Karácsonykor a férfiak az impulzusvásárlók

A karácsony az év legszebb időszaka, ám azt, hogy az ünnepi asztalnál már minden tökéletes legyen, gondos készülődés előzi meg. Az ajándékozás is szerves része az ünnepnek, ezért fontos tudni, hogy mi jellemzi ma a karácsonyi vásárlást és bizony meglepő eredmények születtek.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Budai Egészségközpont

A listaírás még mindig hatásos módszer, ha ajándékokról van szó – bár inkább a nők körében hódít. A legtöbben úgy nyilatkoztak, hogy bár nem írnak listát, de végiggondolják és fejben tartják, kinek, mit szeretnének vásárolni, ezért ritka az impulzus-szerű döntés. A sztereotípiákkal szemben azonban a férfiak azok, akik gyakrabban esnek áldozatul egy-egy nem tervezett termék csábításának – derült ki a MOM Park és a GfK Hungária kutatásából. (Ezért sincs késő még az utolsó utáni pillanatban is becsábítani a vevőket a boltunkba!)

Akciózni mindig megéri. De hogy csináljuk?
Az akciók minden kereskedelmi területen a leggyakrabban használt értékesítésösztönző eszközök közé tartoznak. Mindenhol villognak a vörös „SALE” feliratok, a százalékjelek és a dátumok, hogy meddig él a különleges ajánlat. Mit tud az akció, amit nem lehet túlszárnyalni?
Az advent a legnépszerűbb időszak

Nem jellemző, hogy valaki hónapokkal karácsony előtt nekikezd a készülődésnek, a vártnak megfelelően a legtöbben az adventi időszakra időzítik az ajándékok beszerzését, a férfiak következetesen később, egyharmaduk az utolsó két-három hétre hagyja. Érdekes módon ritka a halogatás: csupán 2,3% nyilatkozott úgy, hogy az utolsó pillanatra hagyja az ajándékvásárlást.  Persze tapasztaljuk, hogy az ünnepeket megelőző néhány napban is zsúfolásig telnek az üzletek, hiszen nem kizárt, hogy azok is az utolsó pillanatig vásárolnak, akik időben elkezdik a felkészülést.

A mikorra már választ kaptunk, de a mit még érdekesebb. A kutatásból kiderült, hogy az ötletgyűjtés fázisában mindkét nem szívesen böngészik online, a férfiak 47.2, míg a nők 52.3%-ra választja az inspirálódás ezen formáját. Az esetek több mint felében magunkra hagyatkozunk, és megpróbáljuk kitalálni, hogy mit szeretne a másik, de sokan a direktebb megoldásokban hisznek – 44.4%-ban inkább megkérdezik a célszemélyt a kívánságlistájáról.

A hol kérdésben magasan vezetnek a plázák: a válaszadó férfiak 85%-az, míg a nők 81%-a bevásárlóközpontokban (is) vásárol karácsonyi ajándékokat, átlagosan fejenként 3 üzletközpontot látogatnak meg, mire mindent sikerül beszerezniük. A választásnál a többség ragaszkodik megszokott, közeli bevásárlóközpontjához, de a széles kínálat és az akciók mellett a válaszadók közel harmada fontos szempontként emelte ki a nyugodt hangulatot, és a stresszmentes légkört is, ami előtérbe helyezi a belvárostól távolabb eső üzletközpontokat.

A legolcsóbb marketingeszköz, ami mindenkinek rendelkezésére áll
A csomagolás elsődleges funkciója természetesen minden esetben az, hogy védje és szállíthatóvá tegye a terméket. Emellett azonban ne feledkezzünk meg róla, hogy az értékesítésben is hatalmas szerepe van. Adunk néhány támpontot, hogy használjuk!
Sokan tíz bevásárlás alatt gyűjtik be az ajándékokat

A többség 5 alkalom alatt szerzi be az összes ajándékot, de akadnak szélsőségek is: 13.6% több mint 10 ajándékbeszerző kört tesz az ünnepek előtt, a leghatékonyabb 2.4% pedig egyetlen vásárlással végez vele. A partner, család, barátok mellett többen ajándékoznak kollégáiknak is, bár ez inkább a nőkre jellemző. Érdekes, de a válaszadók 15.6%-a nyilatkozott úgy, hogy házi kedvencének is készül valamilyen meglepetéssel, hiszen nélkülük nem teljes a család.

A karácsony a pénztárcánkra is hatással van: a megkérdezett férfiak átlagosan 85000 Ft-ot, míg a nők megközelítőleg 72000 Ft-ot hagynak ott azért, hogy szeretteiknek örömet szerezzenek. A legtöbbet gyermekeinkre és partnerünkre költünk, mindkettő átlagosan az ajándékra szánt költségvetésünk harmadát teszi ki.

Mindannyian tudjuk, hogy az ajándékvásárlás sokszor megterhelő és fárasztó tevékenység: jogosan merül fel tehát a gondolat, hogy magunkat is kényeztessük egy kicsit. A válaszadók körülbelül fele vallotta be, hogy akár tervezetten, akár ha meglát valamit, ami tetszik neki, mindenképp megajándékozza magát a vásárlás során.

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo