Föld napja cikkek


A magyarok nem nagyon tájékozottak, de határozott véleményük van

A magyarok nem nagyon tájékozottak, de határozott véleményük van 

Az új nemzetközi Ipsos kutatás szerint tevékenységeink környezeti hatásairól rengeteg tévhit él a világ fogyasztói fejében. A magyarok inkább figyelnek az energia- és víztakarékosságra, az újrahasznosításra, valamint a kevesebb csomagolóanyagú terméket választják – de a húsról, tejtermékekről a világátlaghoz képest kevésbé hajlandóak lemondani. Honfitársaink a kevésbé tájékozott nemzetek közé tartoznak, ezzel együtt a globális átlaghoz képest határozottabb véleményük van.
A használt olajat még mindig simán kiöntjük

A használt olajat még mindig simán kiöntjük 

Saját bevásárlótáskát használ a magyarok közel fele, több mint egyharmaduknak fontos, hogy az adott márka tesz-e a fenntarthatóságért, és – bevallása szerint – a lakosság közel kétharmada szelektíven gyűjti a hulladékot, derült ki a Nielsen 2018 áprilisában a Föld napja kapcsán végzett felméréséből.
Jobban fogy, ha zöld

Jobban fogy, ha zöld 

A fogyasztói döntésekben is mindinkább teret nyernek a környezettudatos szempontok, melynek ernyője alatt a kiskereskedelemben egyre hangsúlyosabbak a helyi eredetű áruk és a fenntarthatóságra törekvő vállalatok, állapította meg a Nielsen. A magyarok harmada kifejezetten hajlandó többet fizetni egy termékért, amennyiben az környezetbarát és fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő összetevőkből áll.
A bűntudat nem elég a Föld megmentéséhez

A bűntudat nem elég a Föld megmentéséhez 

Ha elterjedne a minőségi zöld marketing, az komoly lépés lenne ahhoz, hogy idővel minden nap a Föld napja legyen. Egyre több a környezettudatos úton előállított termék, de sem a cégek sem az emberek nem hajlandóak átállni a zöld megoldásokra. Egy kis marketing megtolhatná a folyamatot, ha másra helyeznénk a hangsúlyt.
Húsmentesség a Földért

Húsmentesség a Földért 

Több mint 1 milliárd ember cselekszik egy időben 192 országban – a Föld napja ma már a világ legnagyobb környezeti eseménye. Sokat tettünk, de nem eleget.
Ki mondta, hogy nem tudjuk megváltoztatni a világot?

Ki mondta, hogy nem tudjuk megváltoztatni a világot? 

A kezdettől, 1970-től 2010-ig eltelt 40 évben a Föld napja világméretű megmozdulássá vált: több mint egymilliárd ember vesz részt valamilyen környezeti eseményen ezen a napon. A nemzetközi Föld Napja Hálózat 174 országban több mint 15 ezer szervezettel dolgozik azon, hogy kialakítsák „az egyetlen eseményt, amelyet az egész világon egyszerre ünnepelnek mindenféle származású, vallású és nemzetiségű emberek".
Mindenki egyért - a Föld Napja

Mindenki egyért - a Föld Napja 

Immáron negyvenkét éve minden év április 22-én ünnepli a világ a Föld Napját. Csaknem fél évszázada ezen a napon  25 millió amerikai emelte fel a szavát a természetért. Számos programot ajánulnk a környezettudatosság jegyében, de a környezetért való felelősségnek egész évre ki kellene tartania.
364 átlagos hétköznap bolygónk védelmében

364 átlagos hétköznap bolygónk védelmében 

A társadalom április 22-ére, a Föld Napjára minden évben kiemelt évfordulóként tekint. Ilyenkor legalább egy napig igyekszünk környezettudatosabban viselkedni, óvni a természetet. Az Országos Erdészeti Egyesület ezúton emlékezik meg az év másik 364 teljesen átlagos napjáról, amikor a természet, az erdő szolgálja a mi érdekeinket.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Tovább drágult a kötelező biztosítás

Tovább drágult a kötelező biztosítás 

Éves összehasonlításban 10 százalékkal, 57 ezer forintra emelkedett a normál használatú személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának átlagos éves díja.

Pénzszerzés

Vidéki vendéglátóhelyeknek írtak ki pályázatot, hétfőtől lehet jelentkezni

Vidéki vendéglátóhelyeknek írtak ki pályázatot, hétfőtől lehet jelentkezni  

Mintegy ezer vidéki kávézó és alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely pályázhat hétfőtől egymilliárd forint értékű vissza nem térítendő forrásra.

Adózás

A NAV-razzia mérlege: minden ötödik vállalkozásnál találtak valamit

A NAV-razzia mérlege: minden ötödik vállalkozásnál találtak valamit 

Több mint háromezer ellenőrzés, csaknem hatszáz adóügyi visszaélés – ez a NAV nyári akciójának mérlege a Balatonnál és a Velencei-tónál.

Jogi kisokos

Sötétben tapogatóznak a hazai cégek

Sötétben tapogatóznak a hazai cégek  

A hazai vállalatok jelentős része nincs tisztában azzal, milyen környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontoknak kell megfelelniük.

Cégblog

Tombol az ESG-átvilágítási láz

Tombol az ESG-átvilágítási láz 

Egyre fontosabb szempont lesz a felvásárlások és összeolvadások során.

Klímablog

Nemsokára tényleg lesz magyar narancs

Nemsokára tényleg lesz magyar narancs 

Eltűnhet a málna, terem a banán, új háziállatok lesznek a magyar mezőgazdaságban.

Gazdaság

Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika

Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika 

A hintapolitika miatt belassult Orbán-kormány nem nagyon tud gyorsan reagálni a váratlan fejleményekre.

Infokom

 Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál

Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál  

Habár az utóbbi években csökken a keresleti nyomás az IT munkaerőpiacon, a jó technológiai szakemberekre továbbra is egyre nagyobb szükség van.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo