Nagy a gond, ha a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari cége is áremelésre készül

A svájci Nestlé 9,3 milliárd frank adózott eredménnyel zárta a tavalyi évet, ami jelentős, 45,2 százalékos csökkenés a 2021. évihez viszonyítva.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Nestlé 9,3 milliárd frank tavalyi adózott eredménye alulmúlta a 11,58 milliárd frankra számító elemzői előrejelzést.

A cég globális bevétele 8,4 százalékkal, 94,4 milliárd svájci frankra nőtt, így nem érte el az elemzői várakozások átlagában szerepelő 95,02 milliárd frankot.

Az organikus (vállalati akvizíciók hatásaitól megtisztított) árbevétel 8,3 százalékos növekedése az értékesítési volumen 0,1 százalékos növekedésének és a 8,2 százalékos áremelésnek tulajdonítható.

A Nestlé csoport további áremeléseket fog végrehajtani idén, miután a magas nyersanyagárak hozzájárultak a tavalyi profit csökkenéséhez - derült ki Mark Schneider vezérigazgató csütörtöki nyilatkozatából. A vállalatvezető a tervezett árszintekről nem kívánt nyilatkozni, meggyőződése szerint a nyersanyagárak okozta károk ellensúlyozása érdekében szükséges a további áremelés. A tavalyi 8,2 százalékos áremelés nem ellensúlyozta teljes mértékben a megnövekedett költségeket, amelyeket egyebek mellett az arabica kávé és a tejtermékek drágulása jelent.

Mindenkinek ismerős termékek a Nestlétől (Fotó: Depositphotos)
Mindenkinek ismerős termékek a Nestlétől (Fotó: Depositphotos)

A Nestlé az idei évre 6-8 százalék organikus bevételnövekedést vár. A tavalyi teljesítmény alapján a cég 2,95 frank osztalékot fizet részvényenként a 2021. évi 2,80 frank után.

A Nestlé a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója. A cég portfóliójában több mint 2000 márka található, köztük a Nestlé, a Nescafé, a Nespresso, a KitKat, a Gerber és a Maggi.

Magyarországon a Nestlé több mint 30 éve van jelen. A svájci vállalat Magyarországon három gyárában - Szerencsen, Diósgyőrben és Bükön -, illetve budapesti központjában összesen több mint 2500 embert foglalkoztat.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo