Már biztos: árat emel a világ egyik vezető élelmiszeripari cége

A vártnál magasabb bevétellel zárta az első negyedévet a svájci Nestlé - derült ki a vállalat kedden közzétett jelentéséből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A cég globális bevétele 5,6 százalékkal, 23,5 milliárd svájci frankra nőtt, így felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szerepelő 23,27 milliárd frankot.

Az árbevétel 9,3 százalékos organikus (vállalati akvizíciók hatásaitól megtisztított) növekedése az értékesítési volumen 0,5 százalékos csökkenésének és a 9,8 százalékos áremelésnek tulajdonítható.

Magasak a nyersanyagárak (Fotó: Depositphotos)
Magasak a nyersanyagárak (Fotó: Depositphotos)

Mark Schneider vezérigazgató február közepén azt nyilatkozta, hogy a vállalat további áremeléseket fog végrehajtani idén, miután a magas nyersanyagárak hozzájárultak a tavalyi profit csökkenéséhez. A vállalatvezető szerint a nyersanyagárak okozta károk ellensúlyozása érdekében szükséges a további áremelés. A tavalyi 8,2 százalékos áremelés nem ellensúlyozta teljes mértékben a megnövekedett költségeket, amelyeket egyebek mellett az arabica kávé és a tejtermékek drágulása jelentett.

Az idei első negyedévben a termékkategóriák közül a Purina PetCare járult hozzá a legnagyobb mértékben az organikus növekedéshez, amelyet a Purina ONE, a Purina Pro Plan és a Friskies prémium állateledel-márkák erőteljes lendülete hajtott. Az édességek szegmensében az organikus növekedés 13,5 százalék volt, egyebek mellett a KitKat és a szezonális termékek iránti élénk keresletnek köszönhetően. A csecsemőtápszerek és pépek értékesítése is kedvezően alakult.

A Nestlé kedden megerősítette korábbi előrejelzését, miszerint az idei évre 6-8 százalékos organikus bevételnövekedést vár.

A Nestlé a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója. A cég portfóliójában több mint 2000 márka található, köztük a Nestlé, a Nescafé, a Nespresso, a KitKat, a Gerber és a Maggi.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo