A kulturális programok esetében pedig sokan már nemcsak a mozi-, de a koncert- és a színházjegyet is így szerzik be, akár az előadás előtti utolsó pillanatban – derül ki a Ma este Színház! és a Simple közös felméréséből.
A kutatás eredményei szerint a válaszadók leginkább e-mailezésre (93%) és közösségi aktivitásokra (88%) használják okostelefonjaikat, de a kulturális programok, a szabadidős tevékenységek felkutatása (84%), illetve a mozi-, színház- vagy koncertjegy-vásárlás is egyre fontosabb igény. Minden második megkérdezett vásárolt már jegyet a mobileszközén, többségük rendszeresen választja ezt a megoldást és igényli, hogy telefonon keresztül vehesse meg és használhassa fel a jegyeket, nyomtatás nélkül.
Az okostelefonos jegyvásárlók kényelmesebbnek találják a mobilon kezdeményezett tranzakciókat a többi megoldásnál. Az online vásárlással szimpatizálók körében felülreprezentáltak a teljes munkaidőben dolgozók (30%), a középkorúak (34%), illetve a felsőfokú végzettségűek (32%) és a budapestiek (30%). A kutatás résztvevőinek nyitottságát jelzi, hogy több mint kétharmaduk egyre több új funkciót próbál ki készülékén, például a parkolási díj rendezését, az autópálya matrica vásárlást, vagy az ételrendelést.
„A kutatásból egyértelműen látjuk, hogy egyre többen bíznak az okostelefonos vásárlás biztonságában és kifejezetten keresik azokat a kényelmes megoldásokat, amelyekkel időt spórolhatnak, vagy esetleg jobb ajánlatokat is elérhetnek” – mondta Limbacher Tivadar, a last minute színházjegy vásárló oldal alapítója.
A kutatásból kiderült, hogy a válaszadók 87 százaléka vásárolt már online, jellemzően számítógépen keresztül az elmúlt fél évben, a kitöltők 37 százaléka pedig mobilon is megtette ugyanezt. Emellett a válaszadók 82% százaléka foglalt már szállást online, 70% rendelt ételt, 59% vett már repülőjegyet, 53% élelmiszert vagy ruhaneműt, 27% pedig mind a négy kategóriában folytatott már online vásárlást. Külön érdekesség, hogy a last minute színházjegyek különösen kedveltek az 50 év felettiek körében, többségük többször is élt már ezzel a lehetőséggel. Ők és a csoporton belül a nyugdíjasok azok, akik a legtöbbet járnak hasonló kulturális programokra.
A felmérés tehát jelzi, hogy mára egyre általánosabbá és elfogadottabbá válik az online vásárlás, másrészt a vásárlók egyre szélesebb körében már a mobil platformokat is használják erre a célra, illetve nyitottak az új, mobilos megoldásokra.