Van, hogy sörpótlékra kényszerül az ember

A sörforradalommal párhuzamosan a magyarok sörfogyasztási szokásai is átalakulni látszanak, már ami az alkohol fontosságát illeti a fogyasztók számára. A sörivók közel fele ugyanis már nyitott az alkoholmentes változatok fogyasztására. Az alkohol szerepe egyre kevésbé fontos, a férfiak számára egy buliban például fontosabb, hogy felkeltik-e a hölgyek érdeklődését. Ilyen és ehhez hasonló érdekességek derültek ki a Heineken 0.0 megbízásából készített kutatásból.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A sör szeretete megosztja a magyarokat. Éppen annyian vannak, akik szeretik, mint akik különböző mértékben, de távolságot tartanak a folyékony kenyértől. A sörbarátok között talán nem teljesen meglepő módon közel kétharmados többségben vannak a férfiak a nőkkel szemben (65-35%). Ha életkor alapján vizsgáljuk a sörivókat, azt láthatjuk, hogy a 18-29 évesek körében a legmagasabb az affinitás.

Kép: SXC

De mekkora szerepet játszik az alkohol a szórakozásban, mennyire fontos kelléke egy bulinak? Erre a kérdésre is választ kaphatunk a kutatásából, amely a jó buli hozzávalóiról is faggatta a résztvevőket. A jó bulihoz a férfiak 66, a nők 69 százaléka szerint elsősorban jó társaság kell, a férfiak 49, a nők 47 százaléka pedig a megfelelő helyszínre esküszik. Akkor jó a buli, ha jó a zene – ezt vallja 100 férfiból 46 és 100 nő közül 47 is. Az önfeledt szórakozáshoz finom falatok is kellenek. Legalábbis így gondolja a válaszadó férfiak 30 és a nők 25 százaléka. Az ismerkedés is feltűnt a válaszok között: a férfiak 17 százaléka hölgyekkel építene kapcsolatot, amikor szórakozni megy, ám ez nem sikerülhet mindenkinek, ugyanis a hölgyek ismerkedési kedve ennél alacsonyabb: 7 százalék. Érdekes, hogy az alkohol csak mindezek után következik a sorban, a megkérdezett férfiaknak mindössze 15, a nőknek pedig csak 6 százaléka nevezte meg az alkoholos italokat a szórakozáskor fontos tényezőnek.

Meglepő, de arra a kérdésre, hogy mit kedvelnek a sörivók a sörben, csak a férfiak 12 és a nők 9 százaléka választotta annak alkoholtartalmát. Ezt megelőzi a sör hűsítő, szomjoltó hatása (71, illetve 75%), íze (66, illetve 57%), a sörözés hangulata (56 és 46%). A nők pedig még a sör habját (17%) is jobban szeretik, mint annak alkoholtartalmát (9%).

Ugyanakkor, amikor arról kérdezte a Heineken 0.0 a kutatásban résztvevőket, hogy milyen okból kell gyakran lemondaniuk a sörfogyasztásról, a válaszok között kiemelkedtek azok, amelyek összefüggenek a sör alkoholtartalmával. A sörivók 56 százaléka a munkája, míg 53 százaléka amiatt szokott lemondani a sörfogyasztásról, hogy vezetnie kell. De közel minden negyedik válaszadó állította, hogy azért tartózkodik időnként a habzó ital élvezetétől, mert hatására esetleg úgy viselkedne, amit később megbánhat.

A kicsi és a jó ugyanúgy nem szinonimák, mint a nagy és a rossz
A kilencvenes években a frissen privatizált nagyüzem könyörtelenül leszámolt a kicsikkel, és átvette a sörpiacot, és ezen az akkori tapasztalatlan magyar állam nem tudott, és talán nem is akart segíteni. Ez az az „ősbűn”, ami miatt a kicsik jogosan orrolnak a nagyokra. Viszont ők azóta beletörődtek periferikus helyzetükbe. Az új főzdék azonban más elvárásokkal érkeznek a piacra, és úgy érzik, az az egy-két százalékos piaci részesedés nem lesz elég nekik, amit jelenleg a hazai kézműves sör ipar fel tud mutatni. 
A sör pótlására ezért nem alkoholos italok közül választanak a megkérdezettek. A legtöbben (49%) leginkább vízzel, ásványvízzel oltják szomjukat, de a válaszadók 25 százaléka említette az alkoholmentes söröket, míg 28 százalék a gyümölcsízesítésű alkoholmentes változatokat, összességében éppen annyian, mint akik a szénsavas üdítők közül választanának.

Alkoholmentes sört fogyaszt kisebb-nagyobb gyakorisággal a megkérdezettek több, mint fele (53%), a maradék 47 százalékuk elutasítja azt. Az elutasítás legfőbb okai az íz állítólagos különbsége, illetve a söriváshoz tartozó mámoros hatás hiánya.

A Heineken sörfőzőmesterei a nulláról indulva évekig kutattak, kísérleteztek és kóstoltak, míg végül megalkották ezt az egyedülálló receptúrát: A Heineken 0.0 dupla főzéssel készül, természetes összetevők és a különleges A-élesztő felhasználásával. Az alkoholt természetes eljárással vonják ki a sörből, így alkották meg a frissítő, gyümölcsös ízjegyek és a lágy maláta aromájának tökéletes egyensúlyát.

A kutatást a Heineken 0.0 megbízásából az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készítette online megkérdezéssel, nem, kor, végzettség, lakóhelytípus és régió szerint reprezentatív, 18-59 éves mintán, 1000 fő részvételével.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo