Egyre tudatosabbak a vásárlók

A magyar nők tudatosan vásárolnak szépségápolási cikkeket, a többség havonta minimum 2500 forintot költ kozmetikumokra, míg a döntésnél a termék ára, illata és az összetétele, valamint a különböző jelzések számítanak fontos szempontnak – derült ki  a CD német kozmetikai gyártó és az NRC piackutató cég közös felméréséből.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Tudatosan vásárolnak szépségápolási cikkeket a magyar nők – derül ki a CD kozmetikai gyártó és az NRC piackutató cég felmérésének összesített adataiból. Az ár és az illat mellett ugyanis a termékek összetétele számít a harmadik legfontosabb tényezőnek, amikor eldöntik, milyen kozmetikumot tesznek a kosarukba. Szintén a magyar hölgyek erősödő tudatosságára utalhat, hogy tízből majdnem kilencen nyilatkoztak úgy, a közeljövőben a terveik között szerepel, hogy kipróbálják a vegán, állati összetevőktől mentes termékeket. (Persze a növényi alapanyagok egy része sem éppen környezetbarát.)

Egyre tudatosabbak a vásárlók - Kép: Tudatos Vásárlók Egyesülete

A magyar nők 41 százaléka havi 2500 forintot vagy ennél kevesebbet költ kozmetikai szerekre, körülbelül ugyanennyien költenek havi 2500 és 5000 forint feletti összeget erre, míg 15 százalék havi 5000 forintnál is többet költ szépségápolási cikkekre . Érdekes, hogy az életkor előre haladtával egyre kevesebbet költünk ezekre a cikkekre. A vásárlásnál ugyan a legtöbben (53 százalék) az árat jelölték meg nagyon fontos tényezőnek, de szintén nagyon sokan emelték ki az illatot és a textúrát is (50 százalék) mint döntő vásárlást befolyásoló szempontot  (50 százalék). De dobogós, harmadik helyezést ért el az összetétel is: megkérdezett hölgyek 37 százaléka szerint nagyon lényeges, hogy mit tartalmaz a kiválasztott kozmetikai cikk.

Fontos hívószó a fogyasztónak az egészség
A lakosság átalakuló fogyasztási szerkezetében egyre erősödik az a tendencia, mely szerint az egészséges és egészségesnek gondolt termékekre és szolgáltatásokra egyre nagyobb figyelmet fordítanak a háztartások.
A különböző jelzések és védjegyek is egyre központibb szerepet kapnak a vásárlás során. Érdekesség, hogy a védjegyeket, amelyek például azt szavatolják, hogy az adott terméket nem tesztelték állatokon, vagy nem tartalmaz állati eredetű összetevőket, esetleg bio a vásárlók 21 százaléka tartja nagyon fontos szempontnak, míg a márkanévről csak 16 százalékuk vélekedik ugyanígy. Még kevesebben döntenek a saját bevallásuk szerint a csomagolás alapján, hiszen ez a tényező végzett az utolsó helyen a fontossági sorrendben: csupán a megkérdezett hölgyek 9 százaléka tartja nagyon fontos szempontnak a döntés során.

Mindezek mellett az is kiderült, hogy egyre többen tartanak a vitatott összetevőktől, ezek közül is leginkább az állati eredetűektől. A válaszadók több mint fele, 53 százaléka nem látja szívesen ezeket a használt termékben. Második helyen az alumíniumsó végzett, 48 százalékkal és harmadik lett a színezőanyag, mint kerülni kívánt anyag, a hölgyek 36 százaléka inkább mellőzné azokat a termékeket, amelyek ezt tartalmazzák.

 

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo