Nyolc napig vacakol egy táskán az átlag magyar vásárló

Vajon mennyi idő alatt hozzuk meg az online vásárlási döntést? Meglepő eredmények születtek egy európai kutatáson. Bár mi magyarok viszonylag gyorsan vásárolunk, vannak dolgok, mint például a ruházati táskák, amelyekkel napokig vacakolunk.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Gondolkoztál valaha, azon hogy mennyi időt szánunk egyes termékek megvásárlása? Ebben a cikkben a ShopAlike csapata megvizsgálta, hogy mennyi ideig tartott az európai vevőknek bizonyos termékek online vásárlása 2018-ban. Vajon ki a leggyorsabb döntéshozó az online piacon és melyek azok a termékek, amelyeket alaposan megfontolunk vásárlás előtt? Vajon mennyire különböznek az európai nemzetek egymástól?

A legjobbat szeretnénk a gyerekeink számára, ezért több időt is fordítunk a nekik szánt termékekre. A babakocsik és az autós gyerekülések azok a termékek, melyeknél a vevő nagyobb kutatást készít vásárlás előtt. Ez még akkor is érvényes, hogyha csak egy gyerek overálról vagy esőruházatról beszélünk. Azonban, ha magunknak vásárolunk bármilyen ruházatot a vásárlási döntés sokkal hamarabb megtörténik. Csak egy órára van szükségünk ahhoz, hogy kinti öltözetet pl. kabátot vásároljunk, míg a tökéletes ruha megtalálása akár 7 napot is igénybe vehet.

A 13 ország közül Magyarország az olaszok után 6. helyen végzett a leggyorsabb online vásárlók listáján. Országunk maga mögé utasítja a németeket, franciákat, dánokat és svédeket. Ezáltal elmondhatjuk, hogy az európai nemzetek között az online vásárlási listán az élmezőnyben végeztünk, hiszen átlagosan 5 nap 1 óra és 53 percig tart egy adott termék megvásárlása. Ez a szám valljuk be teljesen reális, hiszen látszik, hogy a magyar vevők átgondolva, kutatás után hoznak online vásárlási döntéseket.

Országunkat tekintve az alábbi termékeket vásároljuk meg online a leggyorsabban és a leglassabban.

A kutatásunk alapján elmondható, hogy a magyarok leggyorsabban test- és szépségápolási készülékeket vásárolnak, míg meglepően egy kabátot vagy táskát akár 8-9 napig is nézegetnek. A leggyorsabb termékek között találhatóak még a plüss állatok, irodai cikkek, kozmetikumok, képkeretek és labdajátékok. A lista alján végzett a legtöbb ruházati cikk, napszemüvegek és nappali bútorok, mely azt mutatja, hogy igenis nagyon megfontoljuk, milyen ruházati termékekre költünk, vagy esetleg a legjobb akciókra vadászunk.

Online vásárlási boom: ki tudja, hol áll meg?
Az e-kereskedelem alig egy évtized alatt a semmiből a kiskereskedelem jelentős ágazatává nőtte ki magát, és a folyamatnak még nem látni a végét. A tendencia globális, és a magyar online piac sem maradt ki belőle.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo