő bevásárló-központokat jobban kedvelik, mint az óriásplázákat és szívesen vásárolnak a megszokott, régebbi központokban, minthogy az interneten vegyék meg a kiválasztott termékeket.
Valentin napon a csoki a menő, főleg ha olcsó!
A Valentin-nap az édességgyártók és -forgalmazók számára az éves értékesítési mennyiség mintegy 4 százalékát hozza, ez pedig a húsvét körül kimutatható arányhoz hasonló. A háztartások által vásárolt mennyiség nagyobb része gyártói márkás termék és a többség a kisebb kiszerelést választja.