Egyre több magyarnak fontos, mit eszik

A magyar fogyasztók 53 százaléka az utóbbi időben jobban odafigyel az élelmiszerek csomagolásán található, összetevőket és tápértéket feltüntető tájékoztatásra, mint korábban - derül ki az ACNielsen Piackutató Kft. on-line felméréséből.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A sajtóközleményből ugyanakkor az is kiderül, hogy a megkérdezettek majdnem fele csak részben érti meg, amit olvas. Vásárlásnál minden ötödik magyar mindig megnézi a csomagolt élelmiszereken, hogy azok mit tartalmaznak, milyen a tápértékük. Ezzel a magyarok érdeklődése valamelyest elmarad a 24 százalékos nemzetközi átlagtól.

Érdekes, hogy bizonyos összetevők jelenlétére a magyarok jobban odafigyelnek, mint a nemzetközi átlag. Míg az élelmiszerek összetételénél az európai fogyasztók leginkább a zsír-, kalória- és cukortartalmat ellenőrzik, addig Magyarországon a legtöbben a tartósítószerek, az adalékanyagok és a színező anyagok felhasználásáról tájékozódnak. A magyar fogyasztók számára fontossági sorrendben ez után következik a cukor, a kalória, a szénhidrát, a zsír és a rost - állapítja meg az ACNielsen felmérése.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo