Tizenöt forintot is bankkártyával fizetünk

Megállíthatatlanul nő az internetes vásárlás népszerűsége, imádunk elektronikai eszközökre költeni, az egyérintéses fizetési mód pedig átvette a vezetést – ez derül ki a Sberbank Magyarország Zrt. felméréséből. 2016 végére sem hagyott alább az optimista lakossági hangulat: az ezzel járó költési kedv a kártyahasználati szokásokban is jól látszik.

Kép: SXC

A hitelintézet legfrissebb adataiból világosan látszik, hogy 2016 utolsó negyedévében kiugróan megnőtt a kártyahasználat az elektronikai üzletekben. A Black Friday-jellegű akciók csak a nyitányt jelentették, ugyanis az év utolsó hónapjában a bank 34 százalékkal több kártyás fizetést regisztrált elektronikai üzletben, mint novemberben. Talán meglepő, de az átlagosan ezekben a boltokban elköltött összeg mindkét hónapban közel azonos, mintegy 32 ezer forint volt.

Egyre magabiztosabban vásárolunk online: 2016 utolsó hónapjában a teljes, bankkártyával történő vásárlások 15 százalékát már internetes kereskedőnél regisztrálták. Még látványosabb a fejlődés a vásárlásra elköltött pénzösszegben: eszerint a teljes forgalom 25 százalékát fizették interneten az ügyfeleik. Összehasonlításként: 2015 decemberében ezek aránya még csak 13, illetve 17 százalék volt.

Mehet egyetlen érintéssel?

Az év utolsó hónapjaira az egyérintéses fizetési mód használata megelőzte a hagyományos kártyás fizetést: a plasztikot használó ügyfelek 55 százaléka választotta a kényelmes, egyérintéses fizetésmódot.

Már nem a készpénz a király
Az online kiszolgáláshoz párosuló alacsony költségeket és a magas fokú transzparenciát várják el legfőképp a magyarok a modern, digitális banki szolgáltatásoktól – derül ki a Bankmonitor.hu friss felméréséből. A válaszadók markáns véleménye alapján kiemelten fontos lenne hazánkban is – az Európa több országában ma már működő – fiók felkeresése nélkül megvalósítható számlanyitás és bankváltás.
Ami a szupermarketekben történő kártyás vásárlást illeti: 2015 negyedik negyedévéhez képest mind darabszámban, mind költésben hatalmas változás történt. Októberben 14, novemberben már 46, míg decemberben 45%-kal nőtt meg a szupermarketekben elköltött pénzösszeg a tavalyi év azonos időszakához képest, ezzel párhuzamosan a tranzakciók darabszáma is a másfélszeresére ugrott.

Külföldön ATM-ezünk

Az előző év hasonló időszakához képest arányaiban nem változott a külföldön szállást és éttermi szolgáltatást bankkártyával fizető ügyfelek száma. Az így elköltött összeg is minimálisan nőtt csak, a külföldön automatából felvett készpénz összege pedig 100 ezer forintra emelkedett a 2015-ös 66 ezer forinttal szemben. Érdekesség, hogy 2016-ban Új-Zéland volt a legtávolabbi hely, ahol Sberbank-ügyfél a bankkártyáját használta.

Ha már a kártyahasználatnál tartunk: az utolsó negyedévben az átlagos kártyás költés mintegy 26 ezer forint volt, de a bank kiugróan magas, 10 millió forint feletti vásárlást is regisztrált. A legalacsonyabb összegű kártyás fizetés is 2016 decemberében történt: ekkor valaki 15 forintot egyenlített ki bankkártyával az egyik hipermarket pénztáránál.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo