Milyen címszavakra figyelünk a vásárlásnál?

A magyar nők számára sokkal fontosabb az, hogy mi nincs egy kozmetikumban, mint az, hogy mi a fő összetevője – derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. A kutatás azt vizsgálta, hogy milyen a termékeken szereplő tájékoztató feliratok, információk alapján döntenek legfőképpen a hazai fogyasztók, amikor kozmetikumot vásárolnak. A legösztönzőbben a termék „tisztaságáról”, illetve a hatékonyságáról szóló információk hatnak a vásárlási szándékra, de a kozmetikumok környezet- és állatbarát mivoltára utaló védjegyek is sokakat buzdítanak arra, hogy az adott terméket betegyék a kosarukba.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Tudatos Vásárlók Egyesülete
A magyar nőket leginkább az olyan védjegyek, jelölések ösztönzik egy szépségápolási termék megvásárlására, amelyek azt garantálják, hogy az adott kozmetikum nem tartalmaz vitatott összetevőket – derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. A válaszadók 48 százaléka számára számítanak fontos támpontnak a termék „tisztaságát” garantáló hasonló jelzések, amikor arról döntenek, hogy betegyék-e az adott szépségápolási szert a kosarukba, 37 százalékukat pedig a kozmetikum hatékonyságáról szóló tájékoztató feliratok buzdítják vásárlásra. Nagyon sok vásárló döntését befolyásolja az adott termék környezetbarát, illetve állatbarát mivolta: 29-29 százalék válaszolta azt, hogy inkább vásárol olyan kozmetikumot, amelyen valamilyen környezetvédelemre utaló védjegy vagy jelzés szerepel, vagy az, hogy nem tesztelték állatokon. A magyar nők 27 százalékát az is vásárlásra ösztönzi, ha a termék fő összetevőjéről talál bővebb információt a csomagoláson, míg 4 százalék számára vonzó a vegán védjegy, amely biztosítja, hogy az adott kozmetikum megfelel a vegán életmód előírásainak. „A magyar nők egyre inkább odafigyelnek arra, hogy mit kennek magukra, milyen szépségápolási termékeket használnak. Ezt az erősödő tudatosságot mutatják a felmérés eredményei is, miszerint például a magyar nők számára sokkal fontosabb információ az, hogy mi nincs egy kozmetikumban – azaz, hogy mentes a vitatott összetevőktől – mint az, hogy mi a fő összetevője” – véli Stefan Mulder, a CD termékfejlesztési vezetője.

Fontos hívószó a fogyasztónak az egészség

A lakosság átalakuló fogyasztási szerkezetében egyre erősödik az a tendencia, mely szerint az egészséges és egészségesnek gondolt termékekre és szolgáltatásokra egyre nagyobb figyelmet fordítanak a háztartások.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo