Jól esik az érintés a magyaroknak

Az érintő kártyákkal közel 50 százalékkal többször vásárolnak 5 ezer forint alatt az ügyfelek, mint a hagyományos kártyákkal. Egy átlagos ügyfél havonta nyolcszor vásárol az érintő kártyájával érintéses fizetési módon.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az utóbbi éveket az úgynevezett érintő kártyák térnyerése jellemezte, ami nem is csoda, hiszen fokozott az igény, a biztonságos, mindemellett gyors kártyahasználatra, kisebb összegű vásárlások esetén is, például egy kávé gyors kifizetésére vagy tömegközlekedési jegy vásárlására. A K&H adatai szerint beváltak az érintő kártyák: az ügyfelek az összes vásárláshoz képest közel 65 százalékban alacsony összegű – 5000 forint alatti - vásárlást intéznek az érintő bankkártyákkal, ami egyúttal azt is jelenti, hogy ahol eddig mindig készpénzzel fizettek, most már ott is inkább az új bankkártyájukat használják.

Kártyaparti: készpénzre megy
Sokak számára meglepő lehet, hogy nem a technológiai újdonságokban jártas fiatalok, hanem a 45 és 60 közöttiek fizetnek leginkább bankkártyával összegtől függetlenül minden esetben, amikor csak tehetik.
Az ügyfelek 50 százalékkal többször vásárolnak 5 ezer forint alatt az érintő kártyákkal, mint a korábbi, hagyományos kártyákkal. Átlagosan tízszer használják az érintő kártyát vásárlásra, és kétszer vesznek fel készpénzt vele havonta. Az érintő kártyát használók döntően 50 év alatti, városban élő ügyfelek, valamivel több a férfiak aránya a nőkéhez képest.

„Az ügyfelek részéről elvárás, hogy minél egyszerűbben, ugyanakkor biztonságosan tudjanak vásárolni készpénz használata nélkül. Az érintő kártyák használata amellett tehát, hogy biztonságos, ugyanakkor gyorsabb, csökken a sorban állással töltött idő” – mondta Rajna Gábor, a K&H lakossági fiókhálózatának igazgatója.

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo