Az emberek fele vasárnap vásárolt. Mi lesz most?

A vásárlók több mint 50 százaléka vasárnap bonyolította a ruha- és nagybevásárlást. A tömeg miatt a szombat helyett a hétköznap lehet a nyerő.

Kép:sxc

A Premier Outlet közvélemény-kutatást végzett a vasárnapi zárva tartásról. A kérdéskörrel foglalkozó szakemberek 956 vásárlóval készítettek személyes interjút, online kérdőívüket pedig 4682 látogató töltötte ki. Az eredményeket figyelembe véve az új helyzet nem csak a kereskedőket, de a vásárlókat is kihívások elé állítja.

Változó vásárlói szokások

A felméréséből kiderül, hogy a vásárlók meghatározó hányada, több mint 50 százaléka hétvégén, azon belül is vasárnap bonyolítja a nagybevásárlást, illetve a ruhaneműk beszerzését.(Egy előkerült felmérés szerint a kormány tudta, hogy a vásárlók utálni fogják a vasárnapi boltzárat.)

A fogyasztók a ruhatárfrissítést fontos programként kezelik, ezért szeretnek hétvégén kényelmesen, nyugodtan vásárolni. Ennek tükrében teljesen érthető, hogy a kérdőív azon kérdésére, hogy „negatívan érinti-e önt a vasárnapi zárva tartás?” a vásárlók 60%-a igennel válaszolt. A március 15-től hatályba lépett új tendencia tehát határozottan nehézséget okoz a vevőknek, hiszen fogyasztói szokásaikat jelentős mértékben át kell alakítaniuk a jövőben. A kellemetlenség ellenére azonban a több ezer megkérdezett többsége azt válaszolta, hogy a megváltozott körülmények ellenére, amennyire lehetséges, szeretnének hűségesek maradni eddigi szokásaikhoz. Vagyis ha tehetik, nem keresnek a megszokottól eltérő új vásárlási lehetőséget. Sokan azonban el szeretnék kerülni a szombati tömeget, így a bevásárlásaikat inkább megpróbálják a hétköznapokra áthelyezni.

Átalakuló kereskedelmi trendek

A legtöbb bevásárlóközpont meghosszabbított nyitva tartással várja a látogatókat - amit a kérdőívet kitöltők többsége is szükségszerűnek tart. Imre Csaba, a Premier Outlet vezetője szerint elkerülhetetlen emellett, hogy a vásárlás tekintetében jobban a hétköznapokra tolódjon a hangsúly, amelyet még kívánatosabbá tehetnek a különleges akciók. A megváltozott körülmények a kereskedői szemléletben is változást hoznak: az akciók kialakításában a biatorbágyi outlet központban található üzletek között eddig soha nem látott összefogásnak lehetünk tanúi.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo