Jól esik az érintés a magyaroknak

Az érintő kártyákkal közel 50 százalékkal többször vásárolnak 5 ezer forint alatt az ügyfelek, mint a hagyományos kártyákkal. Egy átlagos ügyfél havonta nyolcszor vásárol az érintő kártyájával érintéses fizetési módon.

Az utóbbi éveket az úgynevezett érintő kártyák térnyerése jellemezte, ami nem is csoda, hiszen fokozott az igény, a biztonságos, mindemellett gyors kártyahasználatra, kisebb összegű vásárlások esetén is, például egy kávé gyors kifizetésére vagy tömegközlekedési jegy vásárlására. A K&H adatai szerint beváltak az érintő kártyák: az ügyfelek az összes vásárláshoz képest közel 65 százalékban alacsony összegű – 5000 forint alatti - vásárlást intéznek az érintő bankkártyákkal, ami egyúttal azt is jelenti, hogy ahol eddig mindig készpénzzel fizettek, most már ott is inkább az új bankkártyájukat használják.

Kártyaparti: készpénzre megy
Sokak számára meglepő lehet, hogy nem a technológiai újdonságokban jártas fiatalok, hanem a 45 és 60 közöttiek fizetnek leginkább bankkártyával összegtől függetlenül minden esetben, amikor csak tehetik.
Az ügyfelek 50 százalékkal többször vásárolnak 5 ezer forint alatt az érintő kártyákkal, mint a korábbi, hagyományos kártyákkal. Átlagosan tízszer használják az érintő kártyát vásárlásra, és kétszer vesznek fel készpénzt vele havonta. Az érintő kártyát használók döntően 50 év alatti, városban élő ügyfelek, valamivel több a férfiak aránya a nőkéhez képest.

„Az ügyfelek részéről elvárás, hogy minél egyszerűbben, ugyanakkor biztonságosan tudjanak vásárolni készpénz használata nélkül. Az érintő kártyák használata amellett tehát, hogy biztonságos, ugyanakkor gyorsabb, csökken a sorban állással töltött idő” – mondta Rajna Gábor, a K&H lakossági fiókhálózatának igazgatója.

 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo