Fogyasztói szokások cikkek
A klasszikus tévézés ideje lejárt
Tudatosan csupán 28%-unk kapcsolja be a televíziót, a fiatal generáció életében már az okostelefon, a PC és a laptop jelenti a médiafogyasztás központját – derült ki a Jófogás és a GKI több mint 10 ezer aktív internetezőt bevonó kutatásából. A legtöbb audiovizuális tartalmat még mindig otthon fogyasztjuk, de a korábban tévézésre fordított idő egyre inkább tolódik az internet irányába.
Európa-szerte virágzik az e-kereskedelem
Európában az internetezők egynegyede minden héten vesz valamit az online térben, míg a magyarok körében 18% ez az arány - derült ki a Masterindex európai e-kereskedelmi és fizetési trend kutatásból.
Ezek a szokások akadályozzák, hogy meggazdagodjunk
Mi a vagyonos ember ellentéte? Az, akit szokásai akadályoznak abban, hogy változtasson a helyzetén. A rossz beidegződések naponta vetik vissza az embert az anyagi függetlenség felé vezető úton – véli Thomas C. Corley, aki öt éven át tanulmányozta a gazdagok életútját és vállalkozásaik történetét.
Tizenöt forintot is bankkártyával fizetünk
Megállíthatatlanul nő az internetes vásárlás népszerűsége, imádunk elektronikai eszközökre költeni, az egyérintéses fizetési mód pedig átvette a vezetést – ez derül ki a Sberbank Magyarország Zrt. felméréséből. 2016 végére sem hagyott alább az optimista lakossági hangulat: az ezzel járó költési kedv a kártyahasználati szokásokban is jól látszik.
Egyre kényelmesebben vásárolunk
Mintegy 1620 milliárd forint forgalmat értek el az élelmiszerek 2015. december-2016. november között kilencven termék kategóriában, 2 százalékkal többet, mint az előző évi hasonló időszak során. Mennyiség szempontjából 1 százalékkal csökkent a bolti eladás, ugyanakkor a nagyobb üzletek súlya növekedett a kiskereskedelemben.
A nők a spórolós, a férfiak a bikaerős kocsikat veszik
Az AAA AUTO adatai szerint a magyar férfi használtautó-vásárlók kedvenc típusa az Opel Astra, míg a nőké a Suzuki Swift. A nők a ferdehátú modelleket preferálják, míg a férfiak – bár szintén ferdehátú autót választottak a legtöbben – nagyobb számban vásároltak szedánokat, kombikat és MPV-ket.
Csak irigykedni járunk a Facebook-ra?
A közösségi média alapvetően azért jött létre, hogy könnyen tudjuk tartani a kapcsolatot a barátainkkal és meg tudjuk osztani a boldog emlékeinket. A Kaspersky Lab szakemberei által végzett legújabb kutatási eredmények azonban azt jelzik, hogy a közösségi médiumok hatása sok emberben negatív érzést kelt. A lájkok utáni vadászat központi szerepet játszik ebben: az emberek többsége rosszkedvű vagy ideges lesz, ha nem annyi lájkot kap egy bejegyzésére, mint amennyit remélt, és 42% -uk féltékeny, ha a barátaik népszerűbbek, mint ők. Ezen túlmenően a vizsgálatok azt mutatják, hogy az emberek irigyek, ha az ismerőseik látszólag boldogabb életet élnek.
Ropiország karácsonya: egy szájként ropogtat 10 millió magyar
Karácsonykor és szilveszterkor a sós snack-ek, illetve a chips-ek iránti kereslet is megugrik. Hazánkban a különböző snack-ekből a teljes fogyasztás évi 30.000 tonna, ennek hatoda decemberben fogy el.
Karácsonykor a férfiak az impulzusvásárlók
A karácsony az év legszebb időszaka, ám azt, hogy az ünnepi asztalnál már minden tökéletes legyen, gondos készülődés előzi meg. Az ajándékozás is szerves része az ünnepnek, ezért fontos tudni, hogy mi jellemzi ma a karácsonyi vásárlást és bizony meglepő eredmények születtek.
Ajándéktipp: bort csak ésszel
Egyre többet áldozunk egy-egy palack jó borra, különösen akkor, ha ajándéknak szánjuk. De vajon érdemes-e drága bort vásárolni, ha mi magunk nem igazán értünk hozzá? Ha a megajándékozott borértő ember, a válasz inkább nem: lehet, hogy hasznosabb valamilyen boros kiegészítőt venni. Ha mindenáron bort akarunk adni, forduljunk szakemberhez!
A bankoknak már nem éri meg a tévében hirdetni
A pénzügyi tájékozódásban a negyven évnél fiatalabb korosztályokban már egyértelművé vált a világháló vezető szerepe, ugyanakkor a 40 fölöttiek még főleg a bankfiókokban, személyes tanácsadás keretében ismerkednek a lehetőségekkel.
A gyerekek miatt pattannak nyeregbe a magyarok
A leggyakrabban gépkocsival közlekednek a magyarok, a megkérdezettek 60 százaléka ül hetente többször a volán mögé. Azonban, ha van gyerek a családban, akkor többször váltanak két kerékre: a szülők 40 százaléka szeretne többet biciklizni, míg a gyermektelen felnőtteknek csak 27 százaléka tervezi ezt. A közlekedési eszközök közül a legbiztonságosabbnak a vonatot tartjuk.
Így szórja a pénzt az Y generáció
Az Y generációnak alig marad pénze a havi számlák rendezése után, a szórakozásról mégsem hajlandó lemondani. Többek közt ez is kiderült a Jófogás és a GKI közös kutatásából, amely a generációk jövedelmi körülményeit és pénzköltési szokásait vizsgálta. A pénzköltési lehetőségeket és szokásokat nem a kor-, hanem sokkal inkább az élet-színvonalbeli különbségek határozzák meg.
Lakásra szívesen veszünk fel hitelt
Bár otthonukkal alapvetően elégedettek, a magyar háztartások 85 százaléka tervez a jövőben valamilyen lakásfelújítási munkálatot, közel háromnegyedük három éven belül készül ilyen lépésre – derül ki a CIB Bank megbízásából készült reprezentatív felmérésből .
Így kártyázunk mi
Folyamatosan növekszik az egyérintéses kártyahasználat, megugrott az online vásárlási kedvünk és külföldön sem vagyunk restek a plasztikot használni – derül ki a Sberbank elemzéséből.
Egyre tudatosabbak a vásárlók
A magyar nők tudatosan vásárolnak szépségápolási cikkeket, a többség havonta minimum 2500 forintot költ kozmetikumokra, míg a döntésnél a termék ára, illata és az összetétele, valamint a különböző jelzések számítanak fontos szempontnak – derült ki a CD német kozmetikai gyártó és az NRC piackutató cég közös felméréséből.
Több tízezret spórolhatnánk a bankszámlán
A kényelem mellett évi hatvan-hetvenezer forintot is megtakaríthatnak az ügyfelek, ha körültekintően és a számlahasználati szokásaikhoz igazodva választanak bankszámlát – derült ki a A Magyar Nemzeti Bank adataiból.
Véglegesen mobilra állt át a web
Most fordult elő először, hogy mobil eszközökön többet netezett a világ, mint hagyományos számítógépeken a StatCounter adatai szerint. Ez a tendencia az online vásárlásoknál is megfigyelhető, az internet a jelek szerint véglegesen mobilra állt át.
Online éjjel-nappal vásárolunk
Magyarországon az online vásárlók száma meghaladja a 2,3 millió főt – derül ki a GKI Digital felméréséből. A vásárlók 47 százaléka férfi, ami igen csak meglepő, hiszen a férfiakról mindenki tudja, hogy szükséges rosszként élik meg a vásárlást. De nem online.
Nem kell vakon bíznunk az orvosban
A technológia fejlődésének köszönhetően több információval rendelkezünk a saját állapotunkról, ez pedig egészen új orvos–beteg kapcsolathoz vezet: partnerré válhatunk. De mit jelent ez az üzletnek?
Ki szedi le idén a káposztát?
Nehéz évet könyvelhetnek el 2016-ban a káposztafélékkel foglalkozó magyar gazdaságok: idén betegségek sora tizedelte a növényeket, a piaci ár is alacsonyabb a korábbiaknál, és a betakarításra sem nagyon találnak kétkezi munkást. A káposzta, brokkoli, karfiol fogyasztása átalakulóban van hazánkban is, ugyanis egyre többen fogyasztanak friss piaci zöldséget savanyított, tartósított termékek helyett.
Trendek, amik megváltoztatják a jövőt
Úgy tűnhet, hogy néhány most meghatározó trend, mint a fogyasztók igénye az azonnali ügyfélkapcsolatra, vagy a technológiától való elfordulás, egyik pillanatról a másikra jelenik meg a piacon. A technológiai forradalom által (is) kiváltott változások valóban félelmetes sebességgel következnek be, alig néhány hónap vagy év alatt teljesen felforgatva korábban évtizedekig működő piacokat. A cégek nem nagyon tehetnek mást, alkalmazkodniuk kell a megváltozott körülményekhez. Ehhez nyújtunk most fogódzót és néhány tanácsot a PwC friss tanulmánya segítségével.
Hódít a vegán a kozmetikumoknál is
Hódít a veganizmus Magyarországon, legalábbis ezt látszik alátámasztani az NRC Piackutató és a CD kozmetikai márka felmérése, amely szerint a magyar nők 53 százaléka próbálja elkerülni az olyan kozmetikumokat, amelyek állati eredetű összetevőket tartalmaznak. A magyar hölgyek 11 százaléka igyekszik beépíteni napi rutinjába a vegán termékek használatát, 86 százalékuk pedig nyitott arra, hogy kipróbáljon ilyen terméket. A választék is egyre nagyobb vegán kozmetikumokból, és külön jelölések segítik az eligazodást a vásárlók számára.
Már nem csak az olcsóra hajtanak a vásárlók?
Megállt a kereskedelmi márkás termékek évek óta tartó térnyerése az élelmiszer-kiskereskedelemben idén az első félév során. Forgalmuk ugyanúgy 3,0 százalékkal nőtt az élelmiszerek bolti eladásából, mint a gyártói márkás árucikkeké, tavaly január-júniushoz viszonyítva.
Újra kezd boros nemzet lenni a magyar
A bor népszerű – széles vásárlókörrel rendelkezik Magyarországon. Az otthoni fogyasztás az idei év első felében stabil volt és ugyan ritkábban, viszont alkalmanként több bort vásároltak háztartások mintegy 7900 forintot elköltve a januártól júniusig tartó hat hónapban. Az értékesítésben legnagyobb súlya a hipermarketeknek és a diszkontoknak van.
Ennek a sztereotípiának vége
A nők és a technológia viszonya korántsem úgy fest, mint ahogy elsőre gondolnánk, ráadásul számos ellentmondással is találkozhatunk – derült ki a Samsung kutatásából. A nők sokkal érdeklődőbbek a technológiai újítások iránt, jobban is élvezik azok előnyeit a mindennapokban, mint a férfiak, ugyanakkor többször füllentenek arról, hogy értenek-e egy-egy szakkifejezést és gyakrabban okoz nekik gondot egy film vagy zene letöltése.
Nem is akarunk több százezres kütyüt
Kevésbé számít a márkahűség, új eszköz a régi elavultsága miatt kell. Inkább üzletben vásárolunk, mint online, és még nem mindenkinek kell a mobilnet. 150 ezer forint alatt szeretnénk megúszni a laptopot, míg telefonnál 80 ezer a lélektani határ a notebook.hu friss felmérése szerint.
Chat a mobilról, vásárlás az asztali gépről
A hazai internethasználók mintegy napi 209 percet, azaz közel három és fél órát töltenek a világhálón. A legfőbb internetes tevékenységek listáján továbbra is vezet a közösségi oldalak látogatása, az elektronikus levelezés és a hírolvasás, amit jellemzően mobil eszközökön végeznek a netezők. Fix eszközökön zajlik viszont a nagyobb elmélyülést megkívánó online ügyintézések többsége.
Iskolakezdés: nem csak mi hagyjuk a bevásárlást az utolsó pillanatra
A gyerekek iskolakezdésre való felkészítése nem könnyű feladat, mégis egyre többen hagyják az utolsó pillanatra. A nehézségekkel azonban a világ összes szülőjének szembe kell néznie, és a taneszközök online beszerzése bárki számára megkönnyítheti ezt az időszakot!
A nőket a szín, a férfiakat a teljesítmény vonzza
A 25 év alatti női vezetők elsősorban a szín és a praktikusság alapján választanak autót, míg a fiatal férfiak számára a motor teljesítménye a legfőbb szempont, mivel ők státuszszimbólumként tekintenek az autójukra. Többek között ezek derülnek ki az AAA AUTO statisztikáiból. A társaság azt javasolja, hogy a kezdő vezetők legfeljebb 1,2 literes motorral rendelkező autót vásároljanak.
Jól esik az érintés a magyaroknak
Az érintő kártyákkal közel 50 százalékkal többször vásárolnak 5 ezer forint alatt az ügyfelek, mint a hagyományos kártyákkal. Egy átlagos ügyfél havonta nyolcszor vásárol az érintő kártyájával érintéses fizetési módon.
Minden negyedik forintot saját márkára költötték a fogyasztók
Tavaly ötéves stagnálás után enyhén, de emelkedett a kereskedelmi láncok saját márkáinak piaci részaránya a GfK évente készülő Kereskedelmi Márkák Analízisének legfrissebb adatai szerint. E márkák legfőbb bázisául a diszkontok, drogériák és a szupermarketek szolgálnak. A saját márkák iránti kereslet kiemelkedő a fagyasztott és konzerv-élelmiszerek, valamint az állateledelek piacán, és egyedül a háztartás lakóhelye befolyásolja a kereskedelmi márkák vásárlását.
Nyáron több megy a tankba
Látványosan megnő nyáron az üzemanyag fogyasztása az év többi hónapjához képest a Normbenz Magyarország adatai szerint. Az autósok elsősorban a Balaton és egyéb népszerű turisztikai célpontok környékén tankolnak többet ebben az időszakban.
Utazni akar a magyar
Leginkább utazásra költenének idén a magyarok, és ugyanez igaz a teljes európai lakosságra is – derül ki a Cetelem Körkép 2016 kutatás eredményeiből. Az utazási kedv független az életkortól: az ezüstkorúaknál is erős a kikapcsolódási vágy.
Rákattannak a kütyükre a magyar csajok
A magyarok az európai átlagnál sokkal intenzívebben érdeklődnek a technológiai innovációk iránt – derül ki egy friss felmérésből. A kutatás azt is feltárta, hogy bár a magyar férfiak – egy bizonyos korig – fogékonyabbak az új kütyük iránt, mégis a nők élvezik jobban azok előnyeit.
Ha magyar, akkor jöhet
Három magyar fogyasztó közül ketten (65%) mondják azt, hogy a márkák származási helye vásárlási döntéseiket jobban befolyásolja, mint kilenc másik szempont, amelyek közé tartozik például az ár, íz, funkció vagy csomagolás is.
Nem félnek a hamis termékektől a fiatalok
A magyar fiatalok közel hatoda vásárolt legalább egyszer hamis terméket interneten keresztül az elmúlt évben, amivel az uniós országok középmezőnyében foglalunk helyet.
Már nem kell győzködni minket a gumicseréről
Noha a tavaszi-nyári zivatarok során akár 15-20 százalékkal is rövidebb fékúttal bír az autónk nyári abroncsokon, a megkérdezett szervizműhelyek vezetői szerint a magyar autósok inkább azért váltanak nyári gumikra, mert így kevesebbet fogyaszt majd az autójuk és nem koptatják a drága téli abroncs szettet.
Tényleg nem menő már az akció?
Alaposan átalakulnak a vásárlói szokások: míg korábban az volt a lényeg, hogy mindent megkapjunk olcsón, egy helyen, addig ma már egyre inkább előtérbe kerül, hogy kellemes élményt jelentsen a bevásárlás.
Uncsi az etikus?
Egyes fogyasztók egyenesen cikinek kiáltják ki, ha valaki figyel arra, hogy etikus termékeket fogyasszon - állítja egy tanulmány. De mi áll a háttérben és mit tehetünk ellene?
Több megy el sonkára, akár drágábban is megvesszük
Tavaly többet költöttünk mind a szezonális édességekre, mind pedig a húsvéti sonkára, igaz ebben közrejátszott mindkét termékcsoportban az átlagár emelkedése is. A beszerzés fő helyszínét a hipermarketek jelentik nem csupán széles árukínálatuk, de az ünnepek előtt vásárlásra fordítható idő szűkössége okán is.
A neten megnézzük, a boltban megvesszük
Egyre nagyobb a szerepe az internetnek a vásárlás előtti tájékozódásban, a márka, a kereskedő, a szerviz kiválasztásában. Míg 2013-ban még mindössze a magyar vevők 25%-a, addig tavaly már 50%-uk tájékozódott online itthon és Európában egyaránt a vásárlás előtt
Van, amiben nem kötünk kompromisszumot
Amikor a fogyasztók egy boltban élelmiszert vásároltak, száz forintjukból átlag csaknem huszonnyolcat a láncok saját márkás termékeire adtak ki a legutóbbi két év során. De vannak cikkek, amelyeknél nem adjuk be a derekunkat az olcsóságnak.
Élelmiszerkereskedelem: egyre többen, egyre többet
Magyarország továbbra is Európa élvonalába tartozik az élelmiszer-kiskereskedelem növekedési rangsorában. Nálunk a boltok bevétele 5,5 százalékkal emelkedett a negyedik negyedév során, tavalyelőtt október-decemberhez viszonyítva. Ez a második legnagyobb európai mutató Törökország után.
Napi másfél órát lájkol a magyar
Naponta átlagosan 86 percet Facebookozik egy magyar felhasználó, a legintenzívebb felhasználók körében felülreprezentáltak a nők, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és a 30 év alattiak, akiknek 86 százaléka lefekvés előtt is ránéz a közösségi oldalra. 46 százaléka a felhasználóknak követ úgy is online tartalmat, hogy a Facebookon olvassa a megosztott híreket, és már nem kattint át a híroldalra.
Papírzsepiből már a drágábbat is megvesszük
Hat százalékkal emelkedett a kozmetikumok és háztartási vegyiáruk forgalma tavaly. A bővülés hátulütője a kiskereskedelemben, hogy tovább erősödött az eladások koncentráltsága, változnak a vásárlási szokások - derült ki a Nielsen adataiból.
Kártyaparti: készpénzre megy
Sokak számára meglepő lehet, hogy nem a technológiai újdonságokban jártas fiatalok, hanem a 45 és 60 közöttiek fizetnek leginkább bankkártyával összegtől függetlenül minden esetben, amikor csak tehetik - derült ki az UniCredit Bank kutatásából
Szándékosan vagyunk tudatlanok?
Rossz hír: egy friss tanulmány szerint a fogyasztók direkt nem akarnak tudni arról, hogy mennyire készülnek etikusan kedvenc termékeik. Valójában viszont csak energiát nem fektetnek abba, hogy megtudják.