Hűtlen a magyar – a márkákhoz

A magyar lakosság csaknem negyede minden különösebb skrupulus nélkül megvásárol hamis termékeket. Csaknem a lakosság fele nem törődik a márkajelzésekkel, mindössze a fogyasztók harmada márkahű – de egyre többen vannak.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A 2014-ben megkérdezett magyarok 23 százaléka nyitott hamis termékek vásárlására, ez illeszkedik a korábbi évek adataihoz, jelentős elmozdulás nem figyelhető meg, a hamisítás tehát konstans probléma Magyarországon - derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) által készített felmérésből.

Ruházati cikkek esetén a márka jelentőségének emelkedése figyelhető meg: a népesség közel egyharmada kimondottan márkás ruhákat keres. 2011 és 2013 között 21-22 százalék körül mozgott azok aránya, akik számára fontos volt, hogy márkás legyen a ruha és a cipő, amit viselnek, ez az arány 2014-ben 28 százalékra növekedett. Ugyanakkor tízből négy válaszadó szerint, ha a ruháján szerepel márkajelzés, akkor a termék legyen eredeti. A fennmaradó hat személynek nem fontos a ruha eredetisége.

Érzéketlenek

Az első, legnépesebb csoport, amelybe a magyarok kétötöde (43%) tartozik, „márka-, és eredetiség-érzéketlen”. Ők azok, akik számára nem fontos, hogy a ruhájukon márkajelzés díszelegjen. Ha bele is futnak egy-egy ilyen darabba, akkor sem érdekli őket, hogy az adott ruha eredeti-e vagy sem. Ők jellemzően a maximum 8 általánost (61%) vagy szakmunkásképzőt (48%) végzettek, idősek (59%) vagy középkorúak (50%), kistelepüléseken élők (49%), dél-dunántúliak (61%) vagy dél-alföldiek.

Hogyan lehet a márkánk a fogyasztó legjobb barátja?
Kissé bizarrnak hangzik, ha egy felnőtt nő barátjának tekinti a diétás kóláját, ám a valóságban a márkahűség valóban így működik. Igazi márkahűséget kiépíteni nem könnyű feladat, de mindenképpen megéri, hiszen a vásárlók könnyedén átállhatnak egy másik termékre, ha nincs érzelmi kötelék, ami miatt ragaszkodnának.
Márkahűek

A következő csoport, amelybe a magyarok nagyjából harmada (31%) tartozik, a márkahűek csoportja. Számukra fontos, hogy márkajelzések borítsák ruháikat, és azok eredetiek is legyenek. Ők jellemzően a fiatal (48%) vagy fiatal középkorú (38%), felsőfokú (46%) vagy középfokú (40%) végzettségű, budapesti (40%), közép-magyarországi (37%), felső jövedelmi ötödbe (41%) tartozó férfiak (33%).

A „mindegy” attitűd

A harmadik, 24 százalékot kitevő csoport a „külsőségre nem adó márkahűeké”. Számukra nem fontos, hogy egy ruhán márkajelzések legyenek, viszont ha már vannak, elvárják annak eredetiségét. Ők jellemzően a minimum középfokú (27%), de inkább felsőfokú végzettségű (29%), közép- (38%) vagy nyugat-dunántúli (28%), fiatal középkorúak (28%).

Az is elég, ha eredetinek tűnik

A legkisebb létszámú csoport (2%) a „külvilágnak kiöltözőké”, akik számára fontos, hogy ruháik márkásaknak tűnjenek, azok eredetiségéhez viszont nem ragaszkodnak.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo