Mennyiségben a hazai 2,4 százalékos bővülés pedig a harmadik legnagyobb, Írországot és Görögországot követve. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen az európai kiskereskedelem negyedik negyedévi teljesítményével kapcsolatban. "A fejlődés motorjai élelmiszerek közül például a nagy forgalmú gyümölcslé, gyümölcsjoghurt valamint édes keksz, jelentős negyedik negyedévi növekedésük alapján” – tájékoztat Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője. – „Háztartási vegyi áruknál és kozmetikumoknál többek közt a parfüm, dekor kozmetikum továbbá konyhai törlőkendő mutatói emelkednek ki mind érték, mind mennyiség szempontjából”.
Ez már a hetedik egymás után következő negyedév, amikor Európában dobogós helyet foglalunk el élelmiszer-kiskereskedelmünk bevételének nagy növekedési arányával. Mennyiséget tekintve pedig hat éven át tartó folyamatos csökkenés után, 2014 első negyedéve során fordult át növekedésbe a trend; ami pozitív, immár megszakítás nélkül nyolc negyedéven keresztül. „Élelmiszer-kiskereskedelmünk kedvező trendjeiben tükröződik, hogy egyre nagyobb a fogyasztók bizalma” – állapítja meg Szűcs-Villányi Ágnes. – „Hazánkban a tavalyelőtti negyedik negyedévihez képest figyelemre méltóan, kilenc ponttal növekedett a fogyasztói bizalmi index a legutóbb október-decemberi 63 pontra. Sokkal kedvezőbben ítélik meg a magyar fogyasztók az index három összetevőjét; személyes pénzügyi helyzetüket, a munkahelyi kilátásokat és saját vásárlási hajlandóságukat, mint egy évvel korábban”.
A vizsgált huszonegy fejlett európai ország élelmiszer-kiskereskedelmi forgalma értékben 2,1 százalékkal, míg mennyiség szempontjából 0,8-cal emelkedett, a legutóbbi két negyedik negyedév összehasonlításában. Ugyanakkor a vizsgált huszonegy európai országban átlagosan 1,3 százalékkal drágultak a napi fogyasztási cikkek, negyedik negyedéves összehasonlításban. Ez öt év óta a legalacsonyabb mértékű átlagos európai áremelkedés. Ami jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a boltok mennyiségben is többet adtak el.
Az öt nagy európai piac, a „big five” közül megint Spanyolországban nőtt az értékben mért forgalom legjobban; 2,7 százalékkal. Utána az európai átlagnál kisebb mutatók következnek: Németországban és Franciaországban egyaránt plusz 1,5 százalék, Olaszországban plusz 1,4 míg az Egyesült Királyságban mínusz 0,5 százalék. Utóbbi mellett még további három országban csökkent az értékben mért forgalom, a negyedik negyedévek összehasonlításában: Svájcban (-2,3%), Finnországban (-1,1%) és Szlovákiában (-0,2%)