Jól esik az érintés a magyaroknak

Az érintő kártyákkal közel 50 százalékkal többször vásárolnak 5 ezer forint alatt az ügyfelek, mint a hagyományos kártyákkal. Egy átlagos ügyfél havonta nyolcszor vásárol az érintő kártyájával érintéses fizetési módon.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az utóbbi éveket az úgynevezett érintő kártyák térnyerése jellemezte, ami nem is csoda, hiszen fokozott az igény, a biztonságos, mindemellett gyors kártyahasználatra, kisebb összegű vásárlások esetén is, például egy kávé gyors kifizetésére vagy tömegközlekedési jegy vásárlására. A K&H adatai szerint beváltak az érintő kártyák: az ügyfelek az összes vásárláshoz képest közel 65 százalékban alacsony összegű – 5000 forint alatti - vásárlást intéznek az érintő bankkártyákkal, ami egyúttal azt is jelenti, hogy ahol eddig mindig készpénzzel fizettek, most már ott is inkább az új bankkártyájukat használják.

Kártyaparti: készpénzre megy
Sokak számára meglepő lehet, hogy nem a technológiai újdonságokban jártas fiatalok, hanem a 45 és 60 közöttiek fizetnek leginkább bankkártyával összegtől függetlenül minden esetben, amikor csak tehetik.
Az ügyfelek 50 százalékkal többször vásárolnak 5 ezer forint alatt az érintő kártyákkal, mint a korábbi, hagyományos kártyákkal. Átlagosan tízszer használják az érintő kártyát vásárlásra, és kétszer vesznek fel készpénzt vele havonta. Az érintő kártyát használók döntően 50 év alatti, városban élő ügyfelek, valamivel több a férfiak aránya a nőkéhez képest.

„Az ügyfelek részéről elvárás, hogy minél egyszerűbben, ugyanakkor biztonságosan tudjanak vásárolni készpénz használata nélkül. Az érintő kártyák használata amellett tehát, hogy biztonságos, ugyanakkor gyorsabb, csökken a sorban állással töltött idő” – mondta Rajna Gábor, a K&H lakossági fiókhálózatának igazgatója.

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo