Már biztos: árat emel a világ egyik vezető élelmiszeripari cége

A vártnál magasabb bevétellel zárta az első negyedévet a svájci Nestlé - derült ki a vállalat kedden közzétett jelentéséből.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A cég globális bevétele 5,6 százalékkal, 23,5 milliárd svájci frankra nőtt, így felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szerepelő 23,27 milliárd frankot.

Az árbevétel 9,3 százalékos organikus (vállalati akvizíciók hatásaitól megtisztított) növekedése az értékesítési volumen 0,5 százalékos csökkenésének és a 9,8 százalékos áremelésnek tulajdonítható.

Magasak a nyersanyagárak (Fotó: Depositphotos)
Magasak a nyersanyagárak (Fotó: Depositphotos)

Mark Schneider vezérigazgató február közepén azt nyilatkozta, hogy a vállalat további áremeléseket fog végrehajtani idén, miután a magas nyersanyagárak hozzájárultak a tavalyi profit csökkenéséhez. A vállalatvezető szerint a nyersanyagárak okozta károk ellensúlyozása érdekében szükséges a további áremelés. A tavalyi 8,2 százalékos áremelés nem ellensúlyozta teljes mértékben a megnövekedett költségeket, amelyeket egyebek mellett az arabica kávé és a tejtermékek drágulása jelentett.

Az idei első negyedévben a termékkategóriák közül a Purina PetCare járult hozzá a legnagyobb mértékben az organikus növekedéshez, amelyet a Purina ONE, a Purina Pro Plan és a Friskies prémium állateledel-márkák erőteljes lendülete hajtott. Az édességek szegmensében az organikus növekedés 13,5 százalék volt, egyebek mellett a KitKat és a szezonális termékek iránti élénk keresletnek köszönhetően. A csecsemőtápszerek és pépek értékesítése is kedvezően alakult.

A Nestlé kedden megerősítette korábbi előrejelzését, miszerint az idei évre 6-8 százalékos organikus bevételnövekedést vár.

A Nestlé a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója. A cég portfóliójában több mint 2000 márka található, köztük a Nestlé, a Nescafé, a Nespresso, a KitKat, a Gerber és a Maggi.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo