A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) szándéka, hogy minél többen válasszák a termelői és hagyományos piacokat rendszeres bevásárlásuk helyéül, továbbá, hogy a termelők, élelmiszer-előállítók és a fogyasztók közötti közvetlen kapcsolat erősödjön. A NAK internetes portálján országos, térképes piackereső szolgáltatással is segíti a leendő vásárlókat és a termelőket: a felület segítségével a piacokról, valamint konkrétan az egyes termelőkről, árusokról és termékeikről is lehet informálódni.
A hazai lakosság körében is egyre hangsúlyosabban jelenik meg a helyi értékek és a helyi termékek védelme, az élelmiszerek eredetének ismerete, így a termelőkkel kialakított személyes kapcsolat iránti igény is – ennek a termelői piacok teljes egészében meg tudnak felelni. A termelői piacokon elsősorban a friss, szezonális zöldségek, gyümölcsök, valamint az ökológiai termékek jutnak el – közvetlenül – a fogyasztóhoz, miközben nemcsak vásárolhatunk, de kóstolhatunk is, és megtudjuk, honnan jön a termék, mit kínál az árus, hová kerül a pénzünk. Az elmúlt években – a bővülő lehetőségeknek köszönhetően – a helyi vagy rövid ellátási láncon keresztül történő értékesítés iránt mind a fogyasztói mind a termelői oldalról növekszik az igény. Mindehhez hozzájárul az is, hogy a kormányzati és az uniós célkitűzések között is megjelenik a helyi termékek piacra jutásának ösztönzése. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is támogatja a helyi, magyar termékek iránti figyelem erősödését, és továbbra is ösztönzi a helyi termelői piacok alakulását, a meglévők fejlesztését. A termelői piacok száma évről évre növekszik, 2016-ban már 261 termelői piac működött az országban. A termelői piacokon a kistermelők csak a saját maguk által megtermelt, illetve előállított terméket értékesíthetik - olvasható a NAK közleményében.