Semmi izgalom, legfeljebb nem veszünk Nestlét

Nagy nyugat-európai hipermarketek polcairól eltűnik sok Nestlé-termék. Az áruházláncok jobb feltételeket akarnak kiharcolni a világ legnagyobb élelmiszergyártójától.

 

A legismertebb Nestlé-márkák közé tartoznak a kávé mellett többek között a Maggi-termékek, pizzák, édességek és sok minden egyéb.

A szaksajtó értesülései szerint a német Edeka hálózatának sok száz boltjából most fokozatosan mintegy 150 Nestlé-termék tűnik el.

Pixabay

A lépésre azért szánták el magukat, hogy előnyösebb szállítási feltételeket kapjanak a globális konszerntől. A kivonásra nem csak a német óriásvállalat határozta el magát, hanem az Agecore nevű nyugat-európai kereskedelmi szövetség többi tagja is: a svájci Coop, az olasz Conad és a spanyol Eroski.

A halnál is elúszott az áfacsökkentés: de miért?
Alig-alig csökkent a friss hal bolti ára januárban, holott öt százalék lett az az új áfakulcs. De más termékek esetén is bukdácsol az áfacsökkentés: ha kevés van belőle a termelők piacán, megugorhat az átadási ár is.
Azok ugyancsak a Nestlé-márkák százait veszik le polcaikról a jobb beszerzési árak reményében.

Egy éve a Magyarországon is jelen lévő Lidl folyamodott hasonló lépéshez, amikor német áruházaiból két hónapra kivonta a Coca Cola termékeit.

Hasonló esetek más vállalkozásoknál is előfordulnak, szakmai források szerint azok részei a kereskedelmi gyakorlatnak.

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung).

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo