Legfontosabb környezetvédelemmel kapcsolatos tennivalónak a víz- és energiatakarékosságot, illetve a szelektív hulladékgyűjtést tekintik a magyarok. A környezettudatos magatartásformák mindinkább megjelennek a fogyasztói attitűdökben: Európában a fogyasztók közel fele lenne hajlandó vásárlási–fogyasztási szokásain változtatni bolygónk védelme érdekében.
A választott márka fenntarthatósággal kapcsolatos tudatossága a válaszadók mintegy 40 százalékánál befolyásoló tényező, emellett bevásárláskor a magyarok közel fele visz magával bevásárlótáskát. Közel egyötödük pedig a szövet és papír táskákra voksol, így csökkentve a műanyag hordtasakok okozta környezeti terhelést.
A harmadik helyen emlegetett szelektív hulladékgyűjtésnél ugyanakkor árnyaltabb a kép, ha a valódi tetteket nézzük: a megkérdezettek mindössze alig 40 százaléka váltja vissza legalább alkalmilag az üres üvegeket, és több mint fele szinte soha nem viszi vissza.
A fáradt olaj begyűjtése és leadása gyakorlatilag teljesen idegen a magyar fogyasztóknak, százból mindössze tizennégy fő gondoskodik róla, hogy a fáradt olajtól a megfelelő módon váljon meg.
A csomagolás okozta környezeti ártalmak enyhítése érdekében az európai lakosság több mint fele választaná egy adott termék esetében a környezetkímélőbb csomagolást. Közel ugyanennyien a dizájnnal kapcsolatban is hajlandóak kompromisszumot kötni. Kevésbé rugalmasak a fogyasztók azonban, ha a választott termék ízéről és állagáról kellene lemondani, erre százból tizenpáran lennének hajlandóak.