Hűtlen a magyar – a márkákhoz

A magyar lakosság csaknem negyede minden különösebb skrupulus nélkül megvásárol hamis termékeket. Csaknem a lakosság fele nem törődik a márkajelzésekkel, mindössze a fogyasztók harmada márkahű – de egyre többen vannak.

Kép: Pixabay

A 2014-ben megkérdezett magyarok 23 százaléka nyitott hamis termékek vásárlására, ez illeszkedik a korábbi évek adataihoz, jelentős elmozdulás nem figyelhető meg, a hamisítás tehát konstans probléma Magyarországon - derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) által készített felmérésből.

Ruházati cikkek esetén a márka jelentőségének emelkedése figyelhető meg: a népesség közel egyharmada kimondottan márkás ruhákat keres. 2011 és 2013 között 21-22 százalék körül mozgott azok aránya, akik számára fontos volt, hogy márkás legyen a ruha és a cipő, amit viselnek, ez az arány 2014-ben 28 százalékra növekedett. Ugyanakkor tízből négy válaszadó szerint, ha a ruháján szerepel márkajelzés, akkor a termék legyen eredeti. A fennmaradó hat személynek nem fontos a ruha eredetisége.

Érzéketlenek

Az első, legnépesebb csoport, amelybe a magyarok kétötöde (43%) tartozik, „márka-, és eredetiség-érzéketlen”. Ők azok, akik számára nem fontos, hogy a ruhájukon márkajelzés díszelegjen. Ha bele is futnak egy-egy ilyen darabba, akkor sem érdekli őket, hogy az adott ruha eredeti-e vagy sem. Ők jellemzően a maximum 8 általánost (61%) vagy szakmunkásképzőt (48%) végzettek, idősek (59%) vagy középkorúak (50%), kistelepüléseken élők (49%), dél-dunántúliak (61%) vagy dél-alföldiek.

Hogyan lehet a márkánk a fogyasztó legjobb barátja?
Kissé bizarrnak hangzik, ha egy felnőtt nő barátjának tekinti a diétás kóláját, ám a valóságban a márkahűség valóban így működik. Igazi márkahűséget kiépíteni nem könnyű feladat, de mindenképpen megéri, hiszen a vásárlók könnyedén átállhatnak egy másik termékre, ha nincs érzelmi kötelék, ami miatt ragaszkodnának.
Márkahűek

A következő csoport, amelybe a magyarok nagyjából harmada (31%) tartozik, a márkahűek csoportja. Számukra fontos, hogy márkajelzések borítsák ruháikat, és azok eredetiek is legyenek. Ők jellemzően a fiatal (48%) vagy fiatal középkorú (38%), felsőfokú (46%) vagy középfokú (40%) végzettségű, budapesti (40%), közép-magyarországi (37%), felső jövedelmi ötödbe (41%) tartozó férfiak (33%).

A „mindegy” attitűd

A harmadik, 24 százalékot kitevő csoport a „külsőségre nem adó márkahűeké”. Számukra nem fontos, hogy egy ruhán márkajelzések legyenek, viszont ha már vannak, elvárják annak eredetiségét. Ők jellemzően a minimum középfokú (27%), de inkább felsőfokú végzettségű (29%), közép- (38%) vagy nyugat-dunántúli (28%), fiatal középkorúak (28%).

Az is elég, ha eredetinek tűnik

A legkisebb létszámú csoport (2%) a „külvilágnak kiöltözőké”, akik számára fontos, hogy ruháik márkásaknak tűnjenek, azok eredetiségéhez viszont nem ragaszkodnak.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo