Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 1. rész

A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a felhasználókat. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Nem mindegy azonban, hogy ezek az ikonok hogy néznek ki és hol helyezzük el őket a honlapon.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ideális esetben a cégünknek van egy megnyerő, izgalmas honlapja, ami egyrészt egyszerű, másrészt mobilbarát. Keresőszavakkal is tele van szórva, hogy jó pozíciót szerezzen a keresőmotoroknál.

De hiába látogat el valaki rá, mégsem biztos, hogy tranzakció is lesz belőle. Márpedig ezt szeretnénk. Csakhogy a bizalom nem alakul ki egy nap alatt. Azt ki kell érdemelni, meg kell alapozni, fel kell építeni.

Előszoba

Ahelyett, hogy rögtön átirányítanánk potenciális vevőinket egy - már vásárlásra alkalmas - landing page-re (fogadó oldalra), talán érdemes egy előszobát kreálni nekik, ahol eldönthetik, hogy érdekli-e őket az ajánlat, a termék, az ezekkel kapcsolatos információ, avagy sem.

Így nem érzik siettetve magukat, ismerkedhetnek még a márkánkkal, a cégünkkel, a termékünkkel. Főleg ha ebben az előszobában felajánlunk neki valamit, például azt, hogy feliratkozhat az ingyenes hírlevelünkre vagy megnézhet egy videót a termékről, annak használatáról mutatnak neki ötleteket 1-2 perces bejátszásban. Addig is időt tölt a fogyasztó a termékünkkel, gondolkodik rajta, ismerkedik vele.

Nem kell mindenhova nagy, piros gomb

Azt gondolhatnánk, hogy minél több az aktivitásra felszólító ikon, annál több lesz maga az aktivitás. Pedig itt is a "kevesebb több" alapelve érvényesül.

Ne legyen mindenhol cselekvésre felszólító, úgynevezett CTA-ikon (call to action), mert az megzavarja és túlterheli a fogyasztót, aki csak most ismerkedik a cégünk kínálatával és üzeneteivel.

Ha túl sok opciót adunk neki (iratkozzon fel a hírlevelünkre, jöjjön el a rendezvényünkre, vegye meg a terméket stb.), akkor lehet, hogy nem tud hirtelen választani. Elbizonytalanodik. Tudatosan vezessük végig a látogatót a vásárlás folyamatán, melynek ugye csak az utolsó állomása a megrendelés és a fizetés.

Egyébként ránk sem vet jó fényt, ha túl sok felhívó gombbal zsúfoljuk tele az oldalunkat. Kétségbeesettnek tűnhetünk tőle. Senki nem akar egy olyan oldalt, ami azt kiabálja: "Vásárolj már, vásárolj már!"

Kép:Pixabay

Fogyasztói vélemények

Ha tetszetős és minőségi is a termékünk, az emberek hajlamosak azt gondolni: "Túl szép, hogy igaz legyen."

A közösségi bizonyíték a legjobb marketingeszköz. Az, amikor a vevőink visszajönnek és elmondják, hogy miért vált be nekik a produktum, amit kínálunk. Egy felmérés szerint a fogyasztók 63 százaléka hajlandóbb olyan honlapról vásárolni, ahol a vevők visszajelzéseit és véleményeit is látja. Ezek az idézetek aranyat érhetnek.

Ha van rá lehetőség, még jobb ha a vevő fotója is társul a pozitív vélekedéshez. Az arckép közléséhez persze a hozzájárulása kell, fontos, hogy nyoma maradjon annak, hogy az illető áldását adta fényképének felhasználására. Méghozzá ingyen. Ez a szó is jelenjen meg a kommunikációban, amikor egyeztetünk vele a közlésről.

A tapasztalat segít, hogy megszeressenek
A Simpsons rajongók jó eséllyel látták a rajzfilmsorozatból készült egész estés művet. Egy kis felhajtás mindig kell, de a stúdió többet akart néhány, a Broadway-Seventh Ave Local metróvonal állomásain elhelyezett, jól sikerült plakátnál. Élménymarketing lett a javából.
Lead-generálás

Leadnek nevezi a marketing-szakirodalom azt, aki érdeklődik a termékünk iránt, vagy árajánlatot kért tőlünk. A lead-generáláshoz szükságünk van a potenciális vásárló adataira.

Az érdeklődők beszerzése, begyűjtése a honlap számos helyén lehetséges. Már csak azért is, mert többféle látogatónk van (érdeklődő/lead, vásárló, promotáló stb.), és mindegyikből mást akarunk kihozni. A látogatót érdeklődővé tenni, az érdeklődőt vásárolóvá és így tovább.

A megoldás: tucatnyi "vásárlás" gomb helyett, helyezzünk el különböző CTA-ikonokat a honlapon, és gondoljunk át alaposan, melyik ponton melyikre van szükség, annak függvényében, hogy a weboldal azon részét mely célközönségünknek szántuk. Máshol tart a vásárláshoz vezető folyamatban az, aki a termékismertető videót nézi, és az aki a rendezvényünkre szóló meghívót olvassa épp el.

A lead-generáló CTA-kat elhelyezhetjük többek között egy blogposzt végén, vagy a honlap szélén, esetleg egy jó megszerkesztett kép/banner formájában, ami mozog, ahogy az egérrel legurigázunk az oldal aljára.

Adatlap kitöltés

Ha eljut a látogató a landing page-re, ott ugye azt akarjuk elérni, hogy töltse ki a regisztrációs formulát, amitől nekünk majd hízik az adatbázisunk. Ezt könnyebben érjük el, ha a "küldés" gombban van egy kis kreativitás. Ha például felkínálunk neki valamit, mondjuk ingyenes információs anyagot, akkor legyen ez az ikonon: "Az ismertető letöltése." Ennek megszerzéséhez kellett megadnia az adatait.

Hogy dönt vezetőként az online marketingről?
Rengeteg cikk foglakozik online marketinggel, de keveset tudunk arról, hogy a hazai vállalkozások vezetői mi alapján hozzák meg marketing-döntéseiket. Szeretné tudni, hogy versenytársainál hogyan működnek ezek a dolgok? Vegyen részt kutatásunkban!
Mentés

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo