Az emberek fele vasárnap vásárolt. Mi lesz most?

A vásárlók több mint 50 százaléka vasárnap bonyolította a ruha- és nagybevásárlást. A tömeg miatt a szombat helyett a hétköznap lehet a nyerő.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép:sxc

A Premier Outlet közvélemény-kutatást végzett a vasárnapi zárva tartásról. A kérdéskörrel foglalkozó szakemberek 956 vásárlóval készítettek személyes interjút, online kérdőívüket pedig 4682 látogató töltötte ki. Az eredményeket figyelembe véve az új helyzet nem csak a kereskedőket, de a vásárlókat is kihívások elé állítja.

Változó vásárlói szokások

A felméréséből kiderül, hogy a vásárlók meghatározó hányada, több mint 50 százaléka hétvégén, azon belül is vasárnap bonyolítja a nagybevásárlást, illetve a ruhaneműk beszerzését.(Egy előkerült felmérés szerint a kormány tudta, hogy a vásárlók utálni fogják a vasárnapi boltzárat.)

A fogyasztók a ruhatárfrissítést fontos programként kezelik, ezért szeretnek hétvégén kényelmesen, nyugodtan vásárolni. Ennek tükrében teljesen érthető, hogy a kérdőív azon kérdésére, hogy „negatívan érinti-e önt a vasárnapi zárva tartás?” a vásárlók 60%-a igennel válaszolt. A március 15-től hatályba lépett új tendencia tehát határozottan nehézséget okoz a vevőknek, hiszen fogyasztói szokásaikat jelentős mértékben át kell alakítaniuk a jövőben. A kellemetlenség ellenére azonban a több ezer megkérdezett többsége azt válaszolta, hogy a megváltozott körülmények ellenére, amennyire lehetséges, szeretnének hűségesek maradni eddigi szokásaikhoz. Vagyis ha tehetik, nem keresnek a megszokottól eltérő új vásárlási lehetőséget. Sokan azonban el szeretnék kerülni a szombati tömeget, így a bevásárlásaikat inkább megpróbálják a hétköznapokra áthelyezni.

Átalakuló kereskedelmi trendek

A legtöbb bevásárlóközpont meghosszabbított nyitva tartással várja a látogatókat - amit a kérdőívet kitöltők többsége is szükségszerűnek tart. Imre Csaba, a Premier Outlet vezetője szerint elkerülhetetlen emellett, hogy a vásárlás tekintetében jobban a hétköznapokra tolódjon a hangsúly, amelyet még kívánatosabbá tehetnek a különleges akciók. A megváltozott körülmények a kereskedői szemléletben is változást hoznak: az akciók kialakításában a biatorbágyi outlet központban található üzletek között eddig soha nem látott összefogásnak lehetünk tanúi.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo