A lassú ügyintézéssel van a legtöbb bajunk

A fogyasztók alapvetően elégedettek az egyetemes villamosenergia-szolgáltatók teljesítményével, de 18 százalékuk lassúnak tartja a panaszügyek kivizsgálását - derül ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) vizsgálatából.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vizsgálat szerint az elszámolás módjával a lakossági fogyasztók szinte kivétel nélkül elégedettek voltak: 26 százalékuk teljesen elégedett, további 73 százalékuk elégedett. A számla pontosságát is kevesen vitatták, a válaszadók 99 százaléka pozitívan értékelte, csak 1 százalék volt a negatív válaszok aránya. 

(fotó: freeimages.com)

A számla érthetőségét a megkérdezett lakossági fogyasztók 92 százaléka jónak minősítette, mintegy 8 százaléka válaszolta, hogy az értelmezés nehézséget jelent számára. A negatív véleményt megfogalmazók közül a legtöbben azt panaszolták, hogy nem igazodnak ki a számlán, sokan túlzsúfoltnak tartják, másoknak túl kicsi a betűméretet, illetve voltak, akik a számukra érdektelen információkat kritizálták.

A fogyasztók jellemzően elégedettek voltak a számla érkezésének ütemével, negatív véleményt 1 százalékuk fogalmazott meg. A teljesen elégedett lakossági fogyasztók aránya 28 százalék.

Az egyetemes szolgáltatások ügyfélkapcsolati mutatóival kapcsolatban a legfontosabb megállapítás, hogy

a személyes és telefonos ügyfélszolgálatokon kívül a többi lehetőséget a fogyasztóknak csak kis hányada tartja megfelelőnek.

A népszerűségi sorrend alapján első a telefonos, második a személyes ügyintézés, harmadik az internetes, a negyedik az írásos kapcsolat.

Márkahűség: a személyre szabott programoké a jövő
Egyre nagyobb kihívást jelent a vásárlói lojalitás erősítése, a jövőt az adatalapú, személyre szabott hűségprogramok jelentik – mutat rá a 130 felsővezető megkérdezésével készült, nemzetközi EY Retail Loyalty kutatás.

A korábbi évek vizsgálatai során a reklamációs ügyek intézése kritikus szolgáltatási elem volt, és az egyetemes szolgáltatói területen idén is ez a tevékenységcsoport kapta a legalacsonyabb pontszámokat - közölte a MEKH.

A reklamációs ügyintézés gyorsaságával 82 százalék volt részben vagy teljesen elégedett, de a válaszadók 18 százaléka kifogásolta. A szakszerűséggel a megkérdezett fogyasztók 87 százaléka elégedett volt.

Mindent összevetve a reklamációkezelés értékelésénél a pozitív vélemények aránya elérte a 81 százalékot, az egy évvel korábbi 73 százalék után. A negatív vélemények aránya 19 százalékra csökkent a korábbi 27 százalékról. Ezen belül a fogyasztók 15 százaléka volt maradéktalanul elégedett az egy évvel korábbi 10 százalék után.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo