Mozi, színház? Már inkább okostelefonon

A számítógépen keresztüli internetes vásárlás mára elfogadottá vált, de a mobileszközükkel online vásárló okostelefon tulajdonosok száma is folyamatosan nő. Aki már próbálta, nagy valószínűséggel több területen is ezt a megoldást választja.

Kép: Marcetingfacts

A kulturális programok esetében pedig sokan már nemcsak a mozi-, de a koncert- és a színházjegyet is így szerzik be, akár az előadás előtti utolsó pillanatban – derül ki a Ma este Színház! és a Simple közös felméréséből.

A kutatás eredményei szerint a válaszadók leginkább e-mailezésre (93%) és közösségi aktivitásokra (88%) használják okostelefonjaikat, de a kulturális programok, a szabadidős tevékenységek felkutatása (84%), illetve a mozi-, színház- vagy koncertjegy-vásárlás is egyre fontosabb igény. Minden második megkérdezett vásárolt már jegyet a mobileszközén, többségük rendszeresen választja ezt a megoldást és igényli, hogy telefonon keresztül vehesse meg és használhassa fel a jegyeket, nyomtatás nélkül.

Az okostelefonos jegyvásárlók kényelmesebbnek találják a mobilon kezdeményezett tranzakciókat a többi megoldásnál. Az online vásárlással szimpatizálók körében felülreprezentáltak a teljes munkaidőben dolgozók (30%), a középkorúak (34%), illetve a felsőfokú végzettségűek (32%) és a budapestiek (30%). A kutatás résztvevőinek nyitottságát jelzi, hogy több mint kétharmaduk egyre több új funkciót próbál ki készülékén, például a parkolási díj rendezését, az autópálya matrica vásárlást, vagy az ételrendelést.

„A kutatásból egyértelműen látjuk, hogy egyre többen bíznak az okostelefonos vásárlás biztonságában és kifejezetten keresik azokat a kényelmes megoldásokat, amelyekkel időt spórolhatnak, vagy esetleg jobb ajánlatokat is elérhetnek” – mondta Limbacher Tivadar, a last minute színházjegy vásárló oldal alapítója.

A kutatásból kiderült, hogy a válaszadók 87 százaléka vásárolt már online, jellemzően számítógépen keresztül az elmúlt fél évben, a kitöltők 37 százaléka pedig mobilon is megtette ugyanezt. Emellett a válaszadók 82% százaléka foglalt már szállást online, 70% rendelt ételt, 59% vett már repülőjegyet, 53% élelmiszert vagy ruhaneműt, 27% pedig mind a négy kategóriában folytatott már online vásárlást. Külön érdekesség, hogy a last minute színházjegyek különösen kedveltek az 50 év felettiek körében, többségük többször is élt már ezzel a lehetőséggel. Ők és a csoporton belül a nyugdíjasok azok, akik a legtöbbet járnak hasonló kulturális programokra.

A felmérés tehát jelzi, hogy mára egyre általánosabbá és elfogadottabbá válik az online vásárlás, másrészt a vásárlók egyre szélesebb körében már a mobil platformokat is használják erre a célra, illetve nyitottak az új, mobilos megoldásokra.

Szeretjük ingyen meggondolni magunkat
Elsősorban az online vásárlás kényelme miatt választják a magyarok a webshopokat, egyre többen és egyre gyakrabban. Hét százalékponttal nőtt a havi rendszerességgel online módon vásárlók aránya 2014 májusa óta, és az interneten alkalmanként vásárlók száma is emelkedett.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo