Bennünk zajlik az online forradalom

Egyre több időt töltünk online vásárlással, mint áruházi nézelődéssel. Az okostelefonok és a tabletek előtérbe kerülése csak fokozza az internet térnyerését, nemcsak a vásárlásnál, de már a hitelfelvételnél is.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Ahogy az a közelmúltban az Internet Világnapján reflektorfénybe került: a technológia nemcsak kényelmet, de új üzleti lehetőségeket is teremt. Az okostelefonok, tabletek és az internetes technológiák terjedése a vásárlásban is forradalmat hozott, alaposan átalakítva a kereskedelmet. Az európai fogyasztók szokásait vizsgáló Cetelem Körkép friss adatai szerint a magyarok 39 százaléka kevesebb időt szán áruházi vásárlásra, 43 százalékuk pedig arról számolt be, hogy több időt töltött online vásárlással, mint 5 évvel ezelőtt. Egyre többen virtuálisan „shoppingolnak”, honfitársaink 67 százaléka kikapcsolódásként kirakatok helyett webáruházak ajánlatait nézegeti konkrét vásárlási szándék nélkül. A nézelődés folyamán egyre tájékozottabbak leszünk a lehetőségeket illetően, és sok esetben ez alapján kivárunk a vásárlással, várunk az akciós ajánlatokra, vagy éppen a kedvezményekre, s ha szembejön a lehetőség, élünk vele. (És szeretjük ingyen meggondolni is magunkat!)

A neten szinte mindent megtalálhatunk a különböző árukról, mód nyílik a főbb paraméterek könnyű összehasonlítására így az alapos tájékozódás könnyebb és gyorsabb, mint az áruházi világban. Míg korábban az alapos döntés több üzlet meglátogatását és az eladókkal való hosszas konzultációt jelentette, ma már az internet segít felkészülni a vásárlásra, 10-ből 9-en használjuk az interneten arra, hogy vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk. Ha pedig mégsem online vásárolunk, az üzletekbe már akkor is „döntésközeli” állapotban érkezünk.

(És még bőven van hová növekedni, mert a magyarok harmada sosem internetezik.)

A versenynek is jót tesz

Az internet és a mobiltelefonos technológiák kulcsfontosságúvá váltak a vásárlásaink szempontjából, online tájékozódunk, böngészünk, és egyre többen használjuk az ár- és szolgáltatást összehasonlító oldalakat is. Már nemcsak a termékeket, de a bankszámla szolgáltatásokat és a hiteleket is ezeken az oldalakon választjuk ki. Az online hitel összehasonlító oldalak az elmúlt 5 évben jelentek meg, azóta egyre népszerűbbek a felhasználók körében.

„A tudatosság a hitelfelvétel területén jobban megfigyelhető, mint a vásárlások esetében. Az ügyfeleink mielőtt döntenek, több bank ajánlatát is összehasonlítják. Sok szempontot mérlegelnek, hogy az anyagi körülményeiknek leginkább megfelelő konstrukciót kiválaszthassák” – mondta Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója.

Az online kereskedelem ráadásul fokozza a szolgáltatók közötti versenyt is, mert az olyan üzletek ajánlatát is látják a vásárlók, amelyek nem elérhetők helyben fizikailag. Az interneten igénybe vehető pénzügyi szolgáltatások a regionális különbségek áthidalásában is segíthetnek, hiszen bár a kisebb településeken, ahol kevesebb pénzintézet található vagy egyáltalán nincs is, az interneten bármely bank ajánlatairól tájékozódhatnak az ügyfelek. Nem véletlen, az összehasonlító oldalakról érkező ügyfelek 14 százaléka budapesti, 86 százaléka pedig vidéki lakos.

Nem a fúrót kell eladni, hanem a lyukat a falban
Lezárult már az a kor, amikor a marketingkampány kimerült egy újsághirdetésben a helyi lapban. Ma már, aki láthatatlan az le is marad, márpedig a fogyasztók egyre kevésbé veszik észre a hagyományos üzeneteket. A megváltozott viszonyokra adott egyik válasz a tartalommarketing, ami az egyik legősibb marketingeszközt fogalmazza újra a digitális kor elvárásainak megfelelően. Csakhogy sokan nem vagyunk tisztában azzal, hogy mi is ez és főként hogyan lehet jól csinálni.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo