Az online vásárlás térhódítása elmosta a határokat a női és a férfi vásárlási szokások között. Míg régebben a férfiak szükséges rosszként élték meg a hagyományos beszerzéseket, addig ma már az online vásárlási lehetőségeknek köszönhetően ők is örömmel vásárolnak. Sőt. Tavaly közel 17 százalék volt a hazai e-kereskedelmi forgalom növekedése, ami még mindig jóval felette van a nyugat-európai átlagnak. A GKI Digital kutatásából kiderül: 300 milliárd forintot költöttünk el a tavalyi évben online vásárlásokra, ahol az élmezőnyben a műszaki cikkek és a szórakoztató elektronika szerepelnek. Ezeket leginkább a férfiak rendelik, akik a tavalyi évben közel 40 milliárd forintot tapsoltak el webshopos megrendelések alkalmával. Őket követi szorosan – 30 milliárdos költéssel – a játékra, kultúrára és lakásfelszerelésre kiadott pénz. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán pedig a ruházat, divat és sportruházat kategória helyezkedik el.
Éjjel-nappal nyitva
Az internetes vásárlásban az is jó, hogy bármikor vásárolhatunk. „A megrendelések többsége munkaidő kezdete körül kb. 11:00 óráig illetve a munkaidő vége felé 16:00 órától érkezik be, és a fokozott érdeklődés az kitarthat egészen éjfélig” – mondta Gerhát-Molnár Irina, a Brands.hu ügyvezető igazgatója. „És pont ez az online vásárlás egyik nagy előnye, hogy 0-24 órás „nyitva tartásról” beszélünk, így minden vásárló a számára legmegfelelőbb időpontban vásárolhat, legyen az akár hajnali kettőkor”.
„Egyszerű, gyors, kényelmes és biztonságos. Előnye továbbá, hogy nem kell készpénzzel készülnünk, amikor érkezik a futár” – mondta a szakértő, majd így folytatta: „Az online bankkártyás fizetés mellett szól az is – szemben az átutalással – hogy az eseteke legnagyobb részében nincs külön banki díja (a kereskedői weboldalon azonban minden esetben tájékozódni kell a fizetési feltételekről). A webshopok is szorgalmazzák a bankkártya használatot: számos plusz előnyt, kedvezményt, akár ajándékot is kaphat a vásárló egy-egy bankkártyás tranzakciónál”.