Tizenöt forintot is bankkártyával fizetünk

Megállíthatatlanul nő az internetes vásárlás népszerűsége, imádunk elektronikai eszközökre költeni, az egyérintéses fizetési mód pedig átvette a vezetést – ez derül ki a Sberbank Magyarország Zrt. felméréséből. 2016 végére sem hagyott alább az optimista lakossági hangulat: az ezzel járó költési kedv a kártyahasználati szokásokban is jól látszik.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: SXC

A hitelintézet legfrissebb adataiból világosan látszik, hogy 2016 utolsó negyedévében kiugróan megnőtt a kártyahasználat az elektronikai üzletekben. A Black Friday-jellegű akciók csak a nyitányt jelentették, ugyanis az év utolsó hónapjában a bank 34 százalékkal több kártyás fizetést regisztrált elektronikai üzletben, mint novemberben. Talán meglepő, de az átlagosan ezekben a boltokban elköltött összeg mindkét hónapban közel azonos, mintegy 32 ezer forint volt.

Egyre magabiztosabban vásárolunk online: 2016 utolsó hónapjában a teljes, bankkártyával történő vásárlások 15 százalékát már internetes kereskedőnél regisztrálták. Még látványosabb a fejlődés a vásárlásra elköltött pénzösszegben: eszerint a teljes forgalom 25 százalékát fizették interneten az ügyfeleik. Összehasonlításként: 2015 decemberében ezek aránya még csak 13, illetve 17 százalék volt.

Mehet egyetlen érintéssel?

Az év utolsó hónapjaira az egyérintéses fizetési mód használata megelőzte a hagyományos kártyás fizetést: a plasztikot használó ügyfelek 55 százaléka választotta a kényelmes, egyérintéses fizetésmódot.

Már nem a készpénz a király
Az online kiszolgáláshoz párosuló alacsony költségeket és a magas fokú transzparenciát várják el legfőképp a magyarok a modern, digitális banki szolgáltatásoktól – derül ki a Bankmonitor.hu friss felméréséből. A válaszadók markáns véleménye alapján kiemelten fontos lenne hazánkban is – az Európa több országában ma már működő – fiók felkeresése nélkül megvalósítható számlanyitás és bankváltás.
Ami a szupermarketekben történő kártyás vásárlást illeti: 2015 negyedik negyedévéhez képest mind darabszámban, mind költésben hatalmas változás történt. Októberben 14, novemberben már 46, míg decemberben 45%-kal nőtt meg a szupermarketekben elköltött pénzösszeg a tavalyi év azonos időszakához képest, ezzel párhuzamosan a tranzakciók darabszáma is a másfélszeresére ugrott.

Külföldön ATM-ezünk

Az előző év hasonló időszakához képest arányaiban nem változott a külföldön szállást és éttermi szolgáltatást bankkártyával fizető ügyfelek száma. Az így elköltött összeg is minimálisan nőtt csak, a külföldön automatából felvett készpénz összege pedig 100 ezer forintra emelkedett a 2015-ös 66 ezer forinttal szemben. Érdekesség, hogy 2016-ban Új-Zéland volt a legtávolabbi hely, ahol Sberbank-ügyfél a bankkártyáját használta.

Ha már a kártyahasználatnál tartunk: az utolsó negyedévben az átlagos kártyás költés mintegy 26 ezer forint volt, de a bank kiugróan magas, 10 millió forint feletti vásárlást is regisztrált. A legalacsonyabb összegű kártyás fizetés is 2016 decemberében történt: ekkor valaki 15 forintot egyenlített ki bankkártyával az egyik hipermarket pénztáránál.

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo