Milyen címszavakra figyelünk a vásárlásnál?

A magyar nők számára sokkal fontosabb az, hogy mi nincs egy kozmetikumban, mint az, hogy mi a fő összetevője – derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. A kutatás azt vizsgálta, hogy milyen a termékeken szereplő tájékoztató feliratok, információk alapján döntenek legfőképpen a hazai fogyasztók, amikor kozmetikumot vásárolnak. A legösztönzőbben a termék „tisztaságáról”, illetve a hatékonyságáról szóló információk hatnak a vásárlási szándékra, de a kozmetikumok környezet- és állatbarát mivoltára utaló védjegyek is sokakat buzdítanak arra, hogy az adott terméket betegyék a kosarukba.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: Tudatos Vásárlók Egyesülete
A magyar nőket leginkább az olyan védjegyek, jelölések ösztönzik egy szépségápolási termék megvásárlására, amelyek azt garantálják, hogy az adott kozmetikum nem tartalmaz vitatott összetevőket – derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. A válaszadók 48 százaléka számára számítanak fontos támpontnak a termék „tisztaságát” garantáló hasonló jelzések, amikor arról döntenek, hogy betegyék-e az adott szépségápolási szert a kosarukba, 37 százalékukat pedig a kozmetikum hatékonyságáról szóló tájékoztató feliratok buzdítják vásárlásra. Nagyon sok vásárló döntését befolyásolja az adott termék környezetbarát, illetve állatbarát mivolta: 29-29 százalék válaszolta azt, hogy inkább vásárol olyan kozmetikumot, amelyen valamilyen környezetvédelemre utaló védjegy vagy jelzés szerepel, vagy az, hogy nem tesztelték állatokon. A magyar nők 27 százalékát az is vásárlásra ösztönzi, ha a termék fő összetevőjéről talál bővebb információt a csomagoláson, míg 4 százalék számára vonzó a vegán védjegy, amely biztosítja, hogy az adott kozmetikum megfelel a vegán életmód előírásainak. „A magyar nők egyre inkább odafigyelnek arra, hogy mit kennek magukra, milyen szépségápolási termékeket használnak. Ezt az erősödő tudatosságot mutatják a felmérés eredményei is, miszerint például a magyar nők számára sokkal fontosabb információ az, hogy mi nincs egy kozmetikumban – azaz, hogy mentes a vitatott összetevőktől – mint az, hogy mi a fő összetevője” – véli Stefan Mulder, a CD termékfejlesztési vezetője.

Fontos hívószó a fogyasztónak az egészség

A lakosság átalakuló fogyasztási szerkezetében egyre erősödik az a tendencia, mely szerint az egészséges és egészségesnek gondolt termékekre és szolgáltatásokra egyre nagyobb figyelmet fordítanak a háztartások.

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo