A nőket a szín, a férfiakat a teljesítmény vonzza

A 25 év alatti női vezetők elsősorban a szín és a praktikusság alapján választanak autót, míg a fiatal férfiak számára a motor teljesítménye a legfőbb szempont, mivel ők státuszszimbólumként tekintenek az autójukra. Többek között ezek derülnek ki az AAA AUTO statisztikáiból. A társaság azt javasolja, hogy a kezdő vezetők legfeljebb 1,2 literes motorral rendelkező autót vásároljanak.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

„A friss jogosítvánnyal rendelkezők túlnyomó többsége használt autót szeretne, mert úgy érzi, így kevésbé zavarja majd egy-egy karcolás. Ez azonban nem jelenti azt, hogy bármit megvesznek. Épp ellenkezőleg: a fiatal sofőrök egyre igényesebbek, hiszen felfogásuk szerint az autó jelentős mértékben saját személyiségüket is kifejezi. A fiatal férfiak elsősorban a motor teljesítményét tartják szem előtt, és a sportosabb típusokat keresik. A fiatal nők esetében pedig a gépkocsi színe az elsődleges szempont, illetve számukra a praktikusság és a biztonság is fontosabb” – nyilatkozta Karolína Topolová, az AAA AUTO vezérigazgatója.

A fiatal vásárlók kétharmada férfi. A kezdő sofőrök 58,3 százaléka ferde hátú modellt vásárol, s 72,3 százaléka a benzinmotor, illetve 93,7 százaléka a kézi sebességváltó mellett teszi le a voksát. A legnépszerűbb márka körükben az Opel, majd a Volkswagen és a Suzuki. A fiatal nők kedvence a Suzuki Swift, a fiatal férfiaké pedig az Opel Astra. A nők nagyobb figyelmet fordítanak a színekre, és – nem meglepő módon – az általában népszerű ezüst után a piros színt részesítik előnyben. A fiatal férfiak konzervatívabbak, ezért a kék, a szürke és a fekete színű autókat vásárolják a legszívesebben.

A KSH adatai szerint a legfeljebb öt éve vezető sofőrök által okozott balesetek leggyakoribb oka 2015-ben az útviszonyoknak nem megfelelő sebesség választása volt. „Ezért célszerű lenne, hogy minden, friss jogosítvánnyal rendelkező vezető legalább 3 ezer kilométert autózzon egy tapasztalt sofőr felügyelete mellett. Emellett fontos tudatosítani azt is, hogy csak 100 ezer kilométer megtétele után rendelkezik valaki kellő tapasztalattal. A kezdő sofőröknek az autóválasztás fontosságát sem szabad alábecsülniük – hangsúlyozta Karolína Topolová. – Mindenképpen javasoljuk, hogy ők a kellő tapasztalat hiányára tekintettel legfeljebb 1,2 literes motorral rendelkező autót vásároljanak. Az ilyen motorok többsége TSI, így ezek a gépkocsik is elég gyorsak, kényelmesek, ugyanakkor biztonságosak és jól irányíthatóak – ami egy kezdő számára különösen fontos” – tette hozzá Topolová.

Kabrióra kap a magyar
Az egyik legjellemzőbb trend idén a használtautó-piacon a nyitott tetős autók iránti folyamatosan növekvő kereslet. Már az utóbbi években is egyre több vásárló választotta ezeket a nem mindennapi modelleket a praktikusabb, hétköznapi járművek helyett, ugyanakkor az idei első félévben robbanásszerű növekedés mutatkozott a kabriók piacán.

Véleményvezér

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo