Jó időszak ez az üdítőgyártóknak

A nagy meleg mindig kedvezően hat az alkoholmentes italok keresletére, ekkor a fogyasztás egyharmadával is megemelkedik – közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára hétfőn az MTI megkeresésére.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bikfalvi Istvánné elmondta: 2016-ban az ásványvíz fogyasztása Magyarországon 121 liter volt átlagosan, a különböző gyümölcslétartalmú gyümölcslevek fogyasztása 26 liter, az üdítőital, az ízesített víz és szénsavas üdítőital fogyasztása pedig 66 liter.

Kép: Pixabay

Hozzátette, az alkoholmentes italok fogyasztása több mint 4 százalékkal nőtt 2016-ban 2015-höz képest. Ezen belül az ásványvíz fogyasztása 5 százalékkal csökkent, aminek oka a 2016-os viszonylag hűvös nyár volt. Igaz, Magyarország még így is Európa 5 legnagyobb ásványvízfogyasztó országa közé tartozik.

A különböző gyümölcslétartalmú gyümölcslevek fogyasztása mintegy 6 százalékkal növekedett, míg az üdítőitaloké több mint 4 százalékkal emelkedett.

Ár, márka és hangulat alapján döntenek a hazai fiatalok
Az ár, a márka és a hangulat befolyásolja leginkább a magyar egyetemisták borválasztását a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) felmérése szerint. Az ország első, magyar WSET képzésre is jogosult egyetemeként a METU minden hallgatójának elérhetővé teszi a középszintű bor- és párlatismeret kurzust. Az intézmény a kezdeményezéssel összhangban 34 hazai borkülönlegességből választotta ki saját protokollborát.
A szövetség titkára kiemelte: bár az alkoholmentes italok fogyasztása az elmúlt három évben elkezdett növekedni évi 4-5 százalékkal, ennek ellenére sem érte el a tíz évvel ezelőtti, mintegy 30 százalékkal magasabb fogyasztási szintet. A növekedés részint a javuló gazdasági körülményeknek, részint pedig a fogyasztás korábbi szintre való visszarendeződésének tudható be – mondta.

Közölte, az ásványvizek néhány százalékos fogyasztási ingadozása természetes jelenség, ugyanakkor reményét fejezte ki, hogy a növekedési tendencia az idén is megmarad az alkoholmentes italok fogyasztásában.

Megjegyezte: a javaslatok szerint naponta 2,0-2,5 liter folyadékot kell inni. Jó tudni – jegyezte meg –, ha felváltva fogyaszt valaki vizet, gyümölcslevet és üdítőitalt, sokkal többet tud inni. A gyümölcslevek, üdítőitalok fogyasztásával, amelyek 90-95 százaléka víz, egyéb hasznos anyagok, például vitaminok, rostok jutnak az emberi szervezetbe – mutatott rá Bikfalvi Istvánné.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo