Papírzsepiből már a drágábbat is megvesszük

Hat százalékkal emelkedett a kozmetikumok és háztartási vegyiáruk forgalma tavaly. A bővülés hátulütője a kiskereskedelemben, hogy tovább erősödött az eladások koncentráltsága, változnak a vásárlási szokások - derült ki a Nielsen adataiból.

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 356 milliárd forint forgalmat bonyolított le tavaly; 6 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. Mennyiséget tekintve változatlan maradt az eladás. Többek között ezt állapítja meg a hetven háztartási vegyi és kozmetikum kategóriát mérő Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe. Ha a legnagyobb forgalmú húsz terméket nézzük, akkor két számjegyű növekedést regisztráltak a következők bolti eladásában: tusfürdő, papír zsebkendő, dekor kozmetikum, konyhai törlőkendő, toalett-tisztító és testápoló szer.

„Kozmetikumoknál és papír zsebkendőnél azt figyeltük meg, hogy a drágább prémium termékek iránt emelkedett a kereslet, ami a növekedés motorjává vált. Hasonló trendet tapasztaltunk a karácsonyi ajándékcsomagoknál is, amelyek testápolókat, kozmetikumot tartalmaznak. Ott is több drágább terméket vettek a fogyasztók, mint a tavalyelőtti ünnepi szezonban” – állapította meg Kapronczai Balázs, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.

Hozzáteszi a forgalom bővülésével kapcsolatban, hogy a láncok saját márkás termékeinek bolti eladása 5,6 százalékkal nőtt tavaly, az előző évhez képest. Viszont a gyártói márkáké ennél nagyobb mértékben, 6,4 százalékkal. Élelmiszereknél fordított a helyzet: ott a kereskedelmi márkák növekedésének mértéke meghaladta a gyártói márkákét, egyik évről a másikra.

A krémek is a Facebookra mennek
A kozmetikai ipar sem vonhatja ki magát az általános kereskedelmi trendek alól - vagyis az online értékesítés növelésén belül a mobilra és a közösségi oldalas marketingre kell koncentrálni a sikerhez.
A nagy üzletek viszik a prímet

Ami a bolttípusok súlyát illeti, az erős koncentráltság 1 százalékponttal tovább növekedett háztartási vegyi áruknál és kozmetikumoknál. Összes bevételük 87 százalékát vitték el a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek és drogériák tavaly. Így a 400 négyzetméteres és kisebb egységeknek 13 százalék maradt. Élelmiszereknél egyenletesebben oszlik meg a forgalom; ott 34 százalék jutott a 400 négyzetméteres és kisebb boltokra.

„Többek között kiemelten koncentrált a pelenka és a dezodor eladása. Kis boltokban viszonylag sokat adnak el például papír zsebkendőből és általános tisztítóból” - tájékoztat Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője, aki szerint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek azért is vesztenek teret, mert változnak a vásárlási szokások. „Egyre jobban előtérbe kerül a választék, amikor boltot választanak a fogyasztók: Legfontosabb szempontjukká lépett elő, hogy könnyen és gyorsan megtalálják, amire szükségük van. Ahhoz persze készleten kell lennie az árucikknek, amit keresnek”. - mondta.

Regionális szempontból átlag felett bővült a háztartási vegyi áru és kozmetikum értékben mért forgalma a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban, valamint délkeleten 8-8 százalékkal, míg északkeleten 7 százalékkal, értéket tekintve. A Dunától nyugatra viszont csak plusz 3 százalékot regisztráltak.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo