Országonként eltérő árképzést vezet be a világ nagy élelmiszergyártója

A svájci Nestlé, a világ egyik vezető élelmiszeripari cége az elemzők által vártnál kisebb bevétellel zárta az év első kilenc hónapját.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A januártól szeptember végéig tartó időszakban a cég globális bevétele 0,4 százalékkal, 68,8 milliárd svájci frankra csökkent éves összevetésben.

Az árbevétel 7,8 százalékos organikus (vállalati akvizíciók és árfolyam-ingadozások hatásaitól megtisztított) növekedése az értékesítési volumen 0,6 százalékos csökkenésének és a 8,4 százalékos áremelésnek tulajdonítható. Az elemzők előzetesen jelentősebb, 8,1 százalékos organikus bevételnövekedést vártak. Az áremelés mértéke is elmaradt az elemzői várakozásokban szereplő 8,6 százaléktól.

Csökkenő bevételek (Fotó: Depositphotos)
Csökkenő bevételek (Fotó: Depositphotos)

A vállalat az idén folytatta az áremelést, miután a magas nyersanyagárak hozzájárultak a tavalyi profit csökkenéséhez. Mark Schneider vállalatvezető korábbi nyilatkozata szerint a nyersanyagárak okozta károk ellensúlyozása érdekében vált szükségessé az áremelés folytatása. A tavalyi 8,2 százalékos áremelés nem ellensúlyozta teljes mértékben a megnövekedett költségeket, amelyeket egyebek mellett az arabica kávé és a tejtermékek drágulása okozott.

Az árképzés ezentúl márka és ország szerint célzottabb lesz, ettől azt várják, hogy az értékesítési volumen pluszba fordul az év második felében – derült ki Mark Schneider csütörtöki nyilatkozatából.

A januártól szeptember végéig tartó időszakban a termékkategóriák közül a Purina PetCare járult hozzá a legnagyobb mértékben az organikus növekedéshez, amelyet a Purina ONE, a Purina Pro Plan és a Felix állateledel-márkák erőteljes, kétszámjegyű százalékos organikus növekedése hajtott. Az édességek szegmensében az organikus növekedés százalékos mértéke szintén kétszámjegyű volt, egyebek mellett a KitKat iránti élénk keresletnek köszönhetően. Emellett a Maggi termékek iránti kereslet is kedvezően alakult. Európában kiemelkedő növekedést ért el a Nescafé is.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo