Reggel kinézünk valamit, estére drágább lesz

Míg a városi üzletekben az árak nagyjában-egészében állandók, az internetes kereskedelemben vagy például a benzinkutaknál állandóan változnak. Ez bosszantja a vásárlókat – még abban az esetben is, ha jól járnak.

Ki ne ismerné a jelenséget: kinézünk valamit az egyik nagy internetes portálon – aztán, amikor meg akarjuk rendelni, a reggel kiválasztott jeans vagy tv-készülék estére jóval több kerül. Vagy éppen kevesebbe...

Érdemes az árakra figyelni
Kép: Pixabay

Az árváltoztatás éles fegyver, amellyel igen óvatosan kell bánni” – mondja Eva Stüber, a Kölni Kereskedelmi Kutatóintézet szakértője. Túl gyakori árváltoztatások negatívan hatnak a vásárlóra, aki azokhoz nem is akar hozzászokni: olyan területeken is panaszkodnak az állandó változásokra, ahol azok rendszeresek, mint a töltőállomásoknál vagy a repjegyeknél, szállodafoglalásoknál.

A Kölni Egyetem és a düsseldorfi Versenygazdasági Intézet felmérései szerint alig jelent különbséget a megítélésben, hogy a vásárlónak vesztesége vagy előnye származik a változtatott árból – a módosítást a nagy többség mindenképpen tisztességtelennek tartja. Abból indulnak ugyanis ki, hogy ha ezúttal jól is jártak, a legközelebbi vásárlásnál már ki vannak téve annak, hogy a korábbinál többet kell fizetniük.

Mindig a kiírt ár az igazi?
Előfordul, hogy egy meghirdetett akciónál némi kavarodás történik, és az adott termék a boltban több különböző áron is fellelhető. Vagy éppen egy fatális hiba folytán 5 forintért kerül ki egy 50 ezret érő termék. Mennyiért kell eladni a terméket? És mit kérhet a vevő? Jogi szakértőnk segít!
Ugyanakkor szembesülnek a ténnyel, hogy a „valódi” boltokban sokkal ritkábban és kevésbé változnak az árak. Az említett intézmények vizsgálatukban 300 000 ár alakulását figyelve arra jutottak, hogy egy hónap alatt az internetes kereskedelemben a termékek 43 százalékának ára módosult egyszer vagy többször, míg az utcai üzletekben csak azok 12 százaléka.

Az internetes kereskedőknek persze aligha van más választásuk, mint a gyakorlat, amelyet követnek. Ezen a területen ugyanis könnyen megismerhetők és összehasonlíthatók az árak – s mivel a vevő döntésénél általában ez a legfontosabb tényező, a változtatás elkerülhetetlen. Egészen más a helyzet az üzleteknél. E területen még azok is igen óvatosan bánnak az árakkal, akik párhuzamosan a világhálón is kereskednek. A Medimarkt/Saturn például arra törekszik, hogy ne legyen különbség a neten kínált és a bolti ár között. Érdekes, hogy erre a németországi kereskedelemben igencsak ügyelnek, míg a konszern törökországi boltjaiban naponta többször módosítják az árakat.

Egyébként a boltokban vásárlóknak nem kell tartaniuk attól, hogy az interneten tapasztaltakhoz hasonló árváltozásokkal találkoznak majd. Annál is kevésbé, mivel igen ritkák még az elektronikus, így gyorsan módosítható „árcédulák” – így azok cseréje igencsak munkaigényes.

(Forrás: DPA)

Különleges akciók, árleszállítások? – Ne hagyjuk magunkat átverni!
A gyilkos árversenyben se szeri, se száma a különböző árleszállításoknak és akcióknak, amelyek keretében ténylegesen vagy látszólag jelentősen a normális ár alatt vásárolhatunk. Nem minden ajánlat olyan jó azonban, mint amilyennek elsőre látszik, és vannak, akik a vásárlók kihasználására törekednek látszólagos kedvezményekkel. Mit tehet a fogyasztó, akit átejtettek? Szakértőnk segít!

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo