A nők a spórolós, a férfiak a bikaerős kocsikat veszik

Az AAA AUTO adatai szerint a magyar férfi használtautó-vásárlók kedvenc típusa az Opel Astra, míg a nőké a Suzuki Swift. A nők a ferdehátú modelleket preferálják, míg a férfiak – bár szintén ferdehátú autót választottak a legtöbben – nagyobb számban vásároltak szedánokat, kombikat és MPV-ket.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A magyar férfiak körében az Opel Astra, a Suzuki Swift és a Ford Focus, míg a nőknél a Suzuki Swift, az Opel Astra és az Opel Corsa volt a három legnépszerűbb modell. A színeket tekintve mindkét nem körében a szürke a legnépszerűbb. A cég tapasztalatai szerint Magyarországon jobban kedvelik ezt a színt, mint Európa más országaiban: nálunk a férfiak 30 és a nők 26 százaléka vásárol szürke használt autót, miközben csoportszinten 22, illetve 20 százalék ez az arány. A magyar nők 12 százaléka választ piros használt gépkocsit, míg a férfiak körében 8 százalék a piros autót vásárlók aránya – derült ki az AAA AUTO adataiból.

„Magyarországon – ahogy más piacainkon is – a nők a kisebb teljesítményű gépkocsikat kedvelik. A női használtautó-vásárlók 17 százaléka, míg a férfiaknak mindössze 9 százaléka vásárol 50 kW-os vagy annál kisebb motorteljesítményű autót. A magyar nők az átlagnál jobban szeretik a benzinmotort: 74 százalékuk választott benzinüzemű gépkocsit, szemben a csoportszinten jellemző 64 százalékkal” – nyilatkozta Karolína Topolová, az AAA AUTO International vezérigazgatója.

A vevők körében erősen preferáltak a ferdehátú modellek: a magyar nők 60 százaléka vett ilyen karosszériájú autót, míg csoportszinten ez az arány 49 százalék volt. A magyar férfiak mintegy 20 százaléka vásárolt szedánt, 19 százaléka kombit és 11 százaléka MPV-t.

A városi cirkálókra hajtanak a magyarok
A városi crossoverek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek hazánkban mind a céges, mind a magánvásárlók körében. Mindez nem a véletlen műve, hiszen ezek az autók igazi státuszszimbólumnak számítanak, emellett könnyedén küzdik le az akadályokat városban és terepen egyaránt.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo