A hitelintézet legfrissebb adataiból világosan látszik, hogy 2016 utolsó negyedévében kiugróan megnőtt a kártyahasználat az elektronikai üzletekben. A Black Friday-jellegű akciók csak a nyitányt jelentették, ugyanis az év utolsó hónapjában a bank 34 százalékkal több kártyás fizetést regisztrált elektronikai üzletben, mint novemberben. Talán meglepő, de az átlagosan ezekben a boltokban elköltött összeg mindkét hónapban közel azonos, mintegy 32 ezer forint volt.
Egyre magabiztosabban vásárolunk online: 2016 utolsó hónapjában a teljes, bankkártyával történő vásárlások 15 százalékát már internetes kereskedőnél regisztrálták. Még látványosabb a fejlődés a vásárlásra elköltött pénzösszegben: eszerint a teljes forgalom 25 százalékát fizették interneten az ügyfeleik. Összehasonlításként: 2015 decemberében ezek aránya még csak 13, illetve 17 százalék volt.
Mehet egyetlen érintéssel?
Az év utolsó hónapjaira az egyérintéses fizetési mód használata megelőzte a hagyományos kártyás fizetést: a plasztikot használó ügyfelek 55 százaléka választotta a kényelmes, egyérintéses fizetésmódot.
Külföldön ATM-ezünk
Az előző év hasonló időszakához képest arányaiban nem változott a külföldön szállást és éttermi szolgáltatást bankkártyával fizető ügyfelek száma. Az így elköltött összeg is minimálisan nőtt csak, a külföldön automatából felvett készpénz összege pedig 100 ezer forintra emelkedett a 2015-ös 66 ezer forinttal szemben. Érdekesség, hogy 2016-ban Új-Zéland volt a legtávolabbi hely, ahol Sberbank-ügyfél a bankkártyáját használta.
Ha már a kártyahasználatnál tartunk: az utolsó negyedévben az átlagos kártyás költés mintegy 26 ezer forint volt, de a bank kiugróan magas, 10 millió forint feletti vásárlást is regisztrált. A legalacsonyabb összegű kártyás fizetés is 2016 decemberében történt: ekkor valaki 15 forintot egyenlített ki bankkártyával az egyik hipermarket pénztáránál.