Országonként eltérő árképzést vezet be a világ nagy élelmiszergyártója

A svájci Nestlé, a világ egyik vezető élelmiszeripari cége az elemzők által vártnál kisebb bevétellel zárta az év első kilenc hónapját.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A januártól szeptember végéig tartó időszakban a cég globális bevétele 0,4 százalékkal, 68,8 milliárd svájci frankra csökkent éves összevetésben.

Az árbevétel 7,8 százalékos organikus (vállalati akvizíciók és árfolyam-ingadozások hatásaitól megtisztított) növekedése az értékesítési volumen 0,6 százalékos csökkenésének és a 8,4 százalékos áremelésnek tulajdonítható. Az elemzők előzetesen jelentősebb, 8,1 százalékos organikus bevételnövekedést vártak. Az áremelés mértéke is elmaradt az elemzői várakozásokban szereplő 8,6 százaléktól.

Csökkenő bevételek (Fotó: Depositphotos)
Csökkenő bevételek (Fotó: Depositphotos)

A vállalat az idén folytatta az áremelést, miután a magas nyersanyagárak hozzájárultak a tavalyi profit csökkenéséhez. Mark Schneider vállalatvezető korábbi nyilatkozata szerint a nyersanyagárak okozta károk ellensúlyozása érdekében vált szükségessé az áremelés folytatása. A tavalyi 8,2 százalékos áremelés nem ellensúlyozta teljes mértékben a megnövekedett költségeket, amelyeket egyebek mellett az arabica kávé és a tejtermékek drágulása okozott.

Az árképzés ezentúl márka és ország szerint célzottabb lesz, ettől azt várják, hogy az értékesítési volumen pluszba fordul az év második felében – derült ki Mark Schneider csütörtöki nyilatkozatából.

A januártól szeptember végéig tartó időszakban a termékkategóriák közül a Purina PetCare járult hozzá a legnagyobb mértékben az organikus növekedéshez, amelyet a Purina ONE, a Purina Pro Plan és a Felix állateledel-márkák erőteljes, kétszámjegyű százalékos organikus növekedése hajtott. Az édességek szegmensében az organikus növekedés százalékos mértéke szintén kétszámjegyű volt, egyebek mellett a KitKat iránti élénk keresletnek köszönhetően. Emellett a Maggi termékek iránti kereslet is kedvezően alakult. Európában kiemelkedő növekedést ért el a Nescafé is.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo