A cég globális bevétele 5,6 százalékkal, 23,5 milliárd svájci frankra nőtt, így felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szerepelő 23,27 milliárd frankot.
Az árbevétel 9,3 százalékos organikus (vállalati akvizíciók hatásaitól megtisztított) növekedése az értékesítési volumen 0,5 százalékos csökkenésének és a 9,8 százalékos áremelésnek tulajdonítható.
Mark Schneider vezérigazgató február közepén azt nyilatkozta, hogy a vállalat további áremeléseket fog végrehajtani idén, miután a magas nyersanyagárak hozzájárultak a tavalyi profit csökkenéséhez. A vállalatvezető szerint a nyersanyagárak okozta károk ellensúlyozása érdekében szükséges a további áremelés. A tavalyi 8,2 százalékos áremelés nem ellensúlyozta teljes mértékben a megnövekedett költségeket, amelyeket egyebek mellett az arabica kávé és a tejtermékek drágulása jelentett.
Az idei első negyedévben a termékkategóriák közül a Purina PetCare járult hozzá a legnagyobb mértékben az organikus növekedéshez, amelyet a Purina ONE, a Purina Pro Plan és a Friskies prémium állateledel-márkák erőteljes lendülete hajtott. Az édességek szegmensében az organikus növekedés 13,5 százalék volt, egyebek mellett a KitKat és a szezonális termékek iránti élénk keresletnek köszönhetően. A csecsemőtápszerek és pépek értékesítése is kedvezően alakult.
A Nestlé kedden megerősítette korábbi előrejelzését, miszerint az idei évre 6-8 százalékos organikus bevételnövekedést vár.
A Nestlé a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója. A cég portfóliójában több mint 2000 márka található, köztük a Nestlé, a Nescafé, a Nespresso, a KitKat, a Gerber és a Maggi.