A lassú ügyintézéssel van a legtöbb bajunk

A fogyasztók alapvetően elégedettek az egyetemes villamosenergia-szolgáltatók teljesítményével, de 18 százalékuk lassúnak tartja a panaszügyek kivizsgálását - derül ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) vizsgálatából.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vizsgálat szerint az elszámolás módjával a lakossági fogyasztók szinte kivétel nélkül elégedettek voltak: 26 százalékuk teljesen elégedett, további 73 százalékuk elégedett. A számla pontosságát is kevesen vitatták, a válaszadók 99 százaléka pozitívan értékelte, csak 1 százalék volt a negatív válaszok aránya. 

(fotó: freeimages.com)

A számla érthetőségét a megkérdezett lakossági fogyasztók 92 százaléka jónak minősítette, mintegy 8 százaléka válaszolta, hogy az értelmezés nehézséget jelent számára. A negatív véleményt megfogalmazók közül a legtöbben azt panaszolták, hogy nem igazodnak ki a számlán, sokan túlzsúfoltnak tartják, másoknak túl kicsi a betűméretet, illetve voltak, akik a számukra érdektelen információkat kritizálták.

A fogyasztók jellemzően elégedettek voltak a számla érkezésének ütemével, negatív véleményt 1 százalékuk fogalmazott meg. A teljesen elégedett lakossági fogyasztók aránya 28 százalék.

Az egyetemes szolgáltatások ügyfélkapcsolati mutatóival kapcsolatban a legfontosabb megállapítás, hogy

a személyes és telefonos ügyfélszolgálatokon kívül a többi lehetőséget a fogyasztóknak csak kis hányada tartja megfelelőnek.

A népszerűségi sorrend alapján első a telefonos, második a személyes ügyintézés, harmadik az internetes, a negyedik az írásos kapcsolat.

Márkahűség: a személyre szabott programoké a jövő
Egyre nagyobb kihívást jelent a vásárlói lojalitás erősítése, a jövőt az adatalapú, személyre szabott hűségprogramok jelentik – mutat rá a 130 felsővezető megkérdezésével készült, nemzetközi EY Retail Loyalty kutatás.

A korábbi évek vizsgálatai során a reklamációs ügyek intézése kritikus szolgáltatási elem volt, és az egyetemes szolgáltatói területen idén is ez a tevékenységcsoport kapta a legalacsonyabb pontszámokat - közölte a MEKH.

A reklamációs ügyintézés gyorsaságával 82 százalék volt részben vagy teljesen elégedett, de a válaszadók 18 százaléka kifogásolta. A szakszerűséggel a megkérdezett fogyasztók 87 százaléka elégedett volt.

Mindent összevetve a reklamációkezelés értékelésénél a pozitív vélemények aránya elérte a 81 százalékot, az egy évvel korábbi 73 százalék után. A negatív vélemények aránya 19 százalékra csökkent a korábbi 27 százalékról. Ezen belül a fogyasztók 15 százaléka volt maradéktalanul elégedett az egy évvel korábbi 10 százalék után.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo