Reggel kinézünk valamit, estére drágább lesz

Míg a városi üzletekben az árak nagyjában-egészében állandók, az internetes kereskedelemben vagy például a benzinkutaknál állandóan változnak. Ez bosszantja a vásárlókat – még abban az esetben is, ha jól járnak.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Ki ne ismerné a jelenséget: kinézünk valamit az egyik nagy internetes portálon – aztán, amikor meg akarjuk rendelni, a reggel kiválasztott jeans vagy tv-készülék estére jóval több kerül. Vagy éppen kevesebbe...

Érdemes az árakra figyelni
Kép: Pixabay

Az árváltoztatás éles fegyver, amellyel igen óvatosan kell bánni” – mondja Eva Stüber, a Kölni Kereskedelmi Kutatóintézet szakértője. Túl gyakori árváltoztatások negatívan hatnak a vásárlóra, aki azokhoz nem is akar hozzászokni: olyan területeken is panaszkodnak az állandó változásokra, ahol azok rendszeresek, mint a töltőállomásoknál vagy a repjegyeknél, szállodafoglalásoknál.

A Kölni Egyetem és a düsseldorfi Versenygazdasági Intézet felmérései szerint alig jelent különbséget a megítélésben, hogy a vásárlónak vesztesége vagy előnye származik a változtatott árból – a módosítást a nagy többség mindenképpen tisztességtelennek tartja. Abból indulnak ugyanis ki, hogy ha ezúttal jól is jártak, a legközelebbi vásárlásnál már ki vannak téve annak, hogy a korábbinál többet kell fizetniük.

Mindig a kiírt ár az igazi?
Előfordul, hogy egy meghirdetett akciónál némi kavarodás történik, és az adott termék a boltban több különböző áron is fellelhető. Vagy éppen egy fatális hiba folytán 5 forintért kerül ki egy 50 ezret érő termék. Mennyiért kell eladni a terméket? És mit kérhet a vevő? Jogi szakértőnk segít!
Ugyanakkor szembesülnek a ténnyel, hogy a „valódi” boltokban sokkal ritkábban és kevésbé változnak az árak. Az említett intézmények vizsgálatukban 300 000 ár alakulását figyelve arra jutottak, hogy egy hónap alatt az internetes kereskedelemben a termékek 43 százalékának ára módosult egyszer vagy többször, míg az utcai üzletekben csak azok 12 százaléka.

Az internetes kereskedőknek persze aligha van más választásuk, mint a gyakorlat, amelyet követnek. Ezen a területen ugyanis könnyen megismerhetők és összehasonlíthatók az árak – s mivel a vevő döntésénél általában ez a legfontosabb tényező, a változtatás elkerülhetetlen. Egészen más a helyzet az üzleteknél. E területen még azok is igen óvatosan bánnak az árakkal, akik párhuzamosan a világhálón is kereskednek. A Medimarkt/Saturn például arra törekszik, hogy ne legyen különbség a neten kínált és a bolti ár között. Érdekes, hogy erre a németországi kereskedelemben igencsak ügyelnek, míg a konszern törökországi boltjaiban naponta többször módosítják az árakat.

Egyébként a boltokban vásárlóknak nem kell tartaniuk attól, hogy az interneten tapasztaltakhoz hasonló árváltozásokkal találkoznak majd. Annál is kevésbé, mivel igen ritkák még az elektronikus, így gyorsan módosítható „árcédulák” – így azok cseréje igencsak munkaigényes.

(Forrás: DPA)

Különleges akciók, árleszállítások? – Ne hagyjuk magunkat átverni!
A gyilkos árversenyben se szeri, se száma a különböző árleszállításoknak és akcióknak, amelyek keretében ténylegesen vagy látszólag jelentősen a normális ár alatt vásárolhatunk. Nem minden ajánlat olyan jó azonban, mint amilyennek elsőre látszik, és vannak, akik a vásárlók kihasználására törekednek látszólagos kedvezményekkel. Mit tehet a fogyasztó, akit átejtettek? Szakértőnk segít!

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo