Aki online vásárol, elvárja a rugalmasságot

Az online vásárlók alternatív kiszállítási helyszíneket és több fizetési lehetőséget keresnek. A mobilkészülékek a többcsatornás vásárlás legfőbb katalizátorai, de a kereskedőknek foglalkozniuk kell a technológiai korlátokkal.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: SXC

Az európai fogyasztók elvárják a tökéletes vásárlói élményt online és bolti vásárlásaik során is, illetve azt, hogy rugalmasan választhassák meg, hogyan és mikor veszik át a termékeiket. Az online vásárlók minden piacon keresik az alternatív kiszállítási lehetőségeket, a megkérdezettek 32%-a nyilatkozta, hogy szeretné, ha a kiszállított termékét nem csak otthonában vehetné át – derült ki a UPS Europe által végzett felmérésből.

Az átfogó információ létfontosságú

A részletes termékinformáció és az online tartalom ugyan nem helyettesíthet egy képzett, minden terméket ismerő eladót, de segítheti a fogyasztók vásárlást megelőző kutakodását. Mindössze a vásárlók 59%-a elégedett a rendelkezésre álló termékadattal. A kézbesítéssel kapcsolatos információk terén a válaszadók több mint fele (52%-a) látná szívesebben a csomag várható érkezésének dátumát, mint a szállításhoz szükséges munkanapok számát.

A technológia váratlan módokon változtatja meg a vásárlás menetét

Ugyan az online vásárlóknak több mint 60%-a még mindig csak asztali számítógépen vagy laptopon intézi vásárlásait, az új online és mobiltechnológiáknak köszönhetően az online vásárlók 35%-a hasonlítja össze a termékek árait, miközben boltban vásárol. Érdekes adat az is, hogy a táblagéppel rendelkezők 43%-a, míg az okos telefonnal rendelkezők 26%-a használta már készülékét online vásárlásra.

Egyre jobban bízunk a mobilfizetésben
Az elmúlt egy évben jelentősen nőtt az érdeklődés a mobilfizetések iránt. Egy friss kutatásból kiderült, hogy a fogyasztóknak a mobilfizetésről már nem a biztonsági kérdések jutnak eszükbe, hanem az új, továbbfejlesztett digitális lehetőségek.
A közösségi média az online vásárlások harmadát befolyásolja, és a válaszok tanúsága szerint mind elégedetlen, mind elégedett vásárlók hangoztatják is véleményüket ezeken a csatornákon. Az elégedett vásárlók mintegy 25%-a hajlandó elégedettségét kinyilvánítani a közösségi médiában. Az online vásárlásokkal jelentősen több megkérdezett elégedett (80%), mint a fizikai vásárlásokkal (67%).

A logisztika kulcsszerephez jut

A választható kiszállítási mód és a rugalmas áruvisszavétel szintén nagyon fontos. A vásárlók 90% nézi meg a visszavételi feltételeket a vásárlás során, 67%-uk pedig már a tényleges vásárlási döntést megelőzően. Ugyanakkor a vásárlók mindössze 53%-a elégedett az online visszaváltás és termékcsere lehetőségeivel. A kézbesítés időtartama szintén szerepelt a szempontok között; a nyilatkozók 58%-a hagyott már félbe vásárlást a túl hosszú kiszállítási idő, vagy a kiszállítási dátum hiánya miatt. Az ingyenes kiszállítás továbbra is befolyásolja a vásárlási döntést, a válaszadók 87%-a hajlandó tenni az ingyenes kézbesítés érdekében, 43%-uk például további termékeket vesz, 33%-uk pedig hajlandó többet várni a kiszállításra.

“Ahogy a technológia fejlődik, változnak a fogyasztói elvárások is, a rugalmas vásárlók pedig a kényelemet és a lehető legteljesebb információt keresik online vásárlásaik során – mondta Scott Aubuchon, a UPS Europe marketingért felelős alelnöke.

A vásárlók bizalmára kell rágyúrniuk a cégeknek
Egyre nyitottabbak a fogyasztók az online vásárlások és a digitális kapcsolatfelvétel iránt, a megvalósuló tranzakciók számában ez azonban egyelőre csak korlátozottan jelenik meg. A vásárlói elvárásokat nem minden esetben elégíti ki a kereskedői gyakorlat, ezért a fogyasztói bizalom erősítése komoly potenciált jelent az internetes üzleteknek.

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo