Már biztos: árat emel a világ egyik vezető élelmiszeripari cége

A vártnál magasabb bevétellel zárta az első negyedévet a svájci Nestlé - derült ki a vállalat kedden közzétett jelentéséből.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A cég globális bevétele 5,6 százalékkal, 23,5 milliárd svájci frankra nőtt, így felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szerepelő 23,27 milliárd frankot.

Az árbevétel 9,3 százalékos organikus (vállalati akvizíciók hatásaitól megtisztított) növekedése az értékesítési volumen 0,5 százalékos csökkenésének és a 9,8 százalékos áremelésnek tulajdonítható.

Magasak a nyersanyagárak (Fotó: Depositphotos)
Magasak a nyersanyagárak (Fotó: Depositphotos)

Mark Schneider vezérigazgató február közepén azt nyilatkozta, hogy a vállalat további áremeléseket fog végrehajtani idén, miután a magas nyersanyagárak hozzájárultak a tavalyi profit csökkenéséhez. A vállalatvezető szerint a nyersanyagárak okozta károk ellensúlyozása érdekében szükséges a további áremelés. A tavalyi 8,2 százalékos áremelés nem ellensúlyozta teljes mértékben a megnövekedett költségeket, amelyeket egyebek mellett az arabica kávé és a tejtermékek drágulása jelentett.

Az idei első negyedévben a termékkategóriák közül a Purina PetCare járult hozzá a legnagyobb mértékben az organikus növekedéshez, amelyet a Purina ONE, a Purina Pro Plan és a Friskies prémium állateledel-márkák erőteljes lendülete hajtott. Az édességek szegmensében az organikus növekedés 13,5 százalék volt, egyebek mellett a KitKat és a szezonális termékek iránti élénk keresletnek köszönhetően. A csecsemőtápszerek és pépek értékesítése is kedvezően alakult.

A Nestlé kedden megerősítette korábbi előrejelzését, miszerint az idei évre 6-8 százalékos organikus bevételnövekedést vár.

A Nestlé a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója. A cég portfóliójában több mint 2000 márka található, köztük a Nestlé, a Nescafé, a Nespresso, a KitKat, a Gerber és a Maggi.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo