Föld napja cikkek


A magyarok nem nagyon tájékozottak, de határozott véleményük van

A magyarok nem nagyon tájékozottak, de határozott véleményük van 

Az új nemzetközi Ipsos kutatás szerint tevékenységeink környezeti hatásairól rengeteg tévhit él a világ fogyasztói fejében. A magyarok inkább figyelnek az energia- és víztakarékosságra, az újrahasznosításra, valamint a kevesebb csomagolóanyagú terméket választják – de a húsról, tejtermékekről a világátlaghoz képest kevésbé hajlandóak lemondani. Honfitársaink a kevésbé tájékozott nemzetek közé tartoznak, ezzel együtt a globális átlaghoz képest határozottabb véleményük van.
A használt olajat még mindig simán kiöntjük

A használt olajat még mindig simán kiöntjük 

Saját bevásárlótáskát használ a magyarok közel fele, több mint egyharmaduknak fontos, hogy az adott márka tesz-e a fenntarthatóságért, és – bevallása szerint – a lakosság közel kétharmada szelektíven gyűjti a hulladékot, derült ki a Nielsen 2018 áprilisában a Föld napja kapcsán végzett felméréséből.
Jobban fogy, ha zöld

Jobban fogy, ha zöld 

A fogyasztói döntésekben is mindinkább teret nyernek a környezettudatos szempontok, melynek ernyője alatt a kiskereskedelemben egyre hangsúlyosabbak a helyi eredetű áruk és a fenntarthatóságra törekvő vállalatok, állapította meg a Nielsen. A magyarok harmada kifejezetten hajlandó többet fizetni egy termékért, amennyiben az környezetbarát és fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő összetevőkből áll.
A bűntudat nem elég a Föld megmentéséhez

A bűntudat nem elég a Föld megmentéséhez 

Ha elterjedne a minőségi zöld marketing, az komoly lépés lenne ahhoz, hogy idővel minden nap a Föld napja legyen. Egyre több a környezettudatos úton előállított termék, de sem a cégek sem az emberek nem hajlandóak átállni a zöld megoldásokra. Egy kis marketing megtolhatná a folyamatot, ha másra helyeznénk a hangsúlyt.
Húsmentesség a Földért

Húsmentesség a Földért 

Több mint 1 milliárd ember cselekszik egy időben 192 országban – a Föld napja ma már a világ legnagyobb környezeti eseménye. Sokat tettünk, de nem eleget.
Ki mondta, hogy nem tudjuk megváltoztatni a világot?

Ki mondta, hogy nem tudjuk megváltoztatni a világot? 

A kezdettől, 1970-től 2010-ig eltelt 40 évben a Föld napja világméretű megmozdulássá vált: több mint egymilliárd ember vesz részt valamilyen környezeti eseményen ezen a napon. A nemzetközi Föld Napja Hálózat 174 országban több mint 15 ezer szervezettel dolgozik azon, hogy kialakítsák „az egyetlen eseményt, amelyet az egész világon egyszerre ünnepelnek mindenféle származású, vallású és nemzetiségű emberek".
Mindenki egyért - a Föld Napja

Mindenki egyért - a Föld Napja 

Immáron negyvenkét éve minden év április 22-én ünnepli a világ a Föld Napját. Csaknem fél évszázada ezen a napon  25 millió amerikai emelte fel a szavát a természetért. Számos programot ajánulnk a környezettudatosság jegyében, de a környezetért való felelősségnek egész évre ki kellene tartania.
364 átlagos hétköznap bolygónk védelmében

364 átlagos hétköznap bolygónk védelmében 

A társadalom április 22-ére, a Föld Napjára minden évben kiemelt évfordulóként tekint. Ilyenkor legalább egy napig igyekszünk környezettudatosabban viselkedni, óvni a természetet. Az Országos Erdészeti Egyesület ezúton emlékezik meg az év másik 364 teljesen átlagos napjáról, amikor a természet, az erdő szolgálja a mi érdekeinket.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Megijedtek a vihartól a magyarok

Megijedtek a vihartól a magyarok  

Az elmúlt napok komoly viharai miatt több mint kétszeresére nőtt a lakásbiztosítások iránti kereslet.

Klímablog

Új rekordot értek el a vállalatvezetők

Új rekordot értek el a vállalatvezetők  

A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása látványosan javult.

Gazdaság

Duzzad a fővárosi újlakás-kínálat

Duzzad a fővárosi újlakás-kínálat 

Bár a forgalom valamelyest visszaesett a tavalyi rekordmagas szintről, a lakásépítőket viszi előre a lendület és a fővárosi újlakás-kínálat egyre duzzad.

Infokom

Mégis mire jó a mesterséges intelligencia a hétköznapokban?

Mégis mire jó a mesterséges intelligencia a hétköznapokban?  

Mára a hétköznapi emberek is egyre gyakrabban fordulnak különböző nyelvi modellekhez.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo