Milyen címszavakra figyelünk a vásárlásnál?

A magyar nők számára sokkal fontosabb az, hogy mi nincs egy kozmetikumban, mint az, hogy mi a fő összetevője – derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. A kutatás azt vizsgálta, hogy milyen a termékeken szereplő tájékoztató feliratok, információk alapján döntenek legfőképpen a hazai fogyasztók, amikor kozmetikumot vásárolnak. A legösztönzőbben a termék „tisztaságáról”, illetve a hatékonyságáról szóló információk hatnak a vásárlási szándékra, de a kozmetikumok környezet- és állatbarát mivoltára utaló védjegyek is sokakat buzdítanak arra, hogy az adott terméket betegyék a kosarukba.

Kép: Tudatos Vásárlók Egyesülete
A magyar nőket leginkább az olyan védjegyek, jelölések ösztönzik egy szépségápolási termék megvásárlására, amelyek azt garantálják, hogy az adott kozmetikum nem tartalmaz vitatott összetevőket – derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. A válaszadók 48 százaléka számára számítanak fontos támpontnak a termék „tisztaságát” garantáló hasonló jelzések, amikor arról döntenek, hogy betegyék-e az adott szépségápolási szert a kosarukba, 37 százalékukat pedig a kozmetikum hatékonyságáról szóló tájékoztató feliratok buzdítják vásárlásra. Nagyon sok vásárló döntését befolyásolja az adott termék környezetbarát, illetve állatbarát mivolta: 29-29 százalék válaszolta azt, hogy inkább vásárol olyan kozmetikumot, amelyen valamilyen környezetvédelemre utaló védjegy vagy jelzés szerepel, vagy az, hogy nem tesztelték állatokon. A magyar nők 27 százalékát az is vásárlásra ösztönzi, ha a termék fő összetevőjéről talál bővebb információt a csomagoláson, míg 4 százalék számára vonzó a vegán védjegy, amely biztosítja, hogy az adott kozmetikum megfelel a vegán életmód előírásainak. „A magyar nők egyre inkább odafigyelnek arra, hogy mit kennek magukra, milyen szépségápolási termékeket használnak. Ezt az erősödő tudatosságot mutatják a felmérés eredményei is, miszerint például a magyar nők számára sokkal fontosabb információ az, hogy mi nincs egy kozmetikumban – azaz, hogy mentes a vitatott összetevőktől – mint az, hogy mi a fő összetevője” – véli Stefan Mulder, a CD termékfejlesztési vezetője.

Fontos hívószó a fogyasztónak az egészség

A lakosság átalakuló fogyasztási szerkezetében egyre erősödik az a tendencia, mely szerint az egészséges és egészségesnek gondolt termékekre és szolgáltatásokra egyre nagyobb figyelmet fordítanak a háztartások.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo