Online éjjel-nappal vásárolunk

Magyarországon az online vásárlók száma meghaladja a 2,3 millió főt – derül ki a GKI Digital felméréséből. A vásárlók 47 százaléka férfi, ami igen csak meglepő, hiszen a férfiakról mindenki tudja, hogy szükséges rosszként élik meg a vásárlást. De nem online.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az online vásárlás térhódítása elmosta a határokat a női és a férfi vásárlási szokások között. Míg régebben a férfiak szükséges rosszként élték meg a hagyományos beszerzéseket, addig ma már az online vásárlási lehetőségeknek köszönhetően ők is örömmel vásárolnak. Sőt. Tavaly közel 17 százalék volt a hazai e-kereskedelmi forgalom növekedése, ami még mindig jóval felette van a nyugat-európai átlagnak. A GKI Digital kutatásából kiderül: 300 milliárd forintot költöttünk el a tavalyi évben online vásárlásokra, ahol az élmezőnyben a műszaki cikkek és a szórakoztató elektronika szerepelnek. Ezeket leginkább a férfiak rendelik, akik a tavalyi évben közel 40 milliárd forintot tapsoltak el webshopos megrendelések alkalmával. Őket követi szorosan – 30 milliárdos költéssel – a játékra, kultúrára és lakásfelszerelésre kiadott pénz. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán pedig a ruházat, divat és sportruházat kategória helyezkedik el.

Éjjel-nappal nyitva

Az internetes vásárlásban az is jó, hogy bármikor vásárolhatunk. „A megrendelések többsége munkaidő kezdete körül kb. 11:00 óráig illetve a munkaidő vége felé 16:00 órától érkezik be, és a fokozott érdeklődés az kitarthat egészen éjfélig” – mondta Gerhát-Molnár Irina, a Brands.hu ügyvezető igazgatója. „És pont ez az online vásárlás egyik nagy előnye, hogy 0-24 órás „nyitva tartásról” beszélünk, így minden vásárló a számára legmegfelelőbb időpontban vásárolhat, legyen az akár hajnali kettőkor”.

Mindent felülír a mobil
Magyarországon is átalakul a kereskedelem annak következtében, hogy a fogyasztók egyre több célra használják mobilkészülékeiket. Többek között ezt tárja fel a Nielsen globális felmérése a mobil eszközök térhódításáról, amivel világszerte megváltoztatják a kereskedelmet, vásárlástól a fizetés lebonyolításáig.
A webshopos megrendelések 53 százalékát hölgyek követik el, és az felettébb érdekes, hogy 35 százalékuk 50 év feletti. Az online vásárlók csupán 18 százalékát teszik ki a 30 év alattiak. A fizetési módot tekintve azonban még a konzervatív csoportot erősítjük. Még mindig nem bízunk eléggé az előre utalásos, online fizetési megoldásban, inkább az utánvétes, készpénzes módot kultiváljuk, azaz akkor szeretünk fizetni, ha a termék megérkezett hozzánk, holott a bakkártyás vásárlásnak is számos előnye van.

„Egyszerű, gyors, kényelmes és biztonságos. Előnye továbbá, hogy nem kell készpénzzel készülnünk, amikor érkezik a futár” – mondta a szakértő, majd így folytatta: „Az online bankkártyás fizetés mellett szól az is – szemben az átutalással – hogy az eseteke legnagyobb részében nincs külön banki díja (a kereskedői weboldalon azonban minden esetben tájékozódni kell a fizetési feltételekről). A webshopok is szorgalmazzák a bankkártya használatot: számos plusz előnyt, kedvezményt, akár ajándékot is kaphat a vásárló egy-egy bankkártyás tranzakciónál”.

Nagyon fut az online szekér
A magyar online kiskereskedelmi forgalom az elmúlt években dinamikus növekedést produkált, nem volt ez másképp a tavalyi évben sem. 2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma először szárnyalta túl az eddig lélektaninak számító 300 milliárd forintos határt, elérve a 319 milliárd forintot. Ezzel az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1%-a, így elmondható, hogy minden 25. forint online került elköltésre tavaly.

Véleményvezér

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo