Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 2. rész

A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a júzereket. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Íme, a tranzakcióhoz terelés utolsó lépései.

A fogyasztó diszkrét elcsábításának első lépéseit cikkünk előző részében tárgyaltuk ki, itt lehet elolvasni. Nézzük, hogyan nyerjük el és építsük a tovább a vásárló bizalmát!

Még több infó

Nem biztos, hogy a hosszabb szövegeket a látogató egy az egyben akarja látni. Érdemes olyan ikont rakni ide, amire klikkelve feltárul a szöveg többi (nagyobbik) része. Angol szövegkörnyezetben ez a "read more" ikon szokott lenni. A klikkelés beiktatása az olvasásba azért is fontos, mert így a látogatónak meg kell erősítenie, hogy belép az adott oldalra, ráadásul így mérhető is a lokális aktivitás.

Tanulni, tanulni, tanulni

A látogatónak lehetővé kell tenni, hogy tanuljon valamit a cégről, a termékről, s ezt a lehető legegyszerűbb módon kell hozzáférhetővé tenni, ne legyenek eldugva az ismeretek a honlapon valami távoli helyre. A megrendelés ikonjának nem feltétlenül kell csicsásnak vagy feltűnést keltőnek lennie, lehet egyszerű dizájnú is. Csak üssön el, különüljön el a háttértől.

Kép:PP archív

Közösségi megosztás

Ha a honlap látogatója megoszt egy tartalmat a közösségi médián, az egy viszonylag alacsony szintű elköteleződést jelentő online aktus. De fontos, mert láthatóvá teszi a cégünket ott, ahol lassan már az emberek többsége beszerzi a számára legfontosabbnak ítélt információkat. Ha pedig nemcsak megosztják és lájkolják, hanem még kommentelik is a honlapunk valamely szegmensét, még nagyobb figyelmet kelt az ismerőseik között. Éppen ezért kulcsfontosságú, hogy a megosztást és lájkolást lehetővé tevő ikonok jól látható helyen legyenek elhelyezve az oldalunkon. És ott szerepeljen, ahol funkciója van. A honlap azon oldalain, ahol nincs értelme (pl. ahol a látogató megoszt információkat magáról) ne szerepeljen ilyen ikon.

Lead-kényeztetés

Az érdeklődő érdeklődését fenn kell tartani, kínálni kell neki újabb és újabb dolgokat. Ez lehet egy termékdemo, ingyenes próbaidőszak, amíg megkapja a szolgáltatásunkat, vagy valamilyen más speciális ajánlat. Az ezekről szóló CTA-ikonokat olyan helyre rakjuk a honlapon, amely a leglátogatottabb.

Tranzakció

A leadet, vagyis az érdeklődőt végső soron vásárlóvá akarjuk tenni. A CTA-ikonoknak itt már eladásra fókuszálónak kell lenniük, és érdemes azokat a blogposztok alján vagy közvetlenül a terméket leíró oldalakon elhelyezni.

 

Forrás: Entrepreneur, blog.hubspot.com

Mentés

Véleményvezér

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo