Lakásbiztosításon nem spórol a magyar

Bár a lakástulajdonosok közel kétharmada legalább 2-3 évente áttekinti, milyen tartalommal kötötte meglévő biztosítását, az elmúlt öt évben a lakásbiztosításoknak mindössze 26 százalékát cserélték le – derül ki az UNION Biztosító felméréséből.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP archív

Magyarországon tíz lakóingatlanból hét rendelkezik lakásbiztosítással, amely Európában az egyik legjobb aránynak számít. A meglévő lakásbiztosítások több mint kétharmadát az ügyfelek saját elhatározás alapján kötötték, míg a válaszadók 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az adott ingatlanra hitelt vett fel, amihez kötelezően előírták a lakásbiztosítást is. A hitelhez kötött lakásbiztosítással rendelkezők többsége (56%) maga választotta ki a biztosítót - derül ki az UNION Biztosítónak az aktív korú lakosságra vonatkozó reprezentatív felméréséből.

Fontos tényező az évforduló

Noha a lakásbiztosítások esetében hűségesebbek az ügyfelek, mint például a gépjárműbiztosításoknál, az előbbi piacon is élénkült a mozgás, erősödik az állományok átrendeződése a biztosítók között. A lakásbiztosításokkal kapcsolatos váltási aktivitást tovább növelhetné, ha még többen számon tartanák, mikor van a biztosításuk évfordulója. A gépjármű-biztosításokhoz hasonlóan ugyanis a lakásbiztosítások esetében is csak tulajdonváltáskor vagy a biztosítási évforduló eljövetelekor lehet lecserélni a meglévő biztosítást. Aki pedig az évforduló előtt legalább 30 nappal nem mondja fel meglévő biztosítását, annak a szerződése továbbra is fennmarad. Bár a válaszadók 66 százaléka tudja, hogy váltani csak évfordulókor lehet, közel 70 százalékuk nincs tisztában saját évfordulója dátumával, így gyakori eset, hogy egyszerűen elsiklanak a lehetőség felett.

Nem csak az ár a szempont az ügyfeleknek

„A túlnyomó többség (77%) olyan lakásbiztosítási csomagot preferál, melyben az alapbiztosítás mellé szívesen köt plusz díjazás ellenében speciális, akár a lakáshoz nem kötődő kiegészítő biztosításokat is” – ismerteti a felmérésből leszűrt egyik fontos eredményt Maják Viktor, az UNION Biztosító kommunikációs igazgatója. „A legtöbben ezek közül a balesetbiztosítást, a fagyasztó áramkimaradás miatti leolvadásának következményeit térítő módozatot, illetve a kockázati életbiztosítást említették.”

Akik komolyan fontolgatják a váltást, alapvetően a jobb ár/érték arányt tartják fontosnak. Korántsem csak az olcsóbb megoldás keresése dominál: miközben a meglévő szolgáltatás kedvezőbb áron való elérése a válaszadók 55 százaléka számára vonzó alternatíva, az ugyanazért a díjért a meglévőnél szélesebb körű szolgáltatást nyújtó biztosítást szintén igen sokan, 40 százaléknyian tartják jó oknak a váltásra. Szintén gyakori említést kapott a nagyobb összegű kifizetést lehetővé tévő magasabb biztosítási fedezet megléte is.

Van, aki kihasználja a nyugdíjasok tájékozatlanságát
Felesleges tételeket, drága biztosításokat sóznak nyugdíjasokra etikátlan módszerekkel egyes értékesítők. Mivel az idősebb emberek nem használnak internetet, kevesebb lehetőségük van információszerzésre, ezzel sajnos van aki visszaél.
Magyarországon a lakásbiztosítás egyike a legfontosabb biztosításoknak, emiatt az ügyfelek arról is gyűjtenek információkat, hogy milyen magának a biztosítótársaságnak az ismertsége és hírneve.

A MABISZ adatai szerint a lakásbiztosítások átlagos díjszintje jelenleg 28 ezer forint körül mozog. Ez az összeg immár évek óta gyakorlatilag változatlan szinten áll, vagyis bár létezik árverseny, jelentős hatása a piacra továbbra sincsen. Az UNION felmérése azt mutatja, hogy a biztosítottak néhány száz forint éves megtakarításáért nem cserélnék le lakásbiztosításukat, 32 százalékuk négyezer forintos árkülönbségért már fontolóra venné a váltást.

Az átlagos ügyfél elégedett

A váltási díjküszöb oka egyrészt az, hogy a biztosítók – a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításnál korábban tapasztaltakkal ellentétben – elsősorban nem a díjversenyre, inkább egyes egyedi szolgáltatásokra hegyezik ki a lakásbiztosítási kampányaikat. Másrészt ez az a terület, ahol az ügyfelek az átlagosnál elégedettebben nyilatkoznak meglévő biztosítójukról. A kárrendezési tapasztalatok is igen pozitívak a körükben. Valamilyen lakáshoz kötődő káreseménye a megkérdezettek 51 százalékának volt. Csaknem a felük (48%) ötös osztályzattal értékelte a kárrendezés folyamatát, és további 30 százalék adott arra négyes osztályzatot, a teljes piaci átlag is elérte a 4,1-et.

Még mindig erősek a személyközpontú csatornák

A tájékozódás folyamatában az internet ma már vezető szerepet játszik: a válaszadók 59 százaléka jelezte, hogy ezen a csatornán keresztül (is) gyűjt információkat. Az internetes szerződéskötés támogatottsága is sokat nőtt: immár a megkérdezettek 36 százaléka támogatja. Ugyanakkor ebben a folyamatban még mindig fontos szerep jut a személyes kapcsolatoknak: összességében a biztosításközvetítőkhöz 28 százalék, a biztosítók ügyfélszolgálati munkatársaihoz, illetve a bankfiókok munkatársaihoz 34 százalék fordul. További preferált lehetőségként a telefonos és egyéb közvetítést (2%) jelölték meg az ügyfelek.

Az ideális lakásbiztosítás fontos ismérve az is, hogy az ügyfelek sokféle díjfizetési mód közül választhassanak. A felmérés tanúsága szerint ugyanis egy olyan fizetési megoldást sem lehet kiemelni, amely egyértelműen kiemelkedne a többi közül. A legtöbben a csoportos beszedési megbízással szimpatizálnak (34%), de még mindig sokan ragaszkodnak a postai csekkes befizetéshez is (29%). Van, aki a számla ellenőrzése után minden alkalommal maga szeretné indítani a banki átutalást (25%), és már ezen a területen is jelentős (12%) az internetes felületen (a biztosító vagy a közvetítő honlapján) bankkártyás fizetést preferáló réteg.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo