Semmi izgalom, legfeljebb nem veszünk Nestlét

Nagy nyugat-európai hipermarketek polcairól eltűnik sok Nestlé-termék. Az áruházláncok jobb feltételeket akarnak kiharcolni a világ legnagyobb élelmiszergyártójától.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

A legismertebb Nestlé-márkák közé tartoznak a kávé mellett többek között a Maggi-termékek, pizzák, édességek és sok minden egyéb.

A szaksajtó értesülései szerint a német Edeka hálózatának sok száz boltjából most fokozatosan mintegy 150 Nestlé-termék tűnik el.

Pixabay

A lépésre azért szánták el magukat, hogy előnyösebb szállítási feltételeket kapjanak a globális konszerntől. A kivonásra nem csak a német óriásvállalat határozta el magát, hanem az Agecore nevű nyugat-európai kereskedelmi szövetség többi tagja is: a svájci Coop, az olasz Conad és a spanyol Eroski.

A halnál is elúszott az áfacsökkentés: de miért?
Alig-alig csökkent a friss hal bolti ára januárban, holott öt százalék lett az az új áfakulcs. De más termékek esetén is bukdácsol az áfacsökkentés: ha kevés van belőle a termelők piacán, megugorhat az átadási ár is.
Azok ugyancsak a Nestlé-márkák százait veszik le polcaikról a jobb beszerzési árak reményében.

Egy éve a Magyarországon is jelen lévő Lidl folyamodott hasonló lépéshez, amikor német áruházaiból két hónapra kivonta a Coca Cola termékeit.

Hasonló esetek más vállalkozásoknál is előfordulnak, szakmai források szerint azok részei a kereskedelmi gyakorlatnak.

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung).

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo