Maga a vegán fogalom egyszerre jelent életformát és filozófiát is. Azok, akik követik, tartózkodnak az állati termékek fogyasztásától (ez nemcsak a húst és halat takarja, hanem a tejtermékeket, tojást és gyakran a mézet is, továbbá egyéb állati eredetű anyagokat), és azoktól a szépségápolási termékektől is, amelyek állati eredetű összetevőket tartalmaznak, vagy állatokon tesztelték őket. Akik igazán szigorúan követik ezt az életmódot, akkor is az állatok és a környezet védelmét tartják szem előtt, ha szépségápolásról van szó, ezért olyan tusfürdőket, dezodorokat és egyéb termékeket választanak, amelyek nem tartalmaznak állati eredetű összetevőt vagy vitatott alapanyagokat. (Persze a növényi alapanyagok egy része sem éppen környezetbarát.)
És egyre többen gondolkodnak így Magyarországon: az NRC és a CD közös felmérése szerint a magyar nők jelentős többsége (65 százaléka) számára az ár és a termék illata a döntő, de sokan az összetevőket is megvizsgálják, mielőtt szépségápolási terméket vásárolnának. A megkérdezettek 46 százaléka a különböző védjegyekre, jelzésekre is odafigyel, amelyek például arra vonatkozhatnak, hogy az adott termék bio vagy éppen nem tesztelték állatokon. Még többen igyekeznek kerülni a különböző állati összetevőket, a magyar nők 53 százaléka próbálja mellőzni az olyan kozmetikumokat, amelyekben ilyen alapanyagokat találni.
A CD márka által bevezetett CD Reinheitsgebot jelölés azt mutatja meg, hogy a termékek teljesen mentesek a vitatott összetevőktől, és állati eredetű alapanyagot sem tartalmaznak. A jelölést viselő CD termékek vegán voltára a Vegan Society vegán védjegye is garanciát jelent. A logójukat viselő termékek tesztmentesek és vegánok, megkövetelik a GMO összetevők jelölését, ezek és az előállításhoz használt ipari segédeszközök esetében sem engedik az állati eredetű összetevők felhasználását. A Vegan Action - Certified Vegan logóját szintén akkreditált vegán és állat tesztmentes termékek kaphatják.
Ha egy terméken nem látunk a vegán jelleget igazoló logót, az sem jelenti feltétlenül azt, hogy vegánként mellőzni kell. Egyes termékek véletlenül is lehetnek vegánok, mások pedig, bár az összetevők alapján jogosultak lennének a logók használatára, nem kívánják kifizetni az ezekkel járó licensz díjakat.
Érdekes, hogy a felmérés szerint már a nők 11 százaléka igyekszik beépíteni a napi rutinjába a kifejezetten vegán szépségápolási cikkek használatát. Ennél azonban jóval magasabb azoknak az aránya, akik szívesen használnának állati kísérleteket és az állati eredetű összetevőket mellőző termékeket. A megkérdezettek 33 százaléka mondta azt, hogy egészen biztosan kipróbál majd ilyen kozmetikumokat, míg 53 százalék nyilatkozott úgy, hogy valószínűleg ad majd lehetőséget ezeknek a termékeknek a közeljövőben. Ez pedig azt jelenti, hogy a magyar nők döntő többsége, 86 százaléka nyitott a vegán kozmetikumokra.